PLÀNOL DE SABADELL Adreces i telèfons d'emergències FARMÀCIES DE GUÀRDIA RESTRICCIÓ DE TRÀNSIT

CA EN ES
10
Juny
2025

Sabadell fomenta la creació literària i reconeix el talent d'infants i adolescents amb el lliurament dels Premis Joan Oliver

En aquesta edició del concurs s’han presentat 174 treballs de 14 centres educatius

Sabadell fomenta la creació literària i reconeix el talent d'infants i adolescents amb el lliurament dels Premis Joan Oliver

El Casal Pere Quart acollirà aquesta tarda el lliurament de premis de la 44a edició del Concurs Joan Oliver per a  nois i noies d’11 a 18 anys. Un certamen que vol incentivar la creació i expressió literàries entre els infants i adolescents i posar en valor el seu talent, tot promocionant alhora l’ús de l’expressió escrita en català i amb el reconeixement de la figura de Joan Oliver.

Aquest curs, al certamen s’han presentat un total de 174 treballs –101 en prosa i 73 en poesia – de 14 centres educatius. El lliurament d’avui comptarà amb l’assistència del regidor d’Educació, Manuel Robles, i Sílvia Oliver, filla de Joan Oliver, Pere Quart. La dinamització de l’acte, sobre la vida i obra de l’escriptor sabadellenc, anirà en aquesta ocasió a càrrec d’alumnat de l’Escola Sagrada Família.

El Concurs Literari, que forma part de les activitats del programa Ciutat i Escola, atorga un total de 18 premis. Cada modalitat –prosa i poesia– es divideix en tres categories d’edat, de major a menor, i per a cada categoria s’atorguen 3 guardons: un primer premi de 200 € i dos accèssits de 130 € cadascun. Els premis es faran efectius de la forma següent: la meitat de l’import  dotat per l’Ajuntament de Sabadell i l’altra meitat en llibres valorats pel mateix import, gràcies a la col·laboració d’ABACUS, SCCL. Així mateix, s’editarà una publicació amb les obres premiades.

Relació de guardonats

PROSA CATEGORIA A

  • 1r premi. Zalía. Laia Carol Patricio. Col·legi Salesians de Sabadell.
  • Accèssit: La recerca de la lectura. Laia Vilella Maestre. Col·legi Sagrada Família.
  • Accèssit: Aqua. Paula Christel Buele Reino. Col·legi Jesús Salvador.

POESIA CATEGORIA A

  • 1r premi: Buscant la sortida. Martina Torres Rodríguez. Col·legi Salesians de Sabadell.
  • Accèssit: Resistiré. Leyre Manrique Bonaga. Col·legi Salesians de Sabadell.
  • Accèssit: Papallones al cor. Yadine Zurita Zegarra. Col·legi Salesians de Sabadell.

PROSA CATEGORIA B

  • 1r premi: Les vides perdudes d'en Pau. Judith Espada Isla. Col·legi Jesús Salvador.
  • Accèssit: Els dies de fum. Nora Ruiz i Sabaté. Escola Vedruna - El Carme.
  • Accèssit: Llums que no s'apaguen. Ivet Sánchez Casulà. Escola Mare de Déu de La Salut.

POESIA CATEGORIA B

  • 1r premi: L’ombra. Júlia García Argemí. Escola Vedruna - El Carme.
  • Accèssit: Montserrat. Anna Maria Roldán Abellán. Col·legi Sagrada Família.
  • Accèssit: Si tu fossis. Aaron Anthuar Méndez Cortés. Institut Les Termes.

PROSA CATEGORIA C

  • 1r premi: Una història sobre cartes. Brenda Gianella Figueroa Pacheco. Institut Ribot i Serra.
  • Accèssit: Pater Patriae. Maria del Mar Graells Serrabou. Col·legi la Vall.
  • Accèssit: Relat d'un matí d'hivern. Carla Sugranyes Iraizoz. Col·legi Sagrada Família.

POESIA CATEGORIA C

  • 1r premi: Com Julieta. Marina Tenorio Cabanes. Institut Narcisa Freixas.
  • Accèssit: L'última jugada. Michellle Adriana Troya Mendieta. Institut Narcisa Freixas.
  • Accèssit: Assaig de plagi a l'aula. Esther Casajuana Jurado. Col·legi La Vall.

Categories Educació Tags concurs, concurs literari, Concurs Literari Joan Oliver, Pere Quart, Poemes, Premi