Novembre 2022

El passat dimarts 22 de novembre, al Complex Esportiu Olímpia, es va celebrar l'acte central del 25N de 2022: un partit de futbol participatiu per denunciar les violències masclistes a l’esport, amb jugadores i jugadors del Centre d’Esports Sabadell, entre d'altres participants.
Organitzat per la Taula de Gènere, Feminismes i LGTBI, amb col·laboració del Centre d’Esports Sabadell Futbol Club i amb el suport de l'Ajuntament de Sabadell.
En aquest enllaç hi trobareu algunes de les imatges del partit!
Són fotografies de Críspulo Díaz Muñoz.
Divendres 25 de novembre de 2022 a les 10:00h
Ubicació: Edifici Consistorial
Divendres 25 de novembre de 2022 a les 11:00h
Ubicació: Sala de la Torre de l'Aigua - Carrer Concepció , 20
Divendres 25 de novembre de 2022 a les 12:00h
Ubicació: pl. de les Dones del Tèxtil,
Divendres 25 de novembre, a les 12 h
Lloc: Plaça de les Dones del Tèxtil
Divendres 25 de novembre de 2022 a les 12:00h
Ubicació: pl. de les Dones del Tèxtil,
La Bústia Ètica i de Bon Govern esdevé un mecanisme electrònic de participació ciutadana fonamental perquè es concep com una eina necessària que ha de permetre oferir a qualsevol persona, tingui o no la condició de servidor públic, un canal prioritari i segur per facilitar a l'Ajuntament de Sabadell, de manera confidencial, la comunicació de conductes que s'hagin esdevingut en el si de la seva organització que, per acció o omissió, puguin ser presumptament reprovables per ser contràries al dret o als principis i valors ètics i a les regles de conducta exigibles als servidors públics.
La Bústia Ètica i de Bon Govern de l’Ajuntament de Sabadell és un canal electrònic segur, mitjançant el qual qualsevol ciutadà o servidor públic pot fer una comunicació de manera anònima. Aquest és un instrument per protegir les persones alertadores, les quals representen una peça clau en la lluita contra el frau i la corrupció en les institucions públiques.
![]()
L’objectiu de la Bústia Ètica i de Bon Govern és tutelar l’ús correcte dels recursos públics, la resolució dels conflictes d’interès, l‘objectivitat i la neutralitat de la gestió pública en l’exerci de les competències municipals.
Es poden concretar en els següents:
• Facilitar a la ciutadania i als servidors i servidores públics un mitjà per alertar o fer consultes sobre conductes presumptament contràries al dret, als principis o a les regles ètiques i de bon govern.
• Fomentar i millorar el bon govern i les bones pràctiques en la gestió pública.
• Prevenir l’incompliment dels principis, regles ètiques i de bon govern que han de seguir els càrrecs electes i alts càrrecs i la resta d’empleats/des públic/ques.
• Promoure la col·laboració entre l’Administració municipal i les persones per enfortir la integritat pública a través de la participació ciutadana.
Pot fer comunicacions a la Bústia Ètica i de Bon Govern qualsevol ciutadà/na, a més dels servidors/es públics/ques de l’Ajuntament de Sabadell i de les societats que el componen:
1. Les comunicacions efectuades a la Bústia Ètica i de Bon Govern estan destinades a comunicar accions o omissions que la persona comunicant consideri que poden resultar contràries al dret, als principis o regles ètiques i de bon govern que estableix la normativa vigent i que es refereixin a l’Ajuntament de Sabadell o a les societats que el componen.
2. Les comunicacions efectuades a la Bústia Ètica i de Bon Govern no suposen l’inici d’un procediment administratiu, ni tenen efecte de presentació de documents al Registre administratiu municipal. La persona que realitzi aquesta comunicació tampoc adquireix la condició de persona interessada en un procediment administratiu.
3. Les comunicacions formulades mitjançant la Bústia Ètica i de Bon Govern no es consideren, en cap cas, un instrument per a l’exercici del dret de petició, ni tampoc per formular consultes, suggeriments o incidències a l’Ajuntament o a les societats que el componen. Per a això, han de fer servir els canals habilitats per aquesta finalitat.
Les comunicacions han de complir els requisits següents:
1. Les comunicacions poden tenir com a objecte consultes i aportacions que han de referir exclusivament a conductes, situacions, fets o omissions reals o potencials contràries al dret o al principis o regles ètiques i de bon govern, respecte del personal empleat públic de l’Ajuntament de Sabadell, de les seves societats municipals i personal subjecte al Codi Ètic dels alts càrrecs de l’Ajuntament de Sabadell.
2. No es tramitaran les comunicacions en les quals s’evidenciï una manca de fonament o que siguin notòriament falses, així com les que incompleixin alguna de les condicions que estableixen les normes reguladores del funcionament de la Bústia Ètica i de Bon Govern.
3. Les comunicacions descriuran els fets i les circumstàncies amb el detall suficient per facilitar la identificació de l'acció o l'omissió, per la qual cosa serà obligatori emplenar amb el màxim detall el camp destinat a descriure la conducta contrària al dret o als principis o regles ètiques i de bon govern.
4. Els camps identificatius de la persona que presenta la comunicació, així com els relatius a la seva adreça física i electrònica tenen caràcter opcional, i no són un requisit exigible per a la presentació de comunicacions.
5. Les comunicacions no comporten, en cap cas, la formulació d'un recurs administratiu, ni l'exercici de qualsevol acció o reclamació a la qual tinguin dret les persones que les formulen.
