PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

Innovació per a la Silver Economy

FINALITZAT 

Aquest curs facilitarà les eines i els coneixements necessaris per idear productes i serveis innovadors adreçats al mercat de la Silver Economy.

A través de la metodologia Design Thinking, amb el suport de tècniques pròpies de l’anàlisi de tendències socials, s’exploraran les necessitats i desitjos de les persones grans, identificant oportunitats de mercat i desenvolupant solucions centrades en els diferents tipus d’usuaris. Durant les classes s’aprendrà a aplicar, d’una manera pràctica, tècniques d’investigació, ideació, prototipatge i validació per tal de projectar productes o serveis innovadors.

  • Curs impartit per professorat de l’ESDI.
  • Adreçat a estudiants universitaris de ciències empresarials, economia, sociologia, emprenedors, estudiants de l’aula d’extensió universitària.
  • Crèdits: 1 ECTS
  • Preu:  95€.
  • Per reservar plaça [+]

Dates i desenvolupament del curs:

Del 19 d’octubre al 21 de desembre del 2023, els dijous de 18:00 a 20:00 h.

Sessió 1 (19 octubre) - Introducció a la Silver Economy.

  • Tendències demogràfiques i socials.
  • Oportunitats de mercat.
  • Necessitats i desafiaments.
  • Innovació i solucions: exemples.

Sessió 2 (26 octubre) - Introducció al Design Thinking.

  • Introducció al Design Thinking.
  • Principis fonamentals: empatia, col·laboració, experimentació i enfoc en l’usuari.
  • Fases de la metodologia: empatia, definició, ideació, prototipat i testeig.
  • Casos d’èxit de l’aplicació dins el camp de la Silver Economy.

Sessió 3 (2 novembre) - Introducció a l’anàlisi de les tendències socials.

  • Introducció.
  • La importància de comprendre les tendències socials en el disseny i la innovació.
  • Integració amb la metodologia Design Thinking.
  • Exemples.

Sessió 4 (9 novembre): Investigació i comprensió de l’usuari.

  • La importància de la investigació d’usuaris en el procés de Design Thinking.
  • Tècniques i eines d’investigació d’usuaris: entrevistes, observació, mapes d’empatia, etc.
  • Anàlisi de dades i obtenció de insights rellevants.
  • Exercicis pràctics d’aplicació de les tècniques.

Sessió 5 (16 novembre) - Comprensió del context social i cultural.

  • Mètodes d’investigació de tendències: anàlisis de dades, investigació del mercat, observació, etc.
  • Identificació de tendències emergents dins del sector de la Silver Economy.
  • Tècniques i eines d’investigació de tendències.
  • Anàlisi de dades i obtenció de insights rellevants.
  • Exercicis pràctics d’aplicació de les tècniques.

Sessió 6 (23 novembre) - Definició del problema i el disseny del repte.

  • Com definir correctament el problema o repte a abordar.
  • Eines per a la definició del problema: statement del problema, mapa d’empatia, customer journey, etc.
  • Exercicis pràctics.

Sessió 7 (30 novembre) - Generació d’idees i creativitat.

  • Mètodes i eines per a fomentar la generació d’idees creatives.
  • Tècniques de pensament divergent i convergent.
  • Exercicis pràctics.

Sessió 8 (7 desembre) - La nova materialitat.

  • Enfoc en la sostenibilitat.
  • Impacte social.
  • Transparència i report.
  • Integració en l’estratègia empresarial.
  • Exemples de casos actuals.

Sessió 9 (14 desembre) - Prototipat de les idees.

  • La importància del prototipat ràpid.
  • Tipus de prototips i nivells de fidelitat.
  • Eines i recursos pel prototipatge.
  • Exercicis pràctics.

Sessió 10 (21 desembre) - Testeig i validació.

  • Com realitzar proves i testejos de prototips amb usuaris reals.
  • Recopilació i anàlisi del feedback dels usuaris.
  • Iteració i refinament de les solucions.
  • Exercicis pràctics.

Per a més informació i inscripcions [+]