12Maig

La futura rambla de Collsalarca avança amb el primer tram pràcticament acabat i l’inici de la tercera fase dels treballs

La futura rambla de Collsalarca avança amb el primer tram pràcticament acabat i l’inici de la tercera fase dels treballs

Les obres de transformació de la ronda de Collsalarca continuen avançant amb la pràctica finalització dels treballs del primer tram de la rambla i amb l’inici de la tercera fase de les actuacions. El projecte, amb una inversió de més de 6,3 milions d’euros, permetrà convertir aquest eix en un espai més verd, més segur i amb més capacitat d’aparcament.

Pel que fa a la primera fase, entre els carrers de Bonaigua i de la Llanera, els treballs es troben pràcticament enllestits. Ja s’ha completat la plantació d’arbrat i arbustiva prevista, amb més d’un centenar d’arbres nous. En conjunt, la ronda de Collsalarca incorporarà un total de 522 arbres.

A principis d’aquesta setmana s’han col·locat els nous bancs i altres elements del mobiliari. Els treballs d’asfaltatge també han finalitzat, fet que ha permès reobrir el carrer al trànsit.

Ara s’estan executant les darreres actuacions relacionades amb l’enllumenat, que van començar dilluns i finalitzaran demà dijous. Els treballs comportaran un tall puntual al trànsit en sentit sud, entre els carrers de Bonaigua i de la Llanera, entre les 7 i les 15h.

Un cop finalitzades aquestes actuacions, el primer tram de la rambla quedarà acabat i es podrà reobrir als vianants en els propers dies.

En paral·lel, els treballs de la segona fase, entre els carrers de la Llanera i el Lluçanès, continuen avançant tant al tram central com a la façana oest de la ronda.

Al mateix temps, aquesta setmana han començat els treballs d’enderroc del paviment de la rambla central entre els carrers de Lluçanès i de la Selva, corresponents a la tercera fase de les obres. La propera setmana està previst iniciar també les actuacions a la vorera del costat oest, entre els carrers de Lluçanès i de Bohí.

Aparcament al costat del Pavelló del Nord

També continuen avançant els treballs d’adequació de l’aparcament situat al costat del Pavelló del Nord. Si les condicions meteorològiques ho permeten, es preveu que el nou espai pugui entrar en funcionament a finals de maig.

L’aparcament disposarà de més d’una seixantena de places d’estacionament.