PLÀNOL DE SABADELL Adreces i telèfons d'emergències FARMÀCIES DE GUÀRDIA RESTRICCIÓ DE TRÀNSIT

CA EN ES
 
          

NOTÍCIES

  Ajuntament de Sabadell

  • Punt Net al Mercat de la Creu Alta

  • Presentem 3 autobusos articulats

  • Zona de Baixes Emissions de Sabadell (CAT)

  • Ofrena floral de la Diada Nacional de Catalunya a Sabadell

  • Festa Major de Sabadell 2025

  • Asfaltat puntual de la Gran Via

  • Actuacions coordinades contra les plagues

  • Renovació de la Via Massagué

  • Punt Òmnia a Cal Molins

  • Dispositiu Policial a l'estació de Sabadell Sud

  • Asfaltatge de la Via Massagué

  • Sabadell tindrà la primera residència pública

  • FPO Dual d'electricitat

  • Servei de recollida de voluminosos

  • Millorem l'accés a l'escola Teresa Claramunt

  • Visita a la potabilitzadora

  • Comencen els Grans Vespres

  • Obres de millora a l'escola Juan Ramón Jiménez

  • Circuit esportiu de l'Avinguda de Matadepera

    05
    Desembre
    2019

    Presentació d’un llibre de l’historiador sabadellenc Martí Marín sobre el franquisme, al Museu d’Història

    Presentació d’un llibre de l’historiador sabadellenc Martí Marín sobre el franquisme, al Museu d’Història

    El dimarts 10 de desembre, a les 7 de la tarda, al Museu d’Història de Sabadell, tindrà lloc la presentació del llibre ¡Ha llegado España! La política del franquisme a Catalunya (1938-1970), a càrrec de Francesc Vilanova, professor d’Història Contemporània de la UAB,  i de l’autor del llibre, l’historiador sabadellenc Martí Marín.

    La presentació, organitzada per l’Ajuntament de Sabadell amb la col·laboració d’EUMO Editorial i el suport de la Diputació de Barcelona, s’emmarca en la commemoració dels 80 anys del final de la Guerra Civil espanyola i de l’establiment del nou règim franquista a partir del 1939.

    El llibre

    ¡Ha llegado España! La política del franquisme a Catalunya (1938-1970) és un exercici de síntesi que demostra que a Catalunya l’oposició al règim franquista va ser més forta i més ben estructurada que a altres territoris de l’Estat, però també revela la trama d’interessos que van dur polítics i empresaris catalans a col·laborar amb la construcció del nou estat feixista.

    En aquest volum, Marín, expert sobre el franquisme, analitza i sistematitza amb rigor l’especificitat de la política franquista a Catalunya. I l’emmarca entre dues dates significatives: el 1938 –quan comencen les operacions militars a Lleida i el BOE publica el decret que anul·la l’Estatut d’Autonomia de 1932– i el 1977 –quan les eleccions segellen la derrota de qualsevol opció continuista.

    L’autor

    Martí Marín Corbera (Sabadell, 1965) és doctor en Filosofia i Lletres (Història) per la UAB el 1994, amb la tesi doctoral "Política i administració local durant el franquisme. Els ajuntaments a la Catalunya urbana entre 1938 i 1979". Està especialitzat en el període franquista, especialment en els aspectes relatius al personal polític del règim, les polítiques de govern territorial (local i provincial), els processos migratoris interiors i les fórmules de control social associades a aquests.

    És professor d’Història Contemporània de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i director del Centre d’Estudis sobre Dictadures i Democràcies d’aquesta mateixa Universitat.

    Ha publicat els llibres Els ajuntaments franquistes a Catalunya. Política i administració municipal, 1938-1979 (Premi Crítica "Serra d'Or", 2001), Catalanisme, clientelisme i franquisme. Josep Maria de Porcioles, (2000), Història del franquisme a Catalunya, (2006), Montjuïc: memòries en conflicte. El castell, la muntanya i la ciutat (2008) –amb Manel Risques–  i Gobernadores. Barcelona en la España Franquista (1939-1977) (2015) –amb Javier Tébar, Manel Risques i Pau Casanellas.

    Així mateix, ha dirigit les obres col·lectives La Guerra Civil a Catalunya (2006) i Memòries del viatge 1940-1975 (2009).

    Categories Cultura i esport, Drets Civils i Gènere Tags memòria històrica, Museu d'Història de Sabadell