PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES
 

URBANISME I TERRITORI

 

Sense categoria

Inscripció Taller Autodefensa Feminista

TALLER D’AUTODEFENSA FEMINISTA, a càrrec de Karin Kloen

  • 6 i 13 de novembre (dues sessions de 2h)
  • A les 9 h
  • Complex Alexandra (pl. D’Ovidi Montllor, 3bxs)

S’ensenyaran eines físiques i emocionals per gestionar situacions de violència masclista, des d’una mirada integral i feminista.

Adreçat a dones majors de 60+

 

(ex. Mobilitat reduïda)
ytddm

Base jurídica del tractament i informació bàsica sobre el tractament de dades personals
Base jurídica del tractament i informació bàsica sobre el tractament de dades personalsExercici de poders públics (Article 6.1.e del RGPD 2016/679)
Responsable del tractamentAJUNTAMENT DE SABADELL
FinalitatOrganització, informació i gestió d’activitats vinculades a la igualtat de gènere i la diversitat sexual, afectiva i de gènere; així com la prestació del Servei d’Informació i Atenció a les Dones (SIAD) i del Servei d’Atenció Integral LGBTI (SAI).
Drets dels interessatsD’accés, rectificació, supressió, limitació i d’oposició al tractament, presencialment a les oficines d’atenció ciutadana, adreçant-vos al correu postal a l’Ajuntament a Plaça de Sant Roc, 1 – 08201 Sabadell i a través de la seu electrònica.
Informació addicional ampliada a: http://www.sabadell.cat/ca/PoliticaPrivacitat

Mescla't 2023 - Valoració del personal

Enquesta de valoració del personal que va participar a l’organització del Mescla’t 2023.

*Totes les preguntes són obligatòries*

 

ztukm

Base jurídica del tractament i informació bàsica sobre el tractament de dades personals
Base jurídica del tractament i informació bàsica sobre el tractament de dades personalsExercici de poders públics (Article 6.1.e del RGPD 2016/679)
Responsable del tractamentAJUNTAMENT DE SABADELL
FinalitatOrganització, informació i gestió d'activitats, recursos i serveis vinculats a la defensa i sensibilització en el marc dels drets humans i la lluita contra les discriminacions
Drets dels interessatsD’accés, rectificació, supressió, limitació i d’oposició al tractament, presencialment a les oficines d’atenció ciutadana, adreçant-vos al correu postal a l’Ajuntament a Plaça de Sant Roc, 1 – 08201 Sabadell i a través de la seu electrònica.
Informació addicional ampliada a: http://www.sabadell.cat/ca/PoliticaPrivacitat

Mostra de Teatre de Barri

Mostra de Teatre de Barri

‘Teatre de Barri’ és un projecte de participació amb la comunitat en el qual el teatre és la principal eina educativa i d’empoderament social, amb què hem compartit una activitat constructiva i enriquidora.

Mostra de Teatre de Barri:  11 i 12 de novembre a l'Estruch (c. de Sant Isidre, 140)
Les invitacions per les diferents obres ja estan disponibles a: https://sabadellcultura.koobin.cat/


Teatre011 de novembre

16.30 h Companyia de la Creu de Barberà
“EN-CANTADAS I”
Peces de microteatre de diferents gèneres, en què imaginem escenes i situacions inspirades en diferents cançons.
Autor: Coan Gómez

18.30 h Companyia de Can Deu
“NADA ES LO QUE PARECE”
Una empresa de perfums organitza un viatge a París per als seus millors clients. En el decurs del trajecte, els passatgers es convertiran en conillets d’índies de les noves fragàncies que l’empresa està a punt de llançar al mercat.
Autores: Araceli Martínez i Carme Garay

20 h Companyia del Poblenou
“SOSPECHAS, DESEOS, INTRIGAS, MENTIRAS Y TRAICIONES”
Ens endinsem en la veritable essència humana per veure quins són els instints que ens mouen, el motor i els impulsos que ens porten a fer el que fem i ser qui som. Què hi ha darrere dels nostres actes quotidians?
Autors: Nancho Novo i Claudio Regis


Teatre012 de novembre

16.30 h Companyia de Can Puiggener
“EN-CANTADAS II”
Peces de microteatre de diferents gèneres, en què imaginem escenes i situacions inspirades en diferents cançons.
Autor: Coan Gómez

18.30 h Companyia de Can Llong
“CUESTIÓN DE PERSPECTIVA”
Un succés extraordinari al parc de Catalunya farà que diferents personatges es relacionin traient el millor i el pitjor d’ells mateixos.
Autora: Nessa Tella

20 h Companyia de Nostra Llar
“ANDA QUE NO TE QUIERO”
Escenes de microteatre en les quals diferents parelles viuen situacions inversemblants i absurdes.
Autor: Miguel Ángel Flores


 


 

 

 

ZBE

Noticies

Calendari d'implantació

El calendari d'implantació de la zona de baixes emissions s'inicia amb l'aprovació de l'ordenança durant el 2024, en episodis de contaminació ambiental declarats de NO2, i un cop es disposin dels sistemes de gestió locals, així com els supramunicipals que està desenvolupant la Generalitat de Catalunya, a través de l'Autoritat del Transport Metropolità, per tal de coordinar els sistemes de tots els municipis on s'han d'implantar les ZBE.

Durant el 2024 aniran convergint els municipis de fora de l'Àrea Metropolitana de Barcelona en el calendari d'implantació previst amb l'objectiu d'implantar l'1 de gener de 2025 de forma permanent la ZBE, però no s'iniciarà el procediment sancionador fins a l'1 de maig de 2025(*) per tal que els ciutadans disposin de temps suficient per adaptar-se a la nova regulació. 

Calendari:

  • 2024, restricció en episodis de contaminació ambiental declarats per NO2 (*).
  • 1 de gener de 2025, restricció permanent.
  • 1 de maig de 2025, finalització període adaptació i inici restricció permanent amb sancions.

(*) un cop aprovada l'ordenança i es disposin dels sistemes de gestió de la ZBE locals i supramunicipals.

Consultar les exempcions, autoritzacions i moratòries previstes en la proposta d'ordenança reguladora de la ZBE en fase de tramitació clicant aquí.

 

 

 Exempcions, autoritzacions i moratòries

L’avantprojecte d’Ordenança reguladora de la ZBE de Sabadell contempla les següents exempcions, autoritzacions i moratòries següents:

Exempcions a les mesures de restricció d’accés, circulació i estacionament de vehicles més contaminants a la ZBE.

1. No estan afectats per la restricció d’accés i circulació establerta a l’article 7 de l’Ordenança de la ZBE els vehicles més contaminants que pertanyin a alguna de les categories següents:
a) Vehicles destinats al transport de Persones amb Mobilitat Reduïda (VPMR).

b) Vehicles de serveis d’emergència i essencials. Es consideren serveis d’emergència i essencials els serveis mèdics, els serveis funeraris, protecció civil, bombers, policia i cossos i forces de seguretat de l’Estat.

c) Vehicles dedicats al transport de persones amb malalties o discapacitats que els condicionen l’ús del transport públic.

d) Vehicles amb matrícula estrangera que compleixen els requisits tecnològics i d’emissions equivalents als distintius ambientals que emparen l’accés a la ZBE i que no estiguin identificats a la base de dades de la Direcció General de Trànsit.

 

Autoritzacions d’accés, circulació i estacionament a la ZBE.

1. Els vehicles més contaminants que pertanyin a alguna de les categories següents poden obtenir autorització per accedir, circular i estacionar a la ZBE de Sabadell:

A. Autoritzacions diàries

a) Autorització diària per accedir, circular i estacionar de forma esporàdica dins la ZBE (fins a 24 anuals):

(i) Vehicles que accedeixin, circulin i estacionin esporàdicament dins la ZBE.

(ii) Vehicles estrangers que no compleixen els requisits tecnològics i d’emissions equivalents als distintius ambientals que emparen l’accés a la ZBE.

B. Autorització temporal per accedir, circular i estacionar de forma esporàdica a la ZBE en atenció al servei singular que presten:

(i) Vehicles singulars segons la classificació per criteris d’utilització establerts a l’annex 3 de l’Ordenança.

(ii) Vehicles que disposin d’una autorització específica de l’Ajuntament de Sabadell, per prestar serveis en activitats singulars, o en esdeveniments extraordinaris a la via pública o que hagin de realitzar una activitat singular i esporàdica.

(iii) Vehicles que transportin persones diagnosticades de malalties que requereixin realitzar tractaments mèdics de forma periòdica.

(iv) Vehicles registrats al llibre taller electrònic de la Direcció General de Trànsit i amb els quals els tallers autoritzats duguin a terme proves de circulació o proves dinàmiques, d’acord amb el que s’estableixi a l’instrument jurídic que reguli el Registre de vehicles autoritzats a la ZBE.

C. Altres autoritzacions per accedir, circular i estacionar a la ZBE en funció de diferents situacions:

(i) Autorització temporal pels vehicles de les categories M2, M3, N1, N2 i N3 corresponents a la classificació establerta a l’annex 2 de la Directiva 2007/46/CE, del Parlament Europeu i del Consell, la persona titular dels quals acrediti el compliment de les dues circumstàncies següents:
- Que el vehicle constitueix un instrument necessari per a l’exercici de la seva activitat professional.
- Que li manquen com a màxim 5 anys de cotització en el Règim Especial de Treballadors Autònoms (RETA), en el Règim General de la Seguretat Social, o en un altre règim alternatiu, per assolir l'edat legal de jubilació, de conformitat amb la legislació vigent.

(ii) Els vehicles les persones titulars dels quals acreditin uns ingressos econòmics anuals pel global dels conceptes (pensions, ajudes, rendes, lloguers, interessos de capital, etc.) inferiors a dues vegades l’indicador Públic de Renda d’Efectes Múltiples (IPREM), incrementat segons el nombre de membres de la unitat familiar, si escau, i calculat a partir dels ingressos de la dita unitat familiar.

(iii). Autorització temporal pels vehicles les persones titulars dels quals acreditin la compra d’un vehicle de motor nou que compleixi els requisits tecnològics i d’emissions d’accés equivalents als distintius ambientals, d’acord amb allò establert en el Reglament del Registre de vehicles estrangers i altres vehicles autoritzats a les zones de baixes emissions.

(iv). Autoritzacions temporals als vehicles dels residents que, en el moment de l’entrada en vigor de l’Ordenança, compleixin les següents condicions i les mantinguin en el temps:

1. El resident estigui empadronat dins de la ZBE.
2. El resident sigui titular del vehicle censat a la ZBE.

En el moment en que es produeixi un canvi de titularitat del vehicle o un canvi d’empadronament del titular del vehicle a fora de la ZBE, l’autorització atorgada en el seu dia quedarà automàticament sense efectes.

L’annex 2.2 l’avantprojecte d’Ordenança contempla els límits temporals màxims pels quals s’atorguen aquestes autoritzacions.

 

Període transitori per a l’aplicació de sancions per a vehicles classificats N1, N2, N3 i M2 i M3
S’estableix un període transitori addicional en l’inici de l’aplicació del procés sancionador pels vehicles N1 (furgonetes), N2 (furgons), N3 (camions) i M2 i M3 (autobusos i autocars), sent aquest el 1 de maig de 2026.

 

Podeu consultar tota la informació de l'expedient a la Seu electrònica de l'Ajuntament clicant aquí.

Vehicles afectats

 

Amb l'objectiu de vetllar per la qualitat de l'aire i la salut pública, quan entri en vigor la zona de baixes emissions (ZBE) es restringirà la circulació dins la ZBE de tots aquells vehicles als quals no els correspon cap distintiu ambiental. Per tant no hi podran circular els vehicles més contaminants els dies laborables, de dilluns a divendres, de 7:00 a 20:00h, excepte aquells vehicles que estiguin exempts, disposin d'autorització o estiguin contemplats en alguna moratòria durant l'inici d'implantació de la ZBE.

La classificació dels vehicles a través del distintiu ambiental de la Dirección General de Tráfico (DGT) té com a objectiu identificar els vehicles més respectuosos amb el medi ambient a nivell d'emissions, i ser un instrument eficaç al servei de les polítiques municipals, tant restrictives de trànsit en episodis d'alta contaminació, com de promoció de noves accions a través de beneficis fiscals o relatius a la mobilitat i el medi ambient.

Distintius ambientals:

El distintiu ambiental és una etiqueta adhesiva que identifica els vehicles segons la classificació de la DGT. La col·locació de l'adhesiu és voluntària, no cal dur-la ni demanar-la a la DGT. En cas de voler portar-la enganxada, es recomana fer-ho a la part inferior dreta del parabrisa del vehicle per permetre'n la visibilitat. Les administracions amb competències en mobilitat i medi ambient, com és el cas de l'Ajuntament de Sabadell, mitjançant les càmeres de control podran conèixer la tipologia i classe de vehicle, la classificació ambiental i el tipus d'etiqueta que els correspon.

Sense etiqueta ambiental:  Els vehicles que no compleixen uns requisits ambientals considerats mínims no reben cap etiqueta de la DGT. Són els vehicles més afectats per les mesures de restricció o prohibició en la mobilitat. Turismes (M1) i furgonetes (N1) de benzina anteriors a Euro 3 (normalment matriculats abans 2000) i els dièsel anteriors a Euro 4 (normalment matriculats abans del 2006). Motos i ciclomotors (L) anteriors a Euro 2, (normalment matriculats abans del 2003).

Autobusos (M2 i M3) i camions (N2 i N3) de gasolina i dièsel anteriors a Euro IV/4.

Amb etiqueta ambiental:

pastilles.png

Etiqueta 0 emissions, Blau: Identifica els vehicles més respectuosos amb les emissions locals al medi ambient. Tindran dret a aquesta etiqueta ciclomotors, tricicles, quadricicles i motocicletes, turismes, furgonetes lleugeres, vehicles de més de 8 places i vehicles de transport de mercaderies classificats al Registre de Vehicles de la DGT com a vehicles elèctrics de bateria (BEV), vehicles elèctrics d'autonomia extensa (REEV) i vehicles elèctrics híbrids endollables (PHEV) amb una autonomia mínima de 40 quilòmetres o vehicles de pila de combustible..

Etiqueta Eco: Ciclomotors, motocicletes, turismes, furgonetes lleugeres, vehicles de més de 8 places i vehicles de transport de mercaderies classificats al Registre de Vehicles com a vehicles híbrids endollables amb autonomia inferior a 40 km, vehicles híbrids no endollables (HEV i PHEV), vehicles propulsats per gas natural (GNC i GNL) o gas liquat del petroli (GLP). En qualsevol cas, han de complir els criteris de l'etiqueta C.

Etiqueta C, Verda: Turismes i furgonetes lleugeres de gasolina habitualment matriculats a partir de gener de 2006 i dièsel a partir de 2014. Vehicles de més de 8 places i de transport de mercaderies, tant de gasolina com de dièsel, habitualment matriculats a partir de 2014. Per tant, els turismes i furgonetes de gasolina han de complir la norma Euro 4,5 i 6 i els de dièsel, la norma Euro 6. Camions i autobusos han de complir la norma Euro 6. Motos i ciclomotors Euro 4 i Euro 3 (habitualment matriculats a partir de 2007).

Etiqueta B, Groga: Turismes i furgonetes lleugeres de gasolina habitualment matriculades a partir de gener del 2000 i de dièsel a partir de gener del 2006. Vehicles de més de 8 places i de transport de mercaderies tant de gasolina com de dièsel habitualment matriculats a partir del 2005. Per tant, els turismes i furgonetes de gasolina han de complir la norma Euro 3 i els de dièsel, la norma Euro 4 i 5. Camions i autobusos han de complir la norma Euro 4 i 5. Motos i ciclomotors Euro 2, habitualment matriculats a partir de 2003.

Podeu consultar el distintiu del vostre vehicle aquí:

https://sede.dgt.gob.es/es/vehiculos/distintivo-ambiental

En cas que estigueu afectat per les restriccions podeu consultar els supòsits d'exempcions, autoritzacions i moratòries de circulació de vehicles sense etiqueta a l'apartat específic d'aquesta web o clicant aquí.

Podeu consultar tota la informació de l'expedient a la Seu electrònica de l'Ajuntament clicant aquí.

Sobre la ZBE Sabadell

INTRODUCCIÓ

L’Acord de París de 2015 adoptat en el marc de la Convenció de les Nacions Unides sobre el Canvi Climàtic estableix l’objectiu mundial relatiu a l’adaptació, que consisteix en enfortir la resiliència i reduir la vulnerabilitat al canvi climàtic amb la finalitat de contribuir al desenvolupament sostenible i aconseguir una resposta d’adaptació adequada. En l'article 7 es reconeix que l’adaptació és un repte mundial que incumbeix a tothom, amb dimensions locals, subnacionals, nacionals, regionals i internacional, i el que és més important: que un increment dels nivells de mitigació pot reduir la necessitat d’esforços addicionals d’adaptació.

Així mateix, l’Organització Mundial de la Salut (OMS) defineix la contaminació de l’aire com un important risc mediambiental per a la salut i considera que la disminució dels nivells de contaminació atmosfèrica poden reduir la càrrega de morbiditat derivada d’accidents cerebrovasculars, càncers de pulmó i pneumopaties cròniques i agudes, entre elles l’asma. 

Igualment, la Declaració d’Emergència climàtica i ambiental del Parlament Europeu, de data 28 de novembre de 2019 “declara la situació d’emergència climàtica i mediambiental; demana a la Comissió, als Estats membres i a tots els agents mundials que adoptin urgentment les mesures concretes necessàries per combatre i contenir aquesta amenaça abans que sigui massa tard, i manifesta el seu propi compromís al respecte”.

En aquest context internacional i europeu, en relació amb la regulació de la mitigació dels impactes del canvi climàtic, l’Estat espanyol ha aprovat la Llei 7/2021, de 20 de maig, de canvi climàtic i transició energètica, de caràcter bàsic en la seva gran majoria. Aquesta Llei té per objecte assegurar el compliment, per part d’Espanya, dels objectius de l’Acord de París, adoptat el 12 de desembre de 2015, i promoure l’adaptació als impactes del canvi climàtic i la implantació d’un model de desenvolupament sostenible, entre d’altres aspectes.

Pel que fa a la normativa sectorial, l’article 16.4 de la Llei 34/2007, de 15 de novembre, de qualitat de l’aire i protecció de l’atmosfera, estableix que les entitats locals, en l’àmbit de les seves competències, poden elaborar els seus propis plans i programes, amb la finalitat de complir els nivells establerts en la normativa corresponent, i els permet d’adoptar mesures de restricció total o parcial del trànsit, entre les quals s’inclouen les restriccions als vehicles més contaminants, a certes matrícules, a certes hores o en certes zones, entre altres.

A Catalunya, la Generalitat, els ens locals, les organitzacions i els agents socials i econòmics van subscriure recentment l’Acord per a la millora de la qualitat de l’aire a Catalunya, que s’inclourà al nou Pla de millora de la qualitat de l’aire de Catalunya, i on les parts signants acorden fer un pas endavant i assumir el compromís de treballar per implementar una Zones de Baixes Emissions a tots els municipis catalans de més de 20.000 habitants abans d’acabar l’any 2025, amb un model general comú adaptable a les diferents realitats territorials, socials i ambientals dels municipis, esdevenint una oportunitat de generalització, encara més gran, de les Zones de Baixes Emissions.

Per tot això, es fa necessària la implantació d'una Zona de Baixes Emissions de la ciutat de Sabadell, i l’aprovació d’una nova ordenança que reguli la restricció de la circulació de determinats vehicles en la mateixa, que incorpori els nous requeriments internacionals i els propis de la Llei 7/2021, de 20 de maig, de canvi climàtic i transició energètica.

QUÈ ÉS?

S'entén per Zona de Baixes Emissions l'àmbit delimitat per una administració pública, en l'exercici de les seves competències, dins del seu territori, de caràcter continu, i en el qual s'apliquen restriccions d'accés, circulació i estacionament de vehicles per millorar la qualitat de l'aire i mitigar les emissions de gasos amb efecte hivernacle, de conformitat amb la classificació dels vehicles pel seu nivell d'emissions d'acord amb el que estableixi el Reglament General de Vehicles vigent.

La Llei 7/2021 de canvi climàtic i transició energètica estableix que els municipis de més de 50.000 habitants han d’implantar zones de baixes emissions amb l’objectiu de millorar la qualitat de l’aire i preservar la salut de la ciutadania.

Sabadell, amb més de 200.000 habitants, compta amb el suport econòmic del Fons Climàtic de la Generalitat de Catalunya i del Fons Next Generation per engegar el projecte de la Zona de Baixes Emissions Sabadell, amb l'objectiu de reduir les emissions de contaminants a l'atmosfera, principalment diòxid de nitrogen (NO2) i partícules en suspensió (PM10), així com la contaminació acústica, que tenen una afectació directa en la salut de les persones.

Actualment, l’ordenança i el projecte tècnic es troben en fase d’audiència pública. Podeu consultar tota la informació de l'expedient a la Seu electrònica de l'Ajuntament clicant aquí.

ÀMBIT 

L’àmbit contemplat a l'avantprojecte d'ordenança corresponent al barri del Centre, delimitat per la plaça de Catalunya, la ronda Zamenhof, el carrer Vilarrúbias, el carrers Brujas, carrer de l’Estació, carrer de Marquès de Comillas, carrer Latorre, carretera N-150 (en el tram entre carrer Latorre i ronda Ponent) i ronda Ponent. L' àrea té una superfície total d' 1,70 km2 i un perímetre de 5,15 km, i inclou una àrea de vianants de 0,21 km2 al seu centre. La distància màxima a recórrer des del perímetre al punt més interior són 1.200 m.

COM RECONÈIXER LA ZBE 

L’àrea comptarà amb senyalització vertical que indiqui als conductors que accedeixen a la zona de baixes emissions. El control dels vehicles que accedeixin en aquesta zona es farà mitjançant lectura de matrícules.

zonap

COM HO FAN ALTRES CIUTATS?

Actualment, més de dos-centes ciutats europees fa anys que compten amb zones de baixes emissions amb restriccions als vehicles més contaminants per preservar la salut dels seus habitants. Molt a prop hi tenim exemples de ciutats que ja han implantat la ZBE com Sant Cugat, Sant Joan Despí, Hospitalet, Sant Adrià de Besòs o Barcelona.

Més informació:

Obligacions fiscals per a entitats

Obligacions fiscals per a entitats
7, 14 i 21 de novembre de 2023

21ObligacionsFiscals

Curs adreçat a professionals, persones voluntàries i membres de les entitats sense ànim de lucre de Sabadell, majors de 18 anys, que volen conèixer les obligacions fiscals de les entitats.


DOCUMENTACIÓ DE SUPORT:


 CONTINGUTS:

  • El codi d’Identificació Fiscal (CIF o NIF) i la Declaració Censal
  • L’impost d’Activitats Econòmiques (IAE)
  • L’Impost sobre el Valor Afegit (IVA)
  • L’Impost sobre Societats (IS)
  • L’Impost de la Renda de les Persones Físiques (IRPF)
  • La declaració d’operacions amb tercers (model 347)
  • Donatius i mecenatge
  • Altres novetats fiscals

METODOLOGIA:

El curs combina exposicions teòriques i estudi de la normativa amb el treball sobre exemples i casos pràctics.

El curs està reconegut dins del Pla de Formació de l'Associacionisme i el Voluntariat de Catalunya. Als alumnes que superin el % d’assistència al curs se’ls lliurarà un diploma acreditatiu per la Generalitat de Catalunya.

Docència: Fundació Catalana de l’Esplai
Durada:  9 hores
Dates: dimarts, 7, 14 i 21 de novembre de 2023
Horari: de 17 a 20 h
Lloc: Casal Pere Quart (Rambla, 69)

Curs gratuït. Les places són limitades.
Cal inscripció prèvia, emplenant aquest formulari. Un cop rebuda la inscripció ens posarem en contacte per correu electrònic amb la persona interessada per confirmar la plaça.


 logosTOTS

 

També et pot interessar...