PLÀNOL DE SABADELL Adreces i telèfons d'emergències FARMÀCIES DE GUÀRDIA RESTRICCIÓ DE TRÀNSIT

CA EN ES
 
          

NOTÍCIES

  Ajuntament de Sabadell

  • Punt Net al Mercat de la Creu Alta

  • Presentem 3 autobusos articulats

  • Zona de Baixes Emissions de Sabadell (CAT)

  • Ofrena floral de la Diada Nacional de Catalunya a Sabadell

  • Festa Major de Sabadell 2025

  • Asfaltat puntual de la Gran Via

  • Actuacions coordinades contra les plagues

  • Renovació de la Via Massagué

  • Punt Òmnia a Cal Molins

  • Dispositiu Policial a l'estació de Sabadell Sud

  • Asfaltatge de la Via Massagué

  • Sabadell tindrà la primera residència pública

  • FPO Dual d'electricitat

  • Servei de recollida de voluminosos

  • Millorem l'accés a l'escola Teresa Claramunt

  • Visita a la potabilitzadora

  • Comencen els Grans Vespres

  • Obres de millora a l'escola Juan Ramón Jiménez

  • Circuit esportiu de l'Avinguda de Matadepera

    19
    Febrer
    2016

    36 beques d’anglès o francès per a joves en situació econòmica desfavorable

    Les beques, el doble que en la convocatòria anterior, inclouen la matrícula i les mensualitats de dos nivells acadèmics consecutius

    36 beques d’anglès o francès per a joves en situació econòmica desfavorable

     

     Amb l’objectiu d’afavorir, a partir del treball conjunt, l’aprenentatge de llengües estrangeres i fomentar a la vegada la igualtat d’oportunitats i la cohesió social, l’Ajuntament i 12 escoles d’idiomes de la ciutat han signat avui els acords de col·laboració per a la concessió de 36 beques per aprendre anglès o francès. Les beques s’adreçaran a alumnat de 2n cicle d'ESO, batxillerat i cicles formatius i inclouran la matrícula i l’import de les mensualitats corresponents a 2 nivells acadèmics consecutius, començant el proper mes de setembre. En aquesta segona edició dels ajuts, s’han doblat el nombre de beques –que han passat de 18 a 36– i s’han incrementat de 8 a 12 el nombre d’escoles d’idiomes participants. Així mateix, s’incorpora també la possibilitat d’estudiar francès.

    Es tracta d’una experiència única i innovadora de col·laboració público-privada. En aquest sentit, Joan Berlanga, regidor d’Educació, ha afirmat que

    la col·laboració amb les escoles d’idiomes s’emmarca dins el pla d’èxit educatiu que estem preparant des de la regidoria amb l’objectiu de garantir la igualtat d’oportunitats entre la ciutadania

    Han signat els convenis el tinent d’alcalde d’Acció Social i Cultura i regidor d’Educació, Joan Berlanga, i els representants de les 12 escoles d’idiomes: Alliance Française, Britannia Language Technology, Canada Place, Clarence House, FIAC, Fun English School, Hopin, International House, Quality Languages, Sabadell High School, Selca i What’s Up Sabadell. Totes ofereixen de forma altruista aquestes beques.

    Està previst que les properes setmanes s’aprovaran les bases que regulen la concessió dels ajuts. La notificació de la resolució s’efectuarà per mitjà del tauler d’anuncis municipal i es podrà consultar al pàgina web de l’Ajuntament.

    La convocatòria de les beques respon a la voluntat municipal de fomentar l’aprenentatge d’idiomes entre els infants i joves de la ciutat, tant dins com fora de l’horari escolar. Així mateix, es van posar en marxa gràcies a la tasca portada a terme pel Consell Escolar Municipal a l’entorn, precisament, de les llengües estrangeres. En aquest marc es va considerar imprescindible comptar amb la implicació de les escoles d’idiomes. Val a dir que la col·laboració d’aquest tipus de centres es tradueix també en altres propostes, com la inclusió al programa municipal Ciutat i Escola del concurs English Clips, adreçat a alumnes de 2n cicle d’ESO, batxillerat i formació professional i impulsat per la Regidoria d’Educació i vuit escoles d’idiomes de la ciutat.

    De fet, el Ciutat i Escola dedica un especial esforç per impulsar el tractament de les llengües estrangeres. En total, el programa municipal ofereix aquest curs 40 activitats en anglès i francès. Més informació a Ciutat i Escola.

    Categories Salut Tags beques, educació