PLÀNOL DE SABADELL Adreces i telèfons d'emergències FARMÀCIES DE GUÀRDIA RESTRICCIÓ DE TRÀNSIT

CA EN ES
 
          

NOTÍCIES

  Ajuntament de Sabadell

  • Punt Net al Mercat de la Creu Alta

  • Presentem 3 autobusos articulats

  • Zona de Baixes Emissions de Sabadell (CAT)

  • Ofrena floral de la Diada Nacional de Catalunya a Sabadell

  • Festa Major de Sabadell 2025

  • Asfaltat puntual de la Gran Via

  • Actuacions coordinades contra les plagues

  • Renovació de la Via Massagué

  • Punt Òmnia a Cal Molins

  • Dispositiu Policial a l'estació de Sabadell Sud

  • Asfaltatge de la Via Massagué

  • Sabadell tindrà la primera residència pública

  • FPO Dual d'electricitat

  • Servei de recollida de voluminosos

  • Millorem l'accés a l'escola Teresa Claramunt

  • Visita a la potabilitzadora

  • Comencen els Grans Vespres

  • Obres de millora a l'escola Juan Ramón Jiménez

  • Circuit esportiu de l'Avinguda de Matadepera

    10
    Desembre
    2018

    Conferència sobre l’art sabadellenc als anys de la Gran Guerra

    Tindrà lloc el dimarts 11, al Museu d’Art, a càrrec de Rossend Lozano

    Conferència sobre l’art sabadellenc als anys de la Gran Guerra

    El dimarts 11 de desembre, a les 7 de la tarda, al Museu d’Art de Sabadell (MAS), Rossend Lozano pronunciarà la conferència “L’art sabadellenc als anys de la Gran Guerra”. Es tracta d’una activitat complementària a l’exposició “1918-2018. Guerra, tradició i futur”, organitzada per l’Acadèmia de Belles Arts i el MAS, dins dels actes de commemoració de la Primera Guerra Mundial que organitza la ciutat.

    Rossend Lozano, doctor en història de l’art i un bon coneixedor de l’art del segle XX a Sabadell, parlarà de la realitat artística de les primeres dècades d’aquest segle a Sabadell, prenent com a punt de partida no tan sols les manifestacions artístiques i els seus protagonistes, sinó també altres elements com les exposicions que es programaven, les notícies de premsa o l’obra que adquirien l'Ajuntament, les entitats i els particulars.

    En les seves pròpies paraules, “el drama de la Primera Guerra Mundial no va arribar a manifestar-se en les arts plàstiques a Sabadell. Ideològicament, la idea dominant era que l’art s’havia de mantenir al marge de la vida social, política o religiosa. La raó fonamental que això fos així rau en el concepte dominant d’art de l’època, ideològicament conservador i vuitcentista, basat en la ‘bellesa’ ‘objectiva’ i l’espiritualitat, en elements romàntics i bohemis, que passava per sobre d’apreciacions que s’acostessin al món social com un tema artístic més o apreciacions experimentals que seguien les propostes de les incipients avantguardes de principis de segle”.

    Aquest ambient local es veu qüestionat per iniciatives d’intel·lectuals i artistes que durant el noucentisme reaccionen davant aquest conservadorisme amb propostes d’una pretesa i volguda modernitat, amb un projecte catalanista que servirà també per introduir lentament altres sensibilitats.

    Categories Cultura i esport, Activitats culturals, Museus Tags cultura