PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES
 
          

SALUT

 

07
Febrer
2025

El Servei d’Assessorament i Informació en Drogues i Pantalles (SAIDP) ha atès 190 persones el 2024

L’assessorament per l’ús de pantalles s’amplia a famílies amb infants a partir de 10 anys

El Servei d’Assessorament i Informació en Drogues i Pantalles (SAIDP) ha atès 190 persones el 2024

Al llarg de l’any 2024, el Servei d’Assessorament i Informació en Drogues i Pantalles (SAIDP) ha atès 190 persones, de les quals 138 rebien assessorament per primera vegada. En total s’han fet 354 assessoraments individualitzats, un 15% més que l’any anterior. La major part de les sessions s’han fet amb joves (73%), tot i que el servei també s’adreça a referents adults. El SAIDP treballa per a la prevenció del consum de drogues i problemàtiques relacionades i també atén consultes relacionades amb el mal ús o abús de les pantalles. L’atenció és personalitzada, confidencial i gratuïta.

El SAIDP treballa per a la prevenció del consum de drogues i problemàtiques relacionades i també atén consultes relacionades amb el mal ús o abús de les pantalles. L’atenció és personalitzada, confidencial i gratuïta.

Les dades del Servei confirmen que les pantalles són el motiu principal de consulta. La major part dels nous usuaris, 80 persones, van demanar assessorament en aquest àmbit i 52 sobre consum de substàncies potencialment addictives (6 persones van consultar per ambdós motius).

En aquestes assessories sobre l’ús de pantalles, els principals motius de consulta van ser:  pautes i límits (52 persones). També es va assessorar sobre les tecnologies de la relació, la informació i la comunicació (42 persones), l’ús de videojocs (33) i, en menor mesura, sobre jocs d’atzar (3), pornografia (2), assetjament (2) i inversions (2).

Atès que cada vegada s’avança més l’edat del primer mòbil, des d’aquest gener el SAIDP ha ampliat l’assessorament a famílies amb infants a partir de 10 anys, mentre que fins ara era a partir de 12 anys. Segons dades de l’Institut Nacional d’Estadística (INE), el 41% dels infants d’11 anys tenen mòbil.

En paraules de la regidora de Salut, Sílvia Garcia,

“des de l’Ajuntament, conscients que cada vegada es necessita assessorament en pantalles abans, ampliem aquest servei. El nostre principal objectiu és que les famílies i el jovent se sentin acompanyats i assessorats en tot moment”.

Amb aquesta ampliació, s’ofereixen eines i recursos perquè més famílies puguin fer un acompanyament informat i conscient en els usos de pantalles de fills i filles.

Activitats col·lectives

A banda de l’oferta individualitzada, a través del SAIDP s’ofereixen altres propostes preventives per a col·lectius, com són les campanyes de sensibilització per a alumnat de l’ESO, els serveis comunitaris sobre tabac, alcohol i pantalles i sessions participatives orientades a famílies de joves i adolescents, entre d’altres.

L’any 2024 van participar en activitats col·lectives de prevenció un total de 2.903 adolescents i joves, dels quals 1.555 ho van fer sobre alcohol i altres drogues, 794 sobre tabac i 555 sobre l’ús de pantalles. Principalment van ser activitats per a alumnat de secundària i cicles formatius o equivalents i també es va treballar amb famílies.

Categories Salut Tags Joventut, Servei Assessorament i Informació en Drogues i Pantalles