PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES
 
           

CONSUM

Consum i gent gran

CONSUM I GENT GRAN

Si reps visites imprevistes a casa i t'ofereixen canviar de companyia de la llum, del gas, del telèfon o et volen vendre alguna cosa, no facilitis dades bancàries i no signis res.

Imatge flyer

VENDES A DOMICILI

  • En les vendes a domicili, no compris de manera impulsiva i pensa que disposes de 14 dies naturals des de la recepció del producte per desistir de la compra sense explicació ni ser penalitzat econòmicament.
  • Si reps a casa la visita de persones comercials perquè canviïs de companyia de la llum, del gas o del telèfon, ves amb compte amb la documentació que lliures (no facilitis dades bancàries si no estàs ben segur/a) i vigila amb el que signes.
    • En tots dos casos disposes de 14 dies naturals des de la celebració del contracte per anul·lar-lo, sense la necessitat de donar-ne cap justificació.
  • Desconfia de les visites imprevistes que vénen a casa teva a fer revisions del gas natural o del butà.
    • Recorda que la revisió de les instal·lacions fixes del gas butà s’ha de fer cada 5 anys i l’has de sol·licitar a una empresa instal·ladora. Guarda el certificat de revisió que t’han de lliurar obligatòriament.
    • Recorda que la companyia de gas natural està obligada a fer una inspecció periòdica cada 5 anys i té un cost econòmic. Comunicarà als veïns de la finca, uns dies abans i mitjançant un avís, quin dia passarà a fer-la.

VENDES A EXCURSIONS

  • Si durant una excursió adquireixes un producte has de saber que disposes de 14 dies naturals des del moment de la recepció per retornar-lo, sense explicacions ni penalitzacions.

VENDES A ESTABLIMENTS

  • L’empresa venedora respon dels defectes d’un producte durant 2 anys.
  • Si detectes un defecte dins els 6 primers mesos a partir de la compra, es presumeix que ja hi era, però passat aquest termini, has de demostrar que el defecte és de fabricació.
  • Pregunta si l’empresa venedora del producte accepta canvis: no hi ha cap obligació de canviar un producte en perfecte estat, llevat que així ho anunciï.
  • En les reparacions d’electrodomèstics i les reformes a casa és obligatori que et facin un pressupost previ llevat que hi renunciïs.
  • Aquests serveis tenen una garantia de 6 mesos.

ALTRES RECOMANACIONS

  • No et precipitis a signar cap document, abans cal que el llegeixis bé.
  • Revisa les dates de caducitat o de consum preferent dels aliments a l’etiqueta o a l’envàs.
  • Demana i conserva totes les factures i els tiquets de compra, ja que són la teva garantia.
  • La publicitat és vinculant i pots exigir-ne el compliment; guarda els documents d’oferta de serveis, les instruccions i/o els catàlegs.
  • Repassa totes les factures, els conceptes detallats, els impostos i reclama si hi ha un error.
  • Recorda que: els establiments comercials disposen de fulls oficials de queixa/reclamació/denúncia.
  • És una garantia escollir una empresa adherida al sistema arbitral de consum.