El Museu d’Història de Sabadell acollirà el dijous 24 de setembre, a les 18.30 h, la presentació del nou capítol de l’Arqueopòdcast, titulat El món funerari preibèric: les urnes de la necròpolis de Can Piteu-Can Roqueta (Sabadell). La nova entrega se centra en aquest jaciment sabadellenc, un dels conjunts arqueològics més rellevants de la fi de l’Edat del Bronze i l’inici de l’Edat del Ferro a Catalunya.
L’Arqueopòdcast és una iniciativa del Museu d’Arqueologia de Catalunya, amb la col·laboració de l’Arqueoxarxa. Enguany arriba a la quarta temporada i incorpora com a principal novetat el format vídeo, mantenint la seva vocació divulgativa, rigorosa i accessible.
L’acte inclourà la projecció del videopòdcast i comptarà amb la presència dels arqueòlegs que estan excavant les urnes funeràries del jaciment. Un cop finalitzada la projecció, s’obrirà un torn de preguntes perquè les persones assistents puguin resoldre dubtes i conversar amb l’equip investigador.
Els nous episodis estaran disponibles el darrer dijous de cada mes a les principals plataformes de pòdcast, com Spotify, Apple Podcasts i iVoox, entre d’altres. També es podran veure en format vídeo al canal de YouTube i al web oficial del Museu d’Arqueologia de Catalunya.
Can Piteu-Can Roqueta, un referent a Catalunya
El jaciment de Can Piteu-Can Roqueta, situat a Sabadell, constitueix un dels conjunts arqueològics més rellevants de la fi de l’Edat del Bronze i l’inici de l’Edat del Ferro a Catalunya. La gran densitat de tombes trobades a la zona evidencia l’existència d’una societat complexa i plenament assentada al territori.
En total, al jaciment s’han documentat més d’un miler de tombes de cremació, al voltant de 2.500 vasos i gairebé 600 objectes metàl·lics de tota mena.