PLÀNOL DE SABADELL Adreces i telèfons d'emergències FARMÀCIES DE GUÀRDIA RESTRICCIÓ DE TRÀNSIT

CA EN ES
 
          

NOTÍCIES

  Ajuntament de Sabadell

  • Punt Net al Mercat de la Creu Alta

  • Presentem 3 autobusos articulats

  • Zona de Baixes Emissions de Sabadell (CAT)

  • Ofrena floral de la Diada Nacional de Catalunya a Sabadell

  • Festa Major de Sabadell 2025

  • Asfaltat puntual de la Gran Via

  • Actuacions coordinades contra les plagues

  • Renovació de la Via Massagué

  • Punt Òmnia a Cal Molins

  • Dispositiu Policial a l'estació de Sabadell Sud

  • Asfaltatge de la Via Massagué

  • Sabadell tindrà la primera residència pública

  • FPO Dual d'electricitat

  • Servei de recollida de voluminosos

  • Millorem l'accés a l'escola Teresa Claramunt

  • Visita a la potabilitzadora

  • Comencen els Grans Vespres

  • Obres de millora a l'escola Juan Ramón Jiménez

  • Circuit esportiu de l'Avinguda de Matadepera

    30
    Maig
    2022

    Sabadell acull la 1a Mostra Internacional de Cinema de les Persones Grans

    Llargmetratges, curts i xerrades nodreixen un programa per reivindicar el protagonisme social de les persones grans

    Sabadell acull la 1a Mostra Internacional de Cinema de les Persones Grans

    Els cines Imperial seran l’escenari de la Primera Mostra Internacional de Cinema de les Persones Grans, que tindrà lloc els dies 10, 11 i 12 de juny.  Durant aquests tres dies es projectaran pel·lícules, curtmetratges i s’organitzaran xerrades i debats, per oferir noves mirades sobre el fet de ser i fer-se gran.

    L’objectiu d’aquesta primera edició cinematogràfica és reivindicar el protagonisme de les persones grans en el seu entorn social, trencant a la vegada estereotips sobre aquesta etapa vital. Al mateix temps, s’hi vol convidar a la reflexió sobre els seus reptes i problemàtiques, des de l’envelliment actiu fins a la lluita contra la solitud no desitjada.

    Durant la presentació avui del festival, la regidora de Cicles de Vida, Sònia Sada, ha afegit també que 

    "la mostra és un espai de trobada cinematogràfica intergeneracional que té com a objectiu desmuntar els prejudicis i estereotips sobre la gent gran. D'aquesta manera, tenint com a focus temàtic la seva representació, l’esdeveniment busca relats que contribueixin a generar noves lectures i discursos, per anar més enllà de les imatges convencionals que solen associar-se a aquesta etapa de la vida i diversificar les mirades existents."

    D’altra banda, Alfredo Cohen, director de l’entitat elParlante, coorganitzadora de la mostra, ha assenyalat que

    “les pel·lícules i vídeos que es projectaran mostraran i donaran visibilitat al món tant divers de les persones grans: les relacions intergeneracionals, l’accés a l’habitatge, la participació en la vida social, la interculturalitat o la sexualitat i l’orientació sexual són alguns dels temes que s’hi exposaran. Tenim la necessitat de trencar mites i estereotips i oferir espais per al debat i la reflexió”.

    Espais de diàleg

    El que es podrà veure als cines Imperial és una mostra variada de produccions, algunes de les quals han estat premiades en diferents concursos. Hi haurà sessions que tindran un espai per al diàleg sobre el film projectat i els temes que aborda amb la participació d’alguns dels seus protagonistes.

    El certamen està organitzat per l’Ajuntament de Sabadell i l’Associació Cultural elParlante i compta amb el suport del departament de Cultura de la Generalitat i l’Institut Català de les Empreses Culturals. La inauguració tindrà lloc a les 17:30 h del divendres 10 de juny, a la Sala 3 de l’Imperial, en un acte on hi assistiran l’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, i el director de  l’Associació elParlante, Alfredo Cohen.

    L’entrada és gratuïta. Es poden recollir les entrades a les taquilles del Cinema Imperial, el dimecres 1 i el dijous 2 de juny, a la tarda de 4 a 8.

    Programa de la Mostra

    Categories Activitats culturals, Gent gran Tags cinema