Afortunadament la sensibilitat de la societat d’avui cap els animals està canviant cap a millor. Ja són moltes les persones que no veuen els animals únicament com un producte del que s’abasteixen o del que en gaudeixen, sinó com éssers vius amb una naturalesa pròpia i per tant uns drets a respectar.
Hi ha cada dia més consciència de que una societat pròspera i digna no ha de permetre cap tipus de violència, tampoc contra els animals.
Les persones que conviuen amb animals saben des de fa temps, el que s’ha constatat en diversos estudis: “els animals tenen emocions i experimenten plaer, por, estrès, ansietat, dolor o felicitat”. L’actual Llei de protecció dels animals, sensible a això, els defineix com essers vivents, dotats de sensibilitat física i psíquica i també de moviment voluntari, als quals ningú ha de provocar sofriment o maltractaments o causar-los estats d’ansietat o por.