PLÀNOL DE SABADELL Adreces i telèfons d'emergències FARMÀCIES DE GUÀRDIA RESTRICCIÓ DE TRÀNSIT

CA EN ES
 
           

CONSUM

Els subministraments a la llar

La última de les sessions adreçades a gent gran per aquest any, serà al mes de novembre al Mercat de Sant Joan, amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona sobre els subministraments a la llar.

Amb aquesta activitat es pretén donar a conèixer els avantatges i inconvenients de les diferents ofertes de subministraments a la llar, així com facilitar eines per preveure enganys en la seva contractació. També ensenya a entendre els diferents conceptes en les factures, paràmetres a tenir en compte en un possible canvi de subministrador, entre d'altres continguts.

Economia domèstica

La Diputació de Barcelona ha realitzat al Mercat de Sant Joan una xerrada al mes de maig sobre com planificar l'economia domèstica i gestionar la nostra capacitat d'endeutament

S'han dut a terme casos pràctics que han permès als participants ampliar coneixements i tenir eines per fer un ús responsable dels seus ingressos, com per exemple, analitzar casos pràctics com unes factures elèctriques i de gas.

Venda fora de l'establiment

La Unió de Consumidors de Catalunya ha posat a disposició de l'Ajuntament de Sabadell dues xerrades més, però sota el nom "Venda fora de l'establiment". Una d'elles es va dur a terme al Mercat de Sant Joan a principis d'any, l'altra, es durà a terme al mes de juny al Complex de Sant Oleguer. Ambdues són adreçades a gent gran.

Aquestes sessions tracten els drets i deures de les persones consumidores derivats de contractes entre persona consumidora i empresa, en un lloc diferent de l’establiment mercantil de l’empresari.

Aquest tipus de vendes s’acostuma a realitzar en conferències a hotels, excursions a preus baixos organitzades per l’empresari o vendes a domicili, entre d’altres.

Entitats financeres i els seus productes

S'han dut a terme al llarg del primer trimestre de l'any, quatre xerrades amb aquesta temàtica adreçades a gent gran, amb la col·laboració de la Unió de Consumidors de Catalunya. Han tingut lloc al Complex del Parc Central, al Mercat de Sant Joan, al Complex Sant Oleguer, i a l'Alexandra.

En aquests tallers s'han donat les eines per tal que qualsevol consumidor que s’adreci a una entitat financera conegui quins són els seus drets bàsics per tal d’evitar que aquest siguin vulnerats.

Alguns dels continguts que s'han treballat han estat els motius per fer queixes per retards, mala atenció i bones pràctiques, i les reclamacions per aquelles accions, omissions o incompliments per part de les entitats que perjudiquin els interessos o drets dels consumidors.