Innovació per a la Silver Economy
-
FINALITZAT
Aquest curs facilitarà les eines i els coneixements necessaris per idear productes i serveis innovadors adreçats al mercat de la Silver Economy.
A través de la metodologia Design Thinking, amb el suport de tècniques pròpies de l’anàlisi de tendències socials, s’exploraran les necessitats i desitjos de les persones grans, identificant oportunitats de mercat i desenvolupant solucions centrades en els diferents tipus d’usuaris. Durant les classes s’aprendrà a aplicar, d’una manera pràctica, tècniques d’investigació, ideació, prototipatge i validació per tal de projectar productes o serveis innovadors.
- Curs impartit per professorat de l’ESDI.
- Adreçat a estudiants universitaris de ciències empresarials, economia, sociologia, emprenedors, estudiants de l’aula d’extensió universitària.
- Crèdits: 1 ECTS
- Preu: 95€.
- Per reservar plaça [+]
Dates i desenvolupament del curs:
Del 19 d’octubre al 21 de desembre del 2023, els dijous de 18:00 a 20:00 h.
Sessió 1 (19 octubre) - Introducció a la Silver Economy.
- Tendències demogràfiques i socials.
- Oportunitats de mercat.
- Necessitats i desafiaments.
- Innovació i solucions: exemples.
Sessió 2 (26 octubre) - Introducció al Design Thinking.
- Introducció al Design Thinking.
- Principis fonamentals: empatia, col·laboració, experimentació i enfoc en l’usuari.
- Fases de la metodologia: empatia, definició, ideació, prototipat i testeig.
- Casos d’èxit de l’aplicació dins el camp de la Silver Economy.
Sessió 3 (2 novembre) - Introducció a l’anàlisi de les tendències socials.
- Introducció.
- La importància de comprendre les tendències socials en el disseny i la innovació.
- Integració amb la metodologia Design Thinking.
- Exemples.
Sessió 4 (9 novembre): Investigació i comprensió de l’usuari.
- La importància de la investigació d’usuaris en el procés de Design Thinking.
- Tècniques i eines d’investigació d’usuaris: entrevistes, observació, mapes d’empatia, etc.
- Anàlisi de dades i obtenció de insights rellevants.
- Exercicis pràctics d’aplicació de les tècniques.
Sessió 5 (16 novembre) - Comprensió del context social i cultural.
- Mètodes d’investigació de tendències: anàlisis de dades, investigació del mercat, observació, etc.
- Identificació de tendències emergents dins del sector de la Silver Economy.
- Tècniques i eines d’investigació de tendències.
- Anàlisi de dades i obtenció de insights rellevants.
- Exercicis pràctics d’aplicació de les tècniques.
Sessió 6 (23 novembre) - Definició del problema i el disseny del repte.
- Com definir correctament el problema o repte a abordar.
- Eines per a la definició del problema: statement del problema, mapa d’empatia, customer journey, etc.
- Exercicis pràctics.
Sessió 7 (30 novembre) - Generació d’idees i creativitat.
- Mètodes i eines per a fomentar la generació d’idees creatives.
- Tècniques de pensament divergent i convergent.
- Exercicis pràctics.
Sessió 8 (7 desembre) - La nova materialitat.
- Enfoc en la sostenibilitat.
- Impacte social.
- Transparència i report.
- Integració en l’estratègia empresarial.
- Exemples de casos actuals.
Sessió 9 (14 desembre) - Prototipat de les idees.
- La importància del prototipat ràpid.
- Tipus de prototips i nivells de fidelitat.
- Eines i recursos pel prototipatge.
- Exercicis pràctics.
Sessió 10 (21 desembre) - Testeig i validació.
- Com realitzar proves i testejos de prototips amb usuaris reals.
- Recopilació i anàlisi del feedback dels usuaris.
- Iteració i refinament de les solucions.
- Exercicis pràctics.
Per a més informació i inscripcions [+]