Guinea
PROJECTE: Abastecimiento de agua potable
-
Àrea geogràfica: Àfrica Subsahariana
-
Nom del soci local: Asociación de Hijos y Originarios de Pellal Maoude
-
Any: 2011
-
Resum del projecte
Resum del projecte: El projecte pretén millorar la qualitat de vida de les famílies de Pellal Maoude, facilitant l'accés a l'aigua potable tant a les cases com als equipaments de salut i d'educació de la zona.
PROJECTE: Ampliació del College Samake de Balandou
-
Entitat: Associació per la Protecció Mediambiental de Balandou (APROMAB)
-
Àrea geogràfica: Àfrica Subsahariana
-
Nom del soci local: Association des Jeuves per Développement de Balandou (AJDB)
-
Any: 2010
-
Resum del projecte
El jovent de Balandou que vol accedir a l’educació secundària ha de fer un gran esforç per desplaçar-se al centre més proper degut a la poca oferta que hi ha. Aquest projecte consisteix en millorar les instal·lacions d’una escola de secundària que actualment es troba amb una ràtio de 80 alumnes per professor, fet que no permet al professor prestar atenció a tota la classe, ni a l’estudiant assolir un bon aprenentatge. Concretament, es vol ampliar el centre en 4 aules per cada un dels nivells. D’aquesta manera, es redueix la ràtio alumne-professor, assolint una atenció més individualitzada de l’alumnat i estant més al cas de les necessitats específiques que es puguin presentar.
PROJECTE: Plantació de Yuca
-
Entitat: Associació de Ciutadans de Guinea Conakry del Vallès Occidental
-
Àrea geogràfica: Àfrica Subsahariana
-
Nom del soci local: Groupement des producteurs de Aléré
-
Subvenció Ajuntament de Sabadell: 10.829 €
-
Any: 2010
-
Resum del projecte
El projecte va destinat a les dones del poble rural d’Aléré, a les quals es vol oferir una sortida laboral per a poder cobrir les seves necessitats bàsiques, i poder estudiar i continuar residint al poble, evitant així que emigrin. Es vol contribuir al desenvolupament socioeconòmic d’Aléré, a través d’una plantació de yuca i el seu cultiu. Els beneficis generats es volen destinar a projectes de caire social, com ara en classes d’alfabetització per a les dones. Tot plegat ha de beneficiar a les seves famílies, ja que la majoria depenen del seu treball i els seus ingressos, i millorar les condicions de vida de tota la població.