PLÀNOL DE SABADELL Adreces i telèfons d'emergències FARMÀCIES DE GUÀRDIA RESTRICCIÓ DE TRÀNSIT

CA EN ES
 
          

NOTÍCIES

  Ajuntament de Sabadell

  • Punt Net al Mercat de la Creu Alta

  • Presentem 3 autobusos articulats

  • Zona de Baixes Emissions de Sabadell (CAT)

  • Ofrena floral de la Diada Nacional de Catalunya a Sabadell

  • Festa Major de Sabadell 2025

  • Asfaltat puntual de la Gran Via

  • Actuacions coordinades contra les plagues

  • Renovació de la Via Massagué

  • Punt Òmnia a Cal Molins

  • Dispositiu Policial a l'estació de Sabadell Sud

  • Asfaltatge de la Via Massagué

  • Sabadell tindrà la primera residència pública

  • FPO Dual d'electricitat

  • Servei de recollida de voluminosos

  • Millorem l'accés a l'escola Teresa Claramunt

  • Visita a la potabilitzadora

  • Comencen els Grans Vespres

  • Obres de millora a l'escola Juan Ramón Jiménez

  • Circuit esportiu de l'Avinguda de Matadepera

    14
    Juny
    2024

    Visites guiades al Campanar de Sant Fèlix amb motiu dels 300 anys de la col·locació de la primera pedra

    Les visites tindran lloc dilluns, 17 de juny

    Visites guiades al Campanar de Sant Fèlix amb motiu dels 300 anys de la col·locació de la primera pedra

    El Museu d’Història de Sabadell organitza dues visites guiades a l’edifici del Campanar de Sant Fèlix, amb motiu dels 300 anys de la col·locació de la primera pedra del campanar, que data del segle XVIII (1724-2024). Les visites tindran lloc el proper dilluns, 17 de juny, a les 17.30 h i a les 18.30 h. Seran gratuïtes i no cal reserva prèvia, tot i que l’aforament es completarà per ordre d’arribada.

    També per celebrar el tricentenari, el mateix dia 17 a les 20 h, Gralles de Vilatrobada organitza el concert Gralles des del Campanar de Sant Feliu, que es farà al mateix campanar. En ell participaran els Gegants i Grallers de Gràcia, els Castellers de Sabadell, les Gralles de Vilatrobada, l‘Escola de Música Tradicional de Sant Cugat i Taraska. 

    El campanar

    L’edifici del campanar, d’estil barroc, té la planta octogonal amb tres cossos. En el basament es troba la capella del Roser i els arcs de reforç, fets després de l’incendi de la Setmana Tràgica. En el pis del mig hi ha el comunidor (una habitació amb finestres als quatre vents on el sacerdot conjurava el mal temps i les adversitats) i on es podrà veure una mostra de les peces de ceràmica trobades a les excavacions fetes durant la rehabilitació de l’edifici. Per acabar hi ha el pis de les campanes, on hi ha el rellotge, construït l’any 1903 a la casa de Pablo Odobey du Jura, a França.

    Actualment, les campanes les activa un rellotge electrònic programable que, amb una antena, registra automàticament els canvis horaris. Aquí, de les tres campanes que hi ha, dues són litúrgiques, la Jacinta i la Dominica, mentre que la tercera, penjada al mig, és la de les hores. Cal destacar-ne la decoració, obra de l’artista Joan Vila Cinca.

    Les primeres iniciatives al segle XVII, per donar resposta a la voluntat popular de construir un campanar a l’església parroquial, van quedar aturades per la Guerra de Successió. Entre els mesos d’abril i maig del 1724, i amb el vistiplau del bisbat, es van iniciar els preparatius per començar les obres de construcció del campanar de Sant Fèlix.

    El dijous, 17 de juny, del 1724 es va fer la col·locació de la primera pedra i la benedicció de l’inici dels treballs de fonamentació, amb l’assistència d’autoritats, clero, vilatans i l’arquitecte del bisbat, el “maestro” Juan Garrido. L’acte  va consistir en una solemne processó fins als fonaments, on es van dipositar la primera pedra i una gerra de vidre amb documents i testimonis materials del moment. Les obres van durar fins al 1738.

    Categories Cultura i esport, Activitats culturals, Museus Tags Campanar de Sant Fèlix, Museu d'Història de Sabadell