PLÀNOL DE SABADELL Adreces i telèfons d'emergències FARMÀCIES DE GUÀRDIA RESTRICCIÓ DE TRÀNSIT

CA EN ES
 
          

NOTÍCIES

  Ajuntament de Sabadell

  • Punt Net al Mercat de la Creu Alta

  • Presentem 3 autobusos articulats

  • Zona de Baixes Emissions de Sabadell (CAT)

  • Ofrena floral de la Diada Nacional de Catalunya a Sabadell

  • Festa Major de Sabadell 2025

  • Asfaltat puntual de la Gran Via

  • Actuacions coordinades contra les plagues

  • Renovació de la Via Massagué

  • Punt Òmnia a Cal Molins

  • Dispositiu Policial a l'estació de Sabadell Sud

  • Asfaltatge de la Via Massagué

  • Sabadell tindrà la primera residència pública

  • FPO Dual d'electricitat

  • Servei de recollida de voluminosos

  • Millorem l'accés a l'escola Teresa Claramunt

  • Visita a la potabilitzadora

  • Comencen els Grans Vespres

  • Obres de millora a l'escola Juan Ramón Jiménez

  • Circuit esportiu de l'Avinguda de Matadepera

    03
    Juny
    2025

    Prop d’un centenar d’alumnes de primària tanquen el programa Cultura Emprenedora a l’Escola (CuEmE)

    Més de 1.000 estudiants han participat en les 12 edicions del projecte que fomenta l’esperit emprenedor entre els estudiants de primària

    Prop d’un centenar d’alumnes de primària tanquen el programa Cultura Emprenedora a l’Escola (CuEmE)

    Prop d’un centenar d’alumnes de primària de tres escoles de la ciutat s’han donat cita, aquest matí, a l’auditori de Fira Sabadell per tancar el Programa Educatiu Cultura Emprenedora a l’Escola (CuEmE). Una iniciativa que fomenta l’esperit emprenedor entre els estudiants i que els acompanya en la creació de la seva pròpia cooperativa.

    En aquesta edició, un total de 83 alumnes de cinquè i de sisè de primària  de les escoles Tarlatana, Estel i Vedruna Immaculada han creat la seva cooperativa i han posat a la venda els productes confeccionats per ells mateixos de forma artesanal a l’entorn del Mercat Central. Durant l’acte de cloenda els infants han participat en diferents jocs cooperatius, han fet balanç de la feina feta dins el programa, han agraït la col·laboració d’institucions, entitats i empreses i han lliurat una part dels beneficis obtinguts amb les seves cooperatives a les entitats socials que ells mateixos han escollit.

    Les cooperatives d’aquest curs són: Our Way (Escola Estel), Calibum (escola Tarlatana) i U.F.F. Units Fem força (l’escola Vedruna Immaculada). Els beneficis que han obtingut amb la venda de productes els han destinat a amortitzar la inversió simbòlica que cada infant ha fet per crear la cooperativa. Un percentatge s’ha destinta a una entitat social, reforçant, així, el valor de la solidaritat. En aquesta edició, han rebut un donatiu les entitats Fundació Oncolliga, AFANOC (Associació de Familiars i Amics de Nens Oncològics de Catalunya) i l’ associació Tot per la Vega Juntos Somos Invencibles.

    Responsabilitat social i autonomia

    La cloenda ha comptat amb l’assistència del regidor d’Educació, Manuel Robles; el regidor de Desenvolupament Econòmic, Antonio Rodríguez, i el diputat adjunt de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic i Turisme de la Diputació de Barcelona, Juan Antonio Pérez García, que han traslladat a l’alumnat el reconeixement i la felicitació per la feina feta.

    El CuEmE és obert a totes les escoles de Sabadell. Es desenvolupa a la ciutat des del curs 2013-2014. En total, 1.203 alumnes de primària ja hi han participat en les 12 edicions celebrades i s’han constituït 50 cooperatives per mitjà d’aquest projecte impulsat per la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Sabadell. L'objectiu és fomentar els valors de l'emprenedoria entre  l’alumnat de cicle superior de primària.

    Aquest programa ofereix als centres educatius l’orientació i suport per a la creació de cooperatives per part de l’alumnat. D’aquesta manera, els nens i nenes coneixen diferents elements vinculats a la creació d’empreses. Entre ells, les possibilitats del treball autònom. També reforcen valors, hàbits i capacitats com ara la creativitat, la innovació, la responsabilitat social, l’autonomia personal, el treball en equip, l’assumpció de riscos, la relació amb l’entorn i coneixements matemàtics i lingüístics.

    Agraïments

    Durant el curs, l’alumnat ha experimentat les experiències lligades a la creació d’una empresa i han decidit aspectes com l’estructura de la cooperativa, l’aportació inicial o capital social o quin i com serà el seu producte. També aprenen a gestionar tant la producció dels seus articles com la venda en un espai real com és l’entorn del Mercat Central.

    En tot el procés, és clau l’acompanyament del professorat i el claustre docent dels centres educatius. L’alumnat compta amb el suport de les administracions impulsores i amb altres col·laboracions que avui han estat reconegudes.

    Així, a la trobada s’ha volgut agrair el suport de les cooperatives locals a les quals l’alumnat han fet visita: CIPO, Supercoopera i TUS. També s’ha reconegut la col·laboració de l’alumnat de Gràfica Publicitària de l’Escola Illa que han donat suport en la definició del logotip i imatge i s’ha agraït la implicació en diferents aspectes de participants en els programes de Promoció Econòmica de Sabadell.

    Categories Economia i treball, Educació Tags CuEmE, Escola Estel, Escola Tarlatana, Escola Vedruna Immaculada, programa Cultura Emprenedora a l’Escola