PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES
 

URBANISME I TERRITORI

Directori d'entitats

 

 

 

 

Què haig de saber si...

Diapositiva6Mitjançant un seguit d'infografies, intentarem resoldre els dubtes més freqüents:

  • Vull crear una entitat (fet)
  • Vull tramitar el certificat digital (fet)
  • Vull fer una activitat al carrer (fet)
  • Vull demanar una subvenció (pendent)
  • Vull complir amb les obligacions legals (fet)
  • Vull complir amb les obligacions de transparència (fet)
  • Vull posar-me al dia amb la llei de protecció de dades (pendent)
  • Vull tramitar el model 347 sobre les operacions amb proveïdors (pendent)
  • Vull dissoldre una entitat (pendent)

 

 

 

 

 

Tràmits

Cessió i lloguer d'espais

• Centres Cívics i Espai Polivalent del Parc del Nord
• Equipaments culturals i biblioteques
• Instal·lacions esportives
• Centres educatius
Cessió d'immobles de propietat municipal per a entitats sense ànim de lucre

Altres tràmits: Generalitat de Catalunya

 

 

Formació

Diapositiva2La formació és un element molt important per la millora de la gestió i el bon funcionament de les associacions. És per això que des de l’Oficina d’Entitats de Sabadell s’ofereix a totes les entitats sense ànim de lucre de de la ciutat, i de forma gratuïta, tota una sèrie de cursos, tallers i xerrades que responen a les necessitats reals i als interessos de les entitats. El nostre objectiu és enfortir-les i aconseguir així que tinguin més autonomia i un coneixement més gran de les seves obligacions en matèries diverses: fiscals, laborals, gestió del voluntariat, etc.

A continuació podreu descarregar-vos el programa de formació per l’any 2019 i el formulari d’inscripció.

 


plaformacioOKPla de formació per a entitats any 2019

L'objectiu del Pla és oferir cursos, tallers i xerrades que responguin a les necessitats reals i als interessos de les entitats amb l'objectiu d'enfortir-les i empoderar-les i aconseguir així que tinguin més autonomia i un coneixement més gran de les obligacions en matèries tan diverses com les fiscals, les laborals, les de voluntariat...

Tots els cursos i tallers són gratuïts i les places són limitades. El període d'inscripció començarà un mes abans de la data d'inici de cada curs.

Cal inscripció prèvia: per telèfon al 93 745 31 84 (de 9 a 14 h). Per correu electrònic a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. o a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

 


  Materials i vídeos d'edicions anteriors

 

 

 

 

 

Normativa

Diapositiva5Per al seu bon funcionament, les entitats han de complir tota una sèrie de normativa vigent. A continuació presentem un recull de la principal normativa de referència:

Llei 4/2008 del Llibre III del Codi civil de Catalunya

La llei 4/2008, de 24 d’abril del llibre III del Codi civil de Catalunya, relatiu a les persones jurídiques determina el funcionament de les associacions i fundacions.

Entre d’altres qüestions, determina la composició, funcionament i competències de l’òrgan de govern i de l’Assemblea general. A més, és la normativa de capçalera si es vol constituir una entitat, redactar els seus estatuts i regular el seu funcionament intern.

 

Llei del Voluntariat

Des del passat 23 de juliol, a Catalunya disposem d’una Llei pròpia del Voluntariat, la qual regula el model català del voluntariat, definint que s’entén per persona voluntària i quin és el marc legal que empara la tasca que desenvolupa.

La nova normativa també estableix quins són els drets i deures de la persona que duu a terme la tasca voluntària, així com els de l’entitat amb qui té aquesta relació de voluntariat.

 

Llei de protecció de dades

Una altra normativa a tenir en compte part de les entitats és la Llei 15/1999 de 13 de desembre, de Protecció de dades de caràcter personal (LOPD).

Aquesta llei té per objectiu garantir i protegir el dret de tota persona física a exercir un control efectiu sobre les seves dades personals, i obliga a totes les persones jurídiques.

Per tant, totes les entitats que disposen de dades personals de persones físiques(treballadors, voluntariat, socis i sòcies, etc.), estan sotmeses a la LOPD i tenen que vetllar pel seu compliment.

 

Llei de transparència

Actualment, totes les entitats han de complir amb la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

Aquesta normativa estableix quina informació ha de publicar cada entitat i també preveu com s’ha de publicar aquesta informació, essent requisits fonamentals que aquesta sigui accessible, clara i comprensible, i que es publiqui en format electrònic i gratuït per als usuaris.

 

Altres normes a tenir en compte

A banda de les normatives esmentades, existeixen unes legislacions pròpies de cada àmbit d’actuació, les quals, s’han de tenir en compte en funció de l’àmbit d’actuació i característiques pròpies de cada entitat.

A continuació posarem alguns exemples:

Més enllà d’aquesta normativa bàsica, al següent link, trobareu les novetats jurídiques que afecten a les entitats així com articles d’interès al respecte que ajuden a entendre millor l’aplicació de les normatives: http://xarxanet.org/noticies/juridic

 

 

T'ajudem

Diapositiva3L’Oficina d’Entitats de Sabadell vol oferir a les entitats un suport més personalitzat davant d’imprevistos, canvis organitzatius o fins i tot noves orientacions o impuls. És per això que t’oferim diferents modalitats de suport:

  • Assessoraments puntuals
  • Assessoraments especialitzats
  • Acompanyaments

 

 

 

tajudemAssessoraments puntuals: Solucionem els teus dubtes, et donem idees sobre com gestionar la teva entitat, et donem suport en petits tràmits,... Vine i pregunta’ns el que t'amoïna.

Assessoraments especialitzats: Necessites el suport d’un professional? (normativa, tràmits, assessorament sectorialitzat, etc.) Seiem amb tu i solucionem els teus dubtes i inquietuds.

Acompanyaments: A partir d’una diagnosi inicial de la mà de la pròpia associació, es defineix en quin moment es troba l’entitat, quines són les seves febleses i fortaleses i estableix un pla de treball específic i individualitzat de millora a diferents nivells des d’una visió democratitzadora i participativa.

 

 

També et pot interessar...