La Bústia Ètica i de Bon Govern de l’Ajuntament de Sabadell és un canal electrònic segur, mitjançant el qual qualsevol ciutadà o servidor públic pot fer una comunicació de manera anònima. Aquest és un instrument per protegir les persones alertadores, les quals representen una peça clau en la lluita contra el frau i la corrupció en les institucions públiques.
Aquest tràmit permet la presentació de qualsevol comunicació no formal a l'Ajuntament. Es poden fer arribar preguntes, aclariments o dubtes sobre les informacions publicades en els diferents llocs web municipals o demanar com trobar alguna informació sobre algun tràmit i servei municipal, entre d’altres. Per aquest canal no es pot iniciar cap tràmit ni expedient administratiu.
Té per objectiu agilitar el procés de millora de qualsevol aspecte relacionat amb l’espai comú.
El tipus d’incidència pot estar relacionada amb l’enllumenat públic, la neteja viària, la recollida de residus, el mobiliari urbà, els espais enjardinats, l’arbrat, la xarxa de clavegueram, el paviment de vorera i calçada, les baranes, la senyalització de trànsit, els pilons, els miralls, les bandes reductores de velocitat i els semàfors.
Una queixa és aquella informació que presenta la ciutadania per posar en coneixement de l'Ajuntament un mal funcionament o deficiència dels serveis municipals, i tinguin com a objectiu la seva correcció. Un suggeriment o proposta és l'aportació formulada per la ciutadania destinada a millorar la prestació o la qualitat d'un servei de competència municipal o de les entitats que depenen de l'Ajuntament, ja sigui en l'àmbit organitzatiu o funcional.
Atenció telefònica de dilluns a dijous de 8.30 del matí a 7 de la tarda. Divendres de 8.30 del matí a 3 de la tarda.
Telèfon: 93 745 31 00
Atenció telefònica de dilluns a divendres de 8:00 h a 20:00 h