PLÀNOL DE SABADELL Adreces i telèfons d'emergències FARMÀCIES DE GUÀRDIA RESTRICCIÓ DE TRÀNSIT

CA EN ES
 
          

NOTÍCIES

  Ajuntament de Sabadell

  • Punt Net al Mercat de la Creu Alta

  • Presentem 3 autobusos articulats

  • Zona de Baixes Emissions de Sabadell (CAT)

  • Ofrena floral de la Diada Nacional de Catalunya a Sabadell

  • Festa Major de Sabadell 2025

  • Asfaltat puntual de la Gran Via

  • Actuacions coordinades contra les plagues

  • Renovació de la Via Massagué

  • Punt Òmnia a Cal Molins

  • Dispositiu Policial a l'estació de Sabadell Sud

  • Asfaltatge de la Via Massagué

  • Sabadell tindrà la primera residència pública

  • FPO Dual d'electricitat

  • Servei de recollida de voluminosos

  • Millorem l'accés a l'escola Teresa Claramunt

  • Visita a la potabilitzadora

  • Comencen els Grans Vespres

  • Obres de millora a l'escola Juan Ramón Jiménez

  • Circuit esportiu de l'Avinguda de Matadepera

    01
    Juliol
    2016

    Nova trobada de la Xarxa Antirumors de Sabadell per treballar propostes que ajudin a combatre tòpics i estereotips

     La Xarxa Antirumors de Sabadell s’ha reunit recentment amb l’objectiu de treballar en noves propostes per combatre rumors, tòpics i estereotips negatius que circulen sobre el col·lectiu nouvingut de la ciutat.

    Entre els temes que es van debatre durant la trobada destaquen: l’impuls del treball al territori, la coordinació amb la Plataforma ciutadana per als refugiats o la necessitat de crear noves accions per tal d’augmentar l’impacte d’aquesta xarxa ciutadana i cívica a la ciutat.

    En aquest sentit, cal recordar que Sabadell fa temps que promou el projecte Teixint la convivència: Xarxa Antirumors de Sabadell, ambla voluntat de combatre els rumors, els tòpics i estereotips negatius que circulen vers diferents col·lectius nouvinguts a la ciutat.

    I és que la detecció d’aquests rumors, així com de l’argumentari que els sustenta esdevé una tasca necessària a fi de combatre falses afirmacions i d’evitar la legitimació de certes actituds discriminatòries i racistes envers determinats col·lectius que acaben dificultant la normalitat en la interacció i convivència a la nostra societat.

    Xarxa d’Agents Antirumors

    Partint de l’experiència de la Xarxa d’Agents Antirumors de Barcelona i de l’impacte que va tenir aquesta estratègia, tant a nivell local com internacional, es va crear el nucli de La Xarxa d’Agents Antirumors de Sabadell, constituïda inicialment per membres de l’actual Comissió de la Convivència de Sabadell i on hi participen diverses entitats ciutadanes, associacions (d’immigrants, veïnals, etc.) i ciutadania en general.

    A més, Sabadell forma part de la RECI (Red española de ciudades interculturales) formada per 11 ciutats més de l’Estat. Aquestes ciutats comparteixen metodologies, eines, bones pràctiques, etc. orientades a fomentar la cultura de la diversitat. Moltes d’elles compten també amb una Xarxa Antirumors com Sabadell.

    La RECI està vinculada a la Xarxa Europea de ciutats interculturals i a altres xarxes estatals de ciutats a Itàlia, Noruega o Portugal. En total, més de 80 municipis europeus han formalitzat el seu compromís amb el Consell d’Europa per treballar i avançar conjuntament cap a aquesta idea tan necessària avui de “ciutat intercultural”·

    Categories Cooperació, Drets Civils i Gènere Tags convivència, nouvinguts, pau i convivència, xarxa d´agents antirumors