PLÀNOL DE SABADELL Adreces i telèfons d'emergències FARMÀCIES DE GUÀRDIA RESTRICCIÓ DE TRÀNSIT

CA EN ES
 
          

NOTÍCIES

  Ajuntament de Sabadell

  • Punt Net al Mercat de la Creu Alta

  • Presentem 3 autobusos articulats

  • Zona de Baixes Emissions de Sabadell (CAT)

  • Ofrena floral de la Diada Nacional de Catalunya a Sabadell

  • Festa Major de Sabadell 2025

  • Asfaltat puntual de la Gran Via

  • Actuacions coordinades contra les plagues

  • Renovació de la Via Massagué

  • Punt Òmnia a Cal Molins

  • Dispositiu Policial a l'estació de Sabadell Sud

  • Asfaltatge de la Via Massagué

  • Sabadell tindrà la primera residència pública

  • FPO Dual d'electricitat

  • Servei de recollida de voluminosos

  • Millorem l'accés a l'escola Teresa Claramunt

  • Visita a la potabilitzadora

  • Comencen els Grans Vespres

  • Obres de millora a l'escola Juan Ramón Jiménez

  • Circuit esportiu de l'Avinguda de Matadepera

    21
    Juny
    2022

    L’execució del Parc del Nord va cobrint etapes i és previst que l’obra civil finalitzi el darrer trimestre de l’any

    El nou corredor verd tindrà 76.000m2 i comptarà amb 570 arbres nous, que es sumaran als existents

    L’execució del Parc del Nord va cobrint etapes i és previst que l’obra civil finalitzi el darrer trimestre de l’any

    La urbanització del Parc del Nord continua endavant. Els treballs van cobrint etapes i és previst que l’obra civil finalitzi el darrer trimestre de l’any. Pel que fa a la plantació de la vegetació, es farà a la tardor i s’allargarà uns cinc mesos. Amb el Parc del Nord, Sabadell comptarà amb un nou corredor verd de 76.000m2 i 570 arbres més, que es sumaran als existents. El projecte comporta una inversió propera als 2,1 milions d’euros i forma part de les Estratègies de Desenvolupament Urbà Sostenible Integrat (EDUSI), cofinançat al 50% pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER).

    Avui l’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, ha visitat les obres, acompanyada per altres representants municipals com també de la Comissió del Parc del Nord, integrada per la FAVS i totes les entitats veïnals del Districte 3 i impulsora del projecte.

    Durant la visita, Marta Farrés, ha volgut

    “agrair a la Comissió, que són impulsors del projecte i amb els quals hi estem treballant colze a colze per fer-lo possible”. 

    Així mateix, ha remarcat que es tracta d’

    “una obra molt esperada, que incideix en la política d’anar guanyant espais verds i defugir del concepte d’obra pública entesa com a espais durs. Una estratègia, la d’anar ampliant el verd que estem potenciant a tota la ciutat per guanyar des del punt de vista ambiental i també estètic”.

    El Parc del Nord comptarà amb nous espais de passeig i estada amb mobiliari, jocs infantils, zona de petanques i una àrea d’esbarjo per a gossos.

    Fins ara les obres s’han concentrat en l’àmbit entre els carrers de Corones i Clavells, on s’ha fet moviment de terres i reperfilat de la topografia, tot creant les bases de laminacio de l’aigua, dels camins i dels espais d’usos. Així mateix s’han fet les instal·lacions d’enllumenat, drenatge i s’hi ha col·locat les columnes i xarxa principal de rec. A hores d’ara s’estan ubicant uns murets que acompanyaran el mobiliari urbà i l’àrea d’esbarjo per a gossos. En els propers mesos s’executaran els murs de terra i també es pavimentaran els camins. Un cop s’acabi l’obra civil, es farà la plantació, coincidint amb els mesos més freds.

    L’objectiu del projecte és recuperar el corredor ecològic de l’antic torrent del Capellà, amb una zona verda essencialment permeable, de manera que les aigües superficials tinguin un procés d’infiltració natural, amb molt poca superfície pavimentada i connectada a la ciutat. Així mateix es contribuirà a millorar la biodiversitat i la fauna locals.

    Categories Edusi, Espai públic , Urbanisme i Habitatge Tags Arbrat, Corredor verd, Parc del Nord