PLÀNOL DE SABADELL Adreces i telèfons d'emergències FARMÀCIES DE GUÀRDIA RESTRICCIÓ DE TRÀNSIT

CA EN ES
 
          

NOTÍCIES

  Ajuntament de Sabadell

  • Punt Net al Mercat de la Creu Alta

  • Presentem 3 autobusos articulats

  • Zona de Baixes Emissions de Sabadell (CAT)

  • Ofrena floral de la Diada Nacional de Catalunya a Sabadell

  • Festa Major de Sabadell 2025

  • Asfaltat puntual de la Gran Via

  • Actuacions coordinades contra les plagues

  • Renovació de la Via Massagué

  • Punt Òmnia a Cal Molins

  • Dispositiu Policial a l'estació de Sabadell Sud

  • Asfaltatge de la Via Massagué

  • Sabadell tindrà la primera residència pública

  • FPO Dual d'electricitat

  • Servei de recollida de voluminosos

  • Millorem l'accés a l'escola Teresa Claramunt

  • Visita a la potabilitzadora

  • Comencen els Grans Vespres

  • Obres de millora a l'escola Juan Ramón Jiménez

  • Circuit esportiu de l'Avinguda de Matadepera

    13
    Febrer
    2018

    Presentació del llibre “El perquè d’un Museu Tèxtil a Sabadell”, al Museu d’Història

    Acompanya l’exposició homònima que es pot visitar fins al 18 de febrer

    Presentació del llibre “El perquè d’un Museu Tèxtil a Sabadell”, al Museu d’Història

    El dimecres 14 de febrer, a les 7 de la tarda, al Museu d’Història de Sabadell (MHS), tindrà lloc la presentació del llibre El perquè d’un Museu Tèxtil a Sabadell, un recull sobre la història tèxtil llanera de la ciutat des de la Revolució Industrial fins avui. El treball forma part d’un projecte que va ser escollit en el procés participatiu Construint Ciutat, endegat per l’Ajuntament per al pressupost del 2017.

    El llibre segueix el mateix guió de l’exposició homònima, que es pot visitar al MHS fins al 18 de febrer. Tanmateix, en la publicació s’amplien els continguts i es presenten imatges, algunes de les quals són inèdites, cedides per particulars. L’elaboració dels continguts ha anat a cura de Sebastià Serra Rof, Jordi Poch Estruch, Pere Nogué Llimós i Ricard Sáenz Altayó, membres de l’Associació de Professionals i Amics del Tèxtil de Sabadell.

    L’objectiu del llibre i de la mostra és promoure el coneixement de la indústria tèxtil llanera a la ciutat. Per això es fa un repàs històric de la que ha estat l’activitat econòmica principal de la ciutat durant més de 150 anys. D’acord amb les tesis del llibre, la incidència que aquesta indústria ha tingut en tots els aspectes de la vida ciutadana i la idiosincràsia dels seus habitants justifiquen amb escreix l’existència sense dilacions del Museu Tèxtil a Sabadell.

    Els temes tractats s’articulen en 13 apartats. En els tres primers s’argumenta el perquè d’un Museu tèxtil i per què hauria de situar-se al Vapor Pissit. A més, es remarca la solidesa dels fons tèxtils del MHS i de l’ingent treball que s’ha fet al llarg de més d’una dècada per catalogar els mostraris del Museu. Els capítols següents expliquen l’evolució del ram tèxtil a la ciutat des del segle XIV fins a l’època contemporània, ressaltant-ne alguns aspectes temàtics: el treball de la dona, el moviment obrer i el món empresarial.

    La publicació acaba amb un apèndix amb les aportacions d’Albert Planas i Blanes, que dona la seva visió del que va significar l’Escola de Disseny Tèxtil de Barcelona, impulsada per Ramon Folch Roca, i per on, a partir de la dècada de 1960, van passar moltes fornades de teòrics i dissenyadors tèxtils sabadellencs.

    Categories Cultura i esport, Museus Tags cultura, Museu Tèxtil, museus municipals