Sabadell celebra aquest dissabte la Passada de Sant Antoni que es va ajornar al gener per la pluja

Els principals carrers de l’eix central de Sabadell acolliran el dissabte 7 de març la tradicional Passada de Sant Antoni, organitzada per les Colles Vella i Nova, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Sabadell. Com és tradició, la Passada estava previst que es celebrés el 17 de gener, dia de Sant Antoni Abat, però no es va poder fer per pluja.
El dissabte 7 de març la festa quedarà concentrada a la Passada de la tarda, i no es faran les activitats que tradicionalment es celebren al matí. Els cavalls i carruatges participants en la passada es concentraran a partir de les 11 h a les quadres de les dues Germandats, que s’ubicaran al Passatge Clavé 4-12.
La Passada començarà el recorregut a les 17 h des de l’Eix Macià amb la plaça de la Concòrdia i passarà pel Carrer de Francesc Layret, Carretera de Prats de Lluçanès, Avinguda de l’Onze de Setembre, Via de Massagué, Pg. de Manresa, Pg. de la Plaça Major, Pl. del Dr. Robert, Rambla i Avda de Barberà fins c. de Lepant. La finalització de l’activitat en aquest punt, que es preveu sigui cap a les 19 h, és un canvi d’enguany que té com objectiu garantir el benestar dels cavalls participants i la seguretat del públic assistent.
Seguidament es farà el retorn dels carruatges i cavalls a quadres seguint per Av. Barberà, fins C. de Brutau girar i tornar per Ctra de Barcelona, Rda. de Ponent, C. de Joan Plans, C. del Vallès i Passatge Clavé.
A Sabadell hi ha dues colles que honoren la festivitat de Sant Antoni Abat i organitzen l’acte amb el suport de l’Ajuntament de Sabadell. Es tracta de la Germandat de Sant Antoni Abat Colla Vella i la Joventut de Sant Antoni Abat Colla Nova. Aquest any l’encarregada d’encapçalar la Passada serà la Colla Nova. Obrirà la comitiva, com sempre, la Banda Municipal de Música de Sabadell.
Afectacions a la mobilitat
La Passada comportarà afectacions al trànsit i mobilitat:
- De 16 a 18 h, tall de trànsit de l’Eix Macià, entre Pl. de la Concòrdia i Av de Paraires
- De 17 a 19.30 h, tall de trànsit dels carrers del recorregut de la Passada i afectacions als carrers secundaris
- D’11 a 22h, reserves d’estacionament i talls puntuals als voltants de la Pl. del Vallès.
Els carrers transversals s’aniran tallant en el moment del pas de les comitives.
Benestar dels animals
L’Ajuntament de Sabadell col·labora amb les dues colles des dels seus inicis en l’organització de l’esdeveniment. Com els darrers anys, durant la Passada hi haurà personal veterinari per garantir que l’activitat compleixi el que estableix la Llei 8/2003 de sanitat animal, les recomanacions de la Federació Catalana dels Tres Tombs i l’Ordenança de benestar animal. D’aquesta manera, s’assegura l’aplicació de totes les mesures previstes per als actes amb participació d’èquids i dels serveis preventius tant per al públic com per als animals.
Aquest any, amb la finalitat de garantir el benestar dels animals participants i millorar l’organització de l’esdeveniment, es preveuen 2 controls veterinaris:
1r Control Veterinari de 13:30 a les 15:30 h
A les quadres del Passatge Clavé 4-12
2n Control Veterinari (participants sense inscripció prèvia). De les 16:15 a les 16.45 h
A l’Eix Macià (davant Torre Millenium)
En aquests punts, el personal veterinari verificarà la documentació, comprovarà que els cavalls estan en condicions per prendre-hi part i que el pes dels carros no sobrepassa l’establert a la normativa municipal. També, com en els darrers anys, es continuarà tenint cura de la hidratació dels èquids, facilitant punts d’abeuratge al principi i al final del recorregut.
- Etiquetes: Cultura | Sant Antoni Abat
