PLÀNOL DE SABADELL Adreces i telèfons d'emergències FARMÀCIES DE GUÀRDIA RESTRICCIÓ DE TRÀNSIT

CA EN ES
 
          

NOTÍCIES

  Ajuntament de Sabadell

  • Punt Net al Mercat de la Creu Alta

  • Presentem 3 autobusos articulats

  • Zona de Baixes Emissions de Sabadell (CAT)

  • Ofrena floral de la Diada Nacional de Catalunya a Sabadell

  • Festa Major de Sabadell 2025

  • Asfaltat puntual de la Gran Via

  • Actuacions coordinades contra les plagues

  • Renovació de la Via Massagué

  • Punt Òmnia a Cal Molins

  • Dispositiu Policial a l'estació de Sabadell Sud

  • Asfaltatge de la Via Massagué

  • Sabadell tindrà la primera residència pública

  • FPO Dual d'electricitat

  • Servei de recollida de voluminosos

  • Millorem l'accés a l'escola Teresa Claramunt

  • Visita a la potabilitzadora

  • Comencen els Grans Vespres

  • Obres de millora a l'escola Juan Ramón Jiménez

  • Circuit esportiu de l'Avinguda de Matadepera

    09
    Octubre
    2025

    La Torre de l’Aigua i l’evolució del centre urbà, protagonistes de les Jornades de Patrimoni a Sabadell

    La Torre de l’Aigua i l’evolució del centre urbà, protagonistes de les Jornades de Patrimoni a Sabadell

    Sabadell se suma a les Jornades Europees de Patrimoni (JEP) amb dues propostes el diumenge 12 d’octubre que posen en valor el patrimoni arquitectònic local: una visita guiada a la Torre de l’Aigua i un itinerari urbà pel centre històric de la ciutat.

    Enguany, el tema central de les JEP és "Patrimoni arquitectònic: finestres al passat, portes al futur", i vol destacar la diversitat i riquesa del nostre entorn construït, des dels edificis més emblemàtics fins als espais quotidians que conformen el paisatge urbà.

    A Sabadell, el Museu d’Art de Sabadell, en col·laboració amb el Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC), ha preparat l’itinerari “Els centres de Sabadell”, que començarà a les 11 h des de la plaça del Doctor Robert. L’activitat proposa una reflexió sobre la transformació urbana del centre simbòlic de la ciutat, des de la porta de Barcelona fins a la porta de Manresa, tot analitzant com factors històrics, polítics i socials han configurat el paisatge actual. L’itinerari, a càrrec dels arquitectes Josep Lluís Gorina i Francesc Camps, ens convida a descobrir el valor del patrimoni urbà des del mateix espai que habitem, reconeixent la funció social, identitària i estètica de l’arquitectura.

    D’altra banda, el Museu d'Història de Sabadell organitza una visita guiada a un dels símbols arquitectònics de la ciutat, la Torre de l’Aigua. Inaugurada l’any 1918, aquesta torre dipòsit servia per enlairar l’aigua extreta de la segona capa aqüífera del Ripoll i  distribuir-la per la ciutat. L'edifici de la Torre de l'Aigua és una obra emblemàtica dins del corrent modernista. D'estructura octogonal i amb uns 50 metres d'alçada, la Torre de l’Aigua va deixar de funcionar el 1967 i ha esdevingut el símbol identificatiu de la ciutat de Sabadell. Des de dalt, es pot contemplar una singular vista de la ciutat i de l’entorn del riu Ripoll. La visita començarà a les 11.30h, és gratuïta i cal inscriure’s prèviament trucant al 93 727 85 55.

    Les Jornades Europees de Patrimoni se celebren a Catalunya ininterrompudament des del 1991, i cada any permeten redescobrir el patrimoni cultural gràcies a la implicació d’ajuntaments, museus, entitats i associacions d’arreu del país.

    Categories Cultura i esport, Activitats culturals Tags Jornades Europees de Patrimoni, Museu d'Art de Sabadell, Museu d'Història de Sabadell