CA EN ES
 

URBANISME I TERRITORI

 

POLICIA MUNICIPAL

Objectes perduts

L'oficina d'Objectes Perduts és un Servei d’Atenció Ciutadana que es troba ubicat a la Policia Municipal de Sabadell. En aquesta oficina, el ciutadà o ciutadana pot entregar, retirar o consultar tant un objecte perdut com una documentació extraviada.

Què cal fer quan es troba un objecte?

El més recomanable quan es troba un objecte és entregar-lo a les dependències policials on es confecciona un acte de recollida amb les dades de la persona que ho ha entregat i un número de registre amb el qual, passats 6 mesos, es podrà reclamar l’objecte com a nou propietari mitjançant una instància a l’Ajuntament.

Què passa quan es perd un objecte?

Si en el que s’ha perdut hi consten les dades del seu propietari (una cartera amb documentació) i estan actualitzades, la Policia Municipal procedeix a posar-se en contacte amb el propietari via telefònica o per correu postal per informar de la tinença de l’objecte. A més, a qualsevol tràmit se li assigna un número d’expedient que permet una localització o una consulta més ràpida.

Durant quant de temps es guarda un objecte?

Qualsevol objecte perdut es guarda a les dependències de la Policia Municipal durant 6 mesos, passats els quals es procedeix a la seva destrucció sempre que no pugui ser d’utilitat per altres persones necessitades.

Com contactar

  • Horari: 7 del matí a 2 del migdia de dilluns a divendres
  • Telèfon de contacte: 937453261
  • Direcció: Pau Claris, 100, Sabadell

Unitat de Vigilància Rural


La Unitat de Vigilància Rural està formada per 8 agents i  té com a objectiu en el seu treball diari la vigilància de les activitats que es desenvolupen a l’espai natural de la ciutat.
Aquest espai està format per la superfície forestal i agrària que sumen aproximadament el 40% de la superfície total de Sabadell (37,8 km2) i es localitza principalment a la serra de Sant Iscle, la ribera fluvial del riu Ripoll i els tres parcs periurbans (Can Deu, la Salut i Castellarnau.) A més, té la col·laboració directa amb el departament de Gestió d'Ecosistemes i Sostenibillitat de l'Ajuntament, així com amb d'altres departaments i unitats relacionades com ara Agents Rurals o Daf.

Quines activitats duu a terme?

  • Especial vigilància sobre abocaments en zona rural preferentment
  • Vigilància del rodal de Sabadell, on destaca els marges del Riu Ripoll, Parc Agrari, les hortes tant Municipals com privades
  • Especial vigilància sobre abocaments en zona rural preferentment
  • Vigilància de tot l’espai natural Municipal, on inclou la fauna i masses forestals
  • Compliment de la normativa medi ambiental i en especial l'Ordenança del Rodal
  • Vigilància i control de la caça i també de la pesca en zones protegides (en tot el parc fluvial)
  • Prevenció d’incendis
  • Controls d’accés de vehicles al medi rural
  • Controls de Seguretat Ciutadana
  • Arbitratge en les problemàtiques dels usuaris de les horts municipals
  • Notificacions procedents de les administracions als usuaris i habitants de la zona
  • Control del cens d’animals ( especialment l’equí i el ramader)
  • Vigilància i control de les edificacions il·legals

Unitat Canina


És una unitat creada l'any 2009 i formada per 4 gossos i 3 instructors, i pionera a Espanya pel que fa referència a la metodologia d’adquisició i ensinistrament dels gossos, els quals han estat adoptats i provenen de gosseres i/o protectores.

On actua?

El servei es realitza a zones sensibles on es pot fer un ús inadequat de l'espai públic (places conflictives, queixes veïnals i voltants d'instituts i escoles), així com en zones de gran afluència de públic o eixos comercials (estacions de trens, autobusos, Rambla, Eix Macià, etc.)

Relació guia i gos

Els guies que formen part d'aquesta unitat són els encarregats d'ensinistrar-los, d'atendre les seves necessitats generals (menjar, beure, passejar, jugar...) i les seves necessitats específiques (atenció veterinària i ensinistrament). Totes les tècniques que s'utilitzen per l'educació de base dels gossos són en positiu, el que implica la utilització de reforços positius (premis, jocs, carícies...) i per això la Asociación de Guias Caninos de Policias Locales de España ha guardonat la Policia Municipal de Sabadell pels valors que representa el disposar de la totalitat dels seus gossos provinents d’aquests centres i la qualitat educativa en les activitats amb els menors.


 

Servei d'atenció a la víctima


Servei que ofereix la Policia Municipal per atendre de manera personalitzada i coordinada totes les problemàtiques derivades tant de la violència de gènere com de tota la violència relacionada amb la discriminació, l’odi o la intolerància per aspectes religiosos o ideològics.
Per afrontar tota la gestió de conflictes, el SAV treballa de manera transversal  amb diferents serveis municipals, entitats i administracions: servei d'informació i atenció a les dones, serveis socials, educació, joventut, drets civils, mediació comunitària, salut, centres d'assistència primària i hospital Parc Taulí, fiscalia, jutjats, col·legis d'advocats i mossos d'esquadra.

A qui atén:

  • Dones, menors, gent gran o qualsevol altre col·lectiu considerat vulnerable:
  • Persones que sofreixin o hagin sofert casos de violència en l’àmbit laboral, conegut també com a mobbing
  • Cassos produïts per violència en l’àmbit social o comunitari, és a dir, quan es tracta d’agressions o assetjament sexual, tràfic sexual de dones i menors en temes de mutilació genital femenina o en risc de patir-la o en matrimonis forçats
  • Situacions amb menors i gent gran derivades de problemàtiques de violència familiar, absentisme escolar, mendicitat infantil o indigència, vulnerabilitat i risc d’exclusió social
  • Delictes que atemptin contra la igualtat, que incitin l’odi, la violència i la discriminació a una persona o col·lectiu social per el seu origen racial o nacionalitat, religió i creences, opinió, edat, discapacitat, malaltia i orientació sexual o llengua
  • També víctimes de trànsit en cassos d’accidents molt greus o amb víctimes mortals on l’acompanyament a les persones de l’entorn de la víctima requereixi una atenció especial

 Què ofereix

  • Servei general d’assessorament posant a l’abast els recursos i serveis de l’Ajuntament
  • Acompanyament per interposar denúncies o, en funció de cada cas concret, suport emocional i atenció psicològica
  • Seguiment del cas per oferir protecció en cas de ser necessari

 Com contactar

  • Truca al 900 112 092 / 092
  • 1
  • 2

També et pot interessar...