PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES
 

URBANISME I TERRITORI

 

La Policia Municipal va incrementar els serveis el 2106, especialment els de caràcter comunitari

El 41,3% de les actuacions policials es van produir al matí i només el 21,5% a la nit

La Policia Municipal de Sabadell va intervenir en un total de 1.510 accidents de trànsit, dels quals el 40% es van concentrar a la Gran Via. Aquestes dades, que es desprenen de la memòria del 2016 de la Policia Municipal, indiquen que el 13,11% dels accidents de trànsit a Sabadell es produeixen, majoritàriament, entre les 12 i les 2 del migdia. Només el 13,90% dels accidents es produeixen a la nit, mentre que el 44,03% tenen lloc durant tota la franja horària del matí (de 6 de la matinada a 2 del migdia) i un 42,05% a la tarda (entre les 2 del migdia i les 10 del vespre).

El document aporta dades del servei, no només en matèria de seguretat, sinó de tota l’assistència realitzada de caràcter comunitari i, per tant, més vinculat amb la convivència, el benestar o la sociabilització.

Així, per exemple de les 34.956 intervencions realitzades, el 44% estaven vinculades a matèria de seguretat ciutadana; el 27,3% són sobre seguretat del trànsit; el 20,3% estan relacionades amb serveis de policia administrativa (inspeccions respecte al medi ambient o en espectacles públics i activitats recreatives, entre altres) i un 8,3%, en serveis assistencials (atenció a la víctima, objectes perduts, unitat canina, etc.).

El total de les intervencions del 2016 indiquen, per exemple, que el 41,3% dels serveis es van realitzar durant la franja de matí, el 37,2% en la franja horària de tarda i només el 21,5% de les actuacions es van produir a la nit.

L’any 2016 es van incrementar el total de serveis realitzats per la policia respecte a anys anteriors. Mentre que les actuacions en l’àmbit de la seguretat ciutadana van disminuir, la resta d’àmbits, més vinculats amb el caràcter comunitari (convivència, benestar i sociabilització), van experimentar un increment. Aquest fet respon a les accions específiques com a conseqüència del canvi del model de policia més proactiva i no tan reactiva, fruit de la reestructuració iniciada el 2015.

Educació per a la seguretat viària

memo2
En el marc de la prevenció i sensibilització i per prevenir l’accidentabilitat en el trànsit viari, a més d’estar treballant en diferents plans genèrics per reduir la sinistralitat, una de les tasques importants que duu a terme la Policia Municipal és l’educació per a la seguretat viària.

Des de la Unitat d’Educació per la Seguretat viària es fan diferents accions amb centres educatius de la ciutat, amb l’objectiu de fomentar actituds de respecte i hàbits preventius en matèria de circulació, tant en la faceta de vianants com la de futurs conductors.

Així, durant el curs 2015-2016, es van fer un total de 22 sessions formatives a 39 centres escolars on van participar 3.654 alumnes.

Atenció a les persones més vulnerables víctimes de violència

Al llarg del 2016, el Servei d’Atenció a la Víctima (SAV) va fer un total de 531 intervencions relacionades amb maltractaments i violència masclista. Aquestes intervencions van implicar un diferent grau d’assistència personalitzada, tant presencial com telefònica.

De les 110 denúncies tramitades, 64 van ser per violència física, 25 per amenaces, 17 pel trencament de mesura cautelar, 2 per violència psíquica, 1 per coacció i 1 per impagament de pensió d’aliments.

Creat a principis del 1999, el SAV es va desactivar el 2008 i l’actual equip de govern el va tornar a reactivar a finals de 2015, integrat al mateix equip del servei de Policia de Proximitat, en una clara aposta pel model de policia més proactiva i preventiva, per poder abordar d’una manera més personalitzada i coordinada totes les problemàtiques derivades tant de la violència de gènere com de tota la relacionada amb la violència de caràcter discriminatori, d’odi o d’intolerància per aspectes religiosos o ideològics.memo3

Així, per exemple l’any passat es va atendre un total de 44 casos relacionats amb menors, per aspectes com absentisme escolar, agressions, seguiment de menors en risc, etc. o un total de 18 casos vinculats amb gent gran.

En relació amb el servei de proximitat, creat al desembre de 2015 i format per 32 policies, va realitzar un total d’11.607 serveis el 2016, dels quals el 51,83% (6.016) van ser programats a centres escolars o encants, entre altres.

Pel que fa als serveis realitzats per aquesta secció a partir de les demandes de la ciutadania, el 33,84% estaven relacionades amb molèsties procedents dels habitatges, un 17,79% per temes de trànsit, el 17,54% per temes d’incivisme, el 12,78% per temes relacionats amb gossos i un 8,27% serveis vinclats a temes de seguretat ciutadana.


Memòria 2016 de la Policia Municipal

També et pot interessar...