Alumnat i professorat de l’Escola Municipal de Música i Conservatori Professional de Sabadell, acompanyats per alguns músics col·laboradors, protagonitzaran aquest dissabte, 16 de maig, la Marató de concerts que clourà la cinquena edició de Musicades. La iniciativa, impulsada pel centre municipal per posar en valor i visibilitzar el talent de les dones i crear referents femenins en l’àmbit musical, ha programat dues sessions amb obres de diferents compositores. Al matí, els concerts tindran lloc al Saló del Teatre Principal. A la tarda, la Marató sortirà al carrer, tot ubicant els recitals a la plaça de Sant Roc. En tots dos casos, els concerts seran oberts a tothom.
Amb aquesta cinquena edició, les Musicades culminen un lustre reivindicant el talent femení i havent programat música de més de 125 compositores. Enguany, la iniciativa ha dedicat una especial atenció a la sabadellenca Narcisa Freixas, col·laborant també amb altres centres com l’Escola Municipal de Música Josep Aymerich (La Garriga) i el Conservatori Municipal de Música de Barcelona.
La Marató de concerts de dissabte s’iniciarà a les 10 del matí al Principal i fins a les 14 h es podrà escoltar música per a solistes i obres per a formacions de cambra. A la tarda, els concerts de la plaça de Sant Roc es portaran a terme de 18.30 a 19.30 h i actuaran els combos de música moderna i els grans conjunts orquestrals i corals de l’Escola Municipal de Música i Conservatori sabadellenc.