PLÀNOL DE SABADELL Adreces i telèfons d'emergències FARMÀCIES DE GUÀRDIA RESTRICCIÓ DE TRÀNSIT

CA EN ES
 
          

NOTÍCIES

  Ajuntament de Sabadell

  • Punt Net al Mercat de la Creu Alta

  • Presentem 3 autobusos articulats

  • Zona de Baixes Emissions de Sabadell (CAT)

  • Ofrena floral de la Diada Nacional de Catalunya a Sabadell

  • Festa Major de Sabadell 2025

  • Asfaltat puntual de la Gran Via

  • Actuacions coordinades contra les plagues

  • Renovació de la Via Massagué

  • Punt Òmnia a Cal Molins

  • Dispositiu Policial a l'estació de Sabadell Sud

  • Asfaltatge de la Via Massagué

  • Sabadell tindrà la primera residència pública

  • FPO Dual d'electricitat

  • Servei de recollida de voluminosos

  • Millorem l'accés a l'escola Teresa Claramunt

  • Visita a la potabilitzadora

  • Comencen els Grans Vespres

  • Obres de millora a l'escola Juan Ramón Jiménez

  • Circuit esportiu de l'Avinguda de Matadepera

    28
    Gener
    2025

    Tres escoles participen aquest curs en el projecte educatiu CuEmE, de foment de la cultura emprenedora

    L’objectiu és reforçar entre els alumnes valors, hàbits i capacitats relacionades amb l’emprenedoria

    Tres escoles participen aquest curs en el projecte educatiu CuEmE, de foment de la cultura emprenedora

    Més d’una vuitantena d’alumnes de cinquè i de sisè de primària esdevindran aquest curs cooperativistes gràcies al projecte de Cultura Emprenedora a l’Escola (CuEmE), amb el qual s’ofereix als centres educatius tota l’orientació i suport per a què els infants creïn cooperatives. Els centres que hi participen són les escoles Tarlatana, Estel i Vedruna Immaculada.

    Aquest matí, els nens i nenes han registrat formalment les cooperatives que desenvoluparan durant el programa i després han estat rebuts al Saló de Plens de l’Ajuntament pel regidor d’Educació, Manuel Robles, i el regidor de Desenvolupament Econòmic, Antonio Rodríguez.

    Les tres cooperatives creades per l’alumnat participant són: Our Way de l’escola Estel, Calibum de l’escola Tarlatana i U.F.F. Units Fem força de l’escola Vedruna Immaculada.

    Els alumnes desenvolupen el seu treball en diferents fases: la creació de la cooperativa; el disseny de la imatge corporativa i l’estratègia de comunicació; la generació d’idees de productes i serveis; l’estudi de mercat i tria dels productes; la producció i venda d’articles; i l’elecció de l’entitat social local beneficiària, on aportar els diners recollits per la venda.

    Durant el programa, els participants, acompanyats pel professorat i per l’equip tècnic de l’Ajuntament, coneixen diferents elements vinculats a la creació d’empreses i les possibilitats de treball autònom, alhora que reforcen valors, hàbits i capacitats com la creativitat, la innovació, la responsabilitat social, l’autonomia personal, el treball en equip, l’assumpció de riscos, la relació amb l’entorn i coneixements matemàtics i lingüístics.

    Els infants compten amb l’apadrinament de cooperatives consolidades així com amb la col·laboració del cicle formatiu de gràfica publicitària de l’Escola Illa per elaborar la imatge i el logotip dels seus projectes. Així mateix, les escoles visiten cooperatives per conèixer quin és el funcionament d’aquest tipus de fórmula empresarial i obtenir consells i suggeriments per fer servir en els seus models de negoci.

    Més de 1.200 participants en 12 edicions

    El programa educatiu CuEmE està impulsat per la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Sabadell per fomentar els valors de l'emprenedoria entre els alumnes de cicle superior de primària i està obert a totes les escoles de Sabadell. Es porta a terme des del curs 2013-2014 i ja hi han participat 1.203 alumnes que han constituït 50 cooperatives.

    Categories Empresa, Economia i treball, Educació Tags programa Cultura Emprenedora a l’Escola