PLÀNOL DE SABADELL Adreces i telèfons d'emergències FARMÀCIES DE GUÀRDIA RESTRICCIÓ DE TRÀNSIT

CA EN ES
 
           

CONSUM

Recomanacions i consells per un Carnestoltes responsable

L’Agència Catalana de Consum estableix un conjunt de recomanacions i consells per tal de gaudir aquestes festes amb seguretat.

Sempre que es detecti una irregularitat en els productes adquirits, els consumidors es poden adreçar a l’Oficina Municipal del Consumidor, on rebran l’assessorament necessari.

Consells i recomanacions

Les disfresses infantils es consideren joguines. Mireu que siguin adequades a l’edat de l’infant i eviteu la distinció sexista.

Els infants menors de 7 anys no poden portar cordills a la zona del coll; si tenen més de 7 anys, els cordills no poden ser superiors a 7,5 cm de llargada.

Assegureu-vos que les màscares tenen prou orificis de ventilació i que s’adeqüen a l’edat de la persona que l'ha de fer servir. 

El maquillatge ha d’indicar la caducitat i els components per evitar al·lèrgies (protegiu la pell amb una capa de crema hidratant i maquilleu a sobre). És recomanable no usar aquests productes en menors de 3 anys.

Comproveu que els complements (arcs amb fletxes, pistoles, barrets, diademes...) no tenen parts punxegudes ni peces petites que es puguin desprendre i implicar risc d’asfíxia. 

Els barrets han d’ajustar bé perquè no llisquin sobre els ulls; evitareu accidents si les disfresses no són massa llargues. 

Compte amb el foc i les fonts de calor: les disfresses, perruques i màscares han d’estar fabricades amb materials no inflamables o de baixa combustibilitat.

Tots els productes que compreu han de contenir la marca CE i la identificació del fabricant, importador, o venedor, és a dir, un responsable, per si cal denunciar i/o reclamar.

En compres presencials, la botiga no té l’obligació d’acceptar canvis de productes en bon estat, per tant, informeu-vos-en abans. Si la compra és per internet, informeu-vos del dret de desistiment (possibilitat de retornar el producte en 14 dies).

Demaneu i conserveu el tiquet de compra o la factura, ja que són la vostra garantia i els necessitareu si heu de reclamar.

També podeu optar per fer-vos vosaltres mateixos la disfressa amb materials reciclats o intercanviar-la amb d’altres persones que també es vulguin disfressar.

En cas de disconformitat amb el producte, demaneu el full oficial de reclamació a l’empresa o contacteu-hi per un mitjà que en deixi constància (formulari web, telèfon amb número d’incidència, etc.). Si en el termini de 30 dies no heu obtingut resposta, o bé la resposta no és satisfactòria, contacteu amb el servei públic de consum que us correspongui segons el vostre municipi.