PLÀNOL DE SABADELL Adreces i telèfons d'emergències FARMÀCIES DE GUÀRDIA RESTRICCIÓ DE TRÀNSIT

CA EN ES
 
          

NOTÍCIES

  Ajuntament de Sabadell

  • Punt Net al Mercat de la Creu Alta

  • Presentem 3 autobusos articulats

  • Zona de Baixes Emissions de Sabadell (CAT)

  • Ofrena floral de la Diada Nacional de Catalunya a Sabadell

  • Festa Major de Sabadell 2025

  • Asfaltat puntual de la Gran Via

  • Actuacions coordinades contra les plagues

  • Renovació de la Via Massagué

  • Punt Òmnia a Cal Molins

  • Dispositiu Policial a l'estació de Sabadell Sud

  • Asfaltatge de la Via Massagué

  • Sabadell tindrà la primera residència pública

  • FPO Dual d'electricitat

  • Servei de recollida de voluminosos

  • Millorem l'accés a l'escola Teresa Claramunt

  • Visita a la potabilitzadora

  • Comencen els Grans Vespres

  • Obres de millora a l'escola Juan Ramón Jiménez

  • Circuit esportiu de l'Avinguda de Matadepera

    02
    Octubre
    2019

    Un simposi per situar la Colla de Sabadell en el context de les lletres catalanes contemporànies, el 4 i 5 d’octubre, al Casal Pere Quart

    Organitzat per l’Ajuntament, la ILC i la UAB, s’hi podrà entrar lliurement

    Un simposi per situar la Colla de Sabadell en el context de les lletres catalanes contemporànies, el 4 i 5 d’octubre, al Casal Pere Quart

    El Casal Pere Quart de Sabadell acollirà, el divendres 4 i dissabte 5 d’octubre, el simposi La Colla de Sabadell. Joan Oliver, Francesc Trabal i Armand Obiols. L’organitzen l’Ajuntament de Sabadell, la Institució de les Lletres Catalanes (ILC) i la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), amb la Societat Catalana de Llengua i Literatura i el Col·lectiu Pere Quart. Hi col·laboren la Comissió 100 Anys de la Colla de Sabadell i el Departament de Filologia Catalana de la UAB. L’entrada és lliure i no cal inscripció prèvia.

    L'obertura, que tindrà lloc el dia 4 a les 4 de la tarda, hi intervindran Carles de la Rosa, regidor de Cultura; Oriol Ponsatí-Murlà, director de la ILC, i Joan Safont, comissari de l’Any Colla de Sabadell.

    Coordinat per Francesc Foguet (UAB) i Olívia Gassol (UOC-UAB), aquest simposi es proposa tres objectius. D’una banda, situar la importància de la Colla de Sabadell en el context de les lletres catalanes contemporànies. D’altra banda, analitzar amb una mirada nova el projecte cultural que van abanderar el seu nucli més actiu –els escriptors Joan Oliver, Francesc Trabal i Armand Obiols–. I, finalment, rellegir la seva obra per suggerir-ne interpretacions renovades des d’una òptica crítica i globalitzadora. Els organitzadors pretenen destacar especialment l’aportació de visions i lectures inèdites en relació amb els membres i l’obra de la Colla de Sabadell.

    El divendres, de 4 a 7 de la tarda, hi intervindran especialistes Joaquim Sala-Sanahuja, Marc Comadran, Anton Carbonell, Magí Sunyer, Pep Sanz i Maria Campillo. L’endemà dissabte, a partir de les 11 del matí, ho faran  Antoni Isarch, Teresa Iribarren, Aïda Ayats i Antoni Dalmases. El simposi s’acabarà cap a la 1 migdia amb un debat final.

    El simposi és una de les activitats que formen part de l’Any Colla de Sabadell, que commemora el centenari de la primera acció d’aquest grup d’intel·lectuals de la nostra ciutat que durant els anys 1920 i 1930 van fer que Sabadell visqués un dels períodes més brillants de la seva historia en l’àmbit cultural.

     La Colla de Sabadell fou un dels projectes més irreverents, iconoclastes i innovadors apareguts a les lletres catalanes de la primera meitat del segle XX. Militants de l’humor provocatiu i de les facècies més increïbles, els membres de la Colla apostaven per bastir una cultura nacional, moderna i cosmopolita que contribuís a articular i modernitzar un país que, en la primera postguerra europea, vivia un dels períodes més crítics.

    La imatge triada per il·lustrar el simposi és un gravat del 1930 que porta per títol Xemeneia i tartana, obra del pintor Antoni Vila Arrufat, membre de la Colla de Sabadell.

    Categories Cultura i esport Tags 100 anys Colla de Sabadell, Casal Pere Quart, colla de sabadell, simposi, UAB