PLÀNOL DE SABADELL Adreces i telèfons d'emergències FARMÀCIES DE GUÀRDIA RESTRICCIÓ DE TRÀNSIT

CA EN ES
 
          

NOTÍCIES

  Ajuntament de Sabadell

  • Punt Net al Mercat de la Creu Alta

  • Presentem 3 autobusos articulats

  • Zona de Baixes Emissions de Sabadell (CAT)

  • Ofrena floral de la Diada Nacional de Catalunya a Sabadell

  • Festa Major de Sabadell 2025

  • Asfaltat puntual de la Gran Via

  • Actuacions coordinades contra les plagues

  • Renovació de la Via Massagué

  • Punt Òmnia a Cal Molins

  • Dispositiu Policial a l'estació de Sabadell Sud

  • Asfaltatge de la Via Massagué

  • Sabadell tindrà la primera residència pública

  • FPO Dual d'electricitat

  • Servei de recollida de voluminosos

  • Millorem l'accés a l'escola Teresa Claramunt

  • Visita a la potabilitzadora

  • Comencen els Grans Vespres

  • Obres de millora a l'escola Juan Ramón Jiménez

  • Circuit esportiu de l'Avinguda de Matadepera

    08
    Octubre
    2025

    Aran Vázquez i Élisa Gérente guanyen el 20è Certamen Coreogràfic de Sabadell

    El 1r premi del públic en el certamen local va ser pel Taller de Creació Bots amb Ubi Sunt

    Aran Vázquez i Élisa Gérente guanyen el 20è Certamen Coreogràfic de Sabadell

    L’Estruch, Fàbrica de Creació de les Arts en Viu de Sabadell, va acollir el passat cap de setmana (4 i 5 d’octubre) la 20a edició del Certamen Coreogràfic de Sabadell, un esdeveniment consolidat com a referent en la promoció de nous talents i la difusió de la dansa contemporània. Amb ple els dos dies d’exhibició, el certamen ha combinat talent professional i escena local en dues gales carregades de creativitat i emoció.

    Impulsat per l’associació Dansa Petit Món, amb la col·laboració de L’Estruch i el suport de l’Ajuntament de Sabadell i la Generalitat de Catalunya, el certamen aposta per donar visibilitat a creadores i creadors emergents i per acostar la dansa a tots els públics.

    Públic i jurat coincideixen en atorgar el primer premi a Aran Vázquez i Élisa Gérente en la categoria professional.

    Entre les 52 propostes rebudes a la convocatòria oberta, sis coreografies van ser seleccionades per participar en la gala professional del 4 d’octubre.

    El primer premi, dotat amb 4.000 € i una residència d’investigació, va ser per Aran Vázquez i Élisa Gérente amb la peça Aurèlia et Phill, que també es va endur el premi popular (1.200 €) i el Premi Certamen de Madrid/pasoa2, que permetrà a les coreògrafes guanyadores participar en el taller de formació del Certamen Coreográfico de Madrid/pasoa2.

    El segon premi, de 2.000 €, va recaure en Compagnia Bellanda amb la peça Simposio.

    Quatre guardons més de gran nivell:

    • Premi Barceloneta, per a GEBA amb Takk: residència de creació al Centre Cívic Barceloneta i presentació de la peça, així com la impartició d’un taller de dansa al Certamen 2026.
    • Premi NunArt, per a Cia PrÄk amb Les raccommodeuses, i també per a Agnes Sales i Héctor Plaza amb Happy Everything, ambdues propostes premiades amb una residència de creació a NunArt.
    • Premi CSD Institut del Teatre, per a Boris Orihuela amb Bad Dog, No Biscuit, que permetrà al creador rebre classes als mòduls de tècnica del Conservatori Superior de Dansa.

    El jurat d’aquesta edició va estar format per Laura Kumin, directora del Certamen Coreográfico de Madrid/pasoa2; Carles Salas, director del Conservatori Superior de Dansa de l’Institut del Teatre; Gisela Creus, de NunArt; Mery de Lorenzi, responsable del projecte de dansa del Centre Cívic Barceloneta; la Companyia Kampai, guanyadora de l’edició 2024; l’artista Marta Gorgs (Cia Sifó); i l’actriu sabadellenca Marina Gatell.

    Diversitat entre les propostes locals

    La segona jornada, dedicada a la creació local, va presentar sis propostes d’entitats i companyies sabadellenques, que van destacar per la seva diversitat de llenguatges i compromís amb la dansa com a expressió col·lectiva i social.

    Els premis i mencions del jurat van ser els següents:

    • Coherència coreogràfica: Taller de Creació Bots amb Ubi Sunt
    • Execució tècnica: Step Company amb Senses
    • Inclusió i coratge performatiu: Cia. D’atzar amb Encaixa’t
    • Compromís i impacte social: Cia. Jove PeMoon amb Like Love
    • Valentia i rigor: JoyMove amb Surrender
    • Potència creativa: Cia. Manama amb Travesía

    Pel que fa als premis populars, el públic assistent va escollir les tres peces guanyadores:

    • 1r premi: Taller de Creació Bots amb Ubi Sunt — 500 €, residència d’investigació a L’Estruch, presentació dins el Sabadell Dansa 2026 i entrades per al Festival Dansa Metropolitana 2026.
    • 2n premi: Cia. Jove PeMoon amb Like love — 300 € i entrades per al Festival Dansa Metropolitana 2026.
    • Premi sorpresa: Step Company amb Senses — participació en un nou repte coreogràfic programat dins la Gala STA – Aixeca el Teló! el setembre del 2026.

    Una celebració de la dansa i la creativitat

    Aquesta 20a edició ha reafirmat el Certamen Coreogràfic de Sabadell com un espai de trobada entre professionals, estudiants i públic, i com una plataforma que impulsa la creació contemporània i el talent emergent.

    L’Ajuntament de Sabadell i L’Estruch renoven el seu compromís amb la cultura i les arts en viu, fent de la ciutat un punt de referència per a la dansa al territori.

    Fotografies: 
    Aurèlia et Phill d'Aran Vázquez i Élisa Gérente, primer premi professional. Autor: Efrén Montoya
    Ubi Sunt de Taller de Creació Bots amb, primer premi local  

    Categories Cultura i esport, Activitats culturals Tags cultura, dansa, Estruch Fàbrica de Creació