PLÀNOL DE SABADELL Adreces i telèfons d'emergències FARMÀCIES DE GUÀRDIA RESTRICCIÓ DE TRÀNSIT

CA EN ES
Can DeuOK
CENTRES CÍVICS
Centre Cívic Dr. Josep M. Plans Molina (Can Deu)
Can Llong
CENTRES CÍVICS
Centre Cívic de Can Llong-Castellarnau
Can Puiggener
CENTRES CÍVICS
Centre Cívic de Can Puiggener
Can Rull
CENTRES CÍVICS
Centre Cívic de Can Rull
Creu Alta
CENTRES CÍVICS
Centre Cívic de la Creu Alta-Cal Balsach
Centre Cívic de la Creu de Barberà
CENTRES CÍVICS
Centre Cívic de la Creu de Barberà
Centre Cívic de la Concòrdia
CENTRES CÍVICS
Centre Cívic de la Concòrdia
Centre Cívic de Gràcia
CENTRES CÍVICS
Centre Cívic de Gràcia
Centre Cívic del Poblenou
CENTRES CÍVICS
Centre Cívic del Poblenou
Centre Cívic de Sant Oleguer
CENTRES CÍVICS
Centre Cívic de Sant Oleguer
Centre Cívic de Torre-romeu
CENTRES CÍVICS
Centre Cívic de Torre-romeu
Centre Cívic de Ca n'Oriac
CENTRES CÍVICS
Centre Cívic de Ca n'Oriac
Espai Polivalent del Parc del Nord
CENTRES CÍVICS
Espai Polivalent del Parc del Nord
previous arrow
next arrow
27
Octubre
2025

Sabadell avança en la posada a punt del futur Museu de la ciutat

Sabadell avança en la posada a punt del futur Museu de la ciutat

La Junta de Govern Local ha aprovat inicialment el projecte d’obres d’adequació interior de l’antic edifici del Museu del Gas, ubicat a la plaça del Gas, que acollirà el futur nou Museu de la ciutat. Aquest equipament estarà centrat en explicar la història, el tèxtil i el disseny de Sabadell.

Tot i que l’edifici està en bon estat de conservació, porta temps tancat i es fa necessari revisar-ne les instal·lacions i preparar-lo per la posada en marxa del nou equipament.

En aquest cas, les actuacions compten amb un pressupost total de 348.359,16 euros i es faran treballs en la xarxa elèctrica i de climatització actual per tal d’adaptar-la als nous usos, i es posaran en marxa els ascensors i portes automàtiques de l’entrada. Alhora, es revisarà el funcionament de totes les instal·lacions existents per tal de garantir-ne la seguretat.

Aquests treballs s’afegeixen als que ja s’han fet els últims mesos en aquest edifici, com el desmuntatge de la zona d’exposicions, la retirada del rètol de la façana, i petites reparacions en alguns espais i superfícies malmeses. De manera paral·lela s’està avançant en la definició dels projectes museològic i museogràfic, és a dir, els projectes que concretaran la part conceptual i la part física del nou museu.

L’actuació suposa un pas endavant per preparar un dels immobles que acollirà el futur “Sabadell, Centre de Cultura”, un equipament clau per al projecte de transformació cultural de la ciutat. ‘Sabadell, Centre de Cultura’ s’ubicarà a la plaça del Gas i neix amb la voluntat de confluir la història, el tèxtil, l’art, la creació i la dinamització cultural. Amb aquest projecte, impulsat per l’Ajuntament de Sabadell i la Fundació Banc Sabadell, s’avança en el model de “museu al territori”, amb diversos equipaments interconnectats per un relat conjunt.

Categories Ajuntament, Cultura i esport, Urbanisme i Habitatge Tags Museu del Gas, Sabadell Centre de Cultura

També et pot interessar...