PLÀNOL DE SABADELL Adreces i telèfons d'emergències FARMÀCIES DE GUÀRDIA RESTRICCIÓ DE TRÀNSIT

CA EN ES
05Gener

Sabadell pren mesures per afavorir la seguretat davant les baixes temperatures

Davant la prealerta per baixes temperatures i possibilitat de neu o gelades els dos propers dies, el Comitè d’Emergències (CECOR) s’ha reunit aquest matí per valorar la situació i decidir les mesures pertinents per afavorir la seguretat de tothom. En aquest marc, es llençarà sal de forma preventiva a punts com els accessos als CAPS en coordinació amb lnstitut Català de la Salut o les entrades i sortides de les estacions de tren. També s’intensificarà la vigilància sobre els punts de la xarxa viària on hi hagi més risc que es puguin produir gelades, els serveis municipals estaran preparats per llençar-hi sal en cas necessari i es reforçarà la informació a la ciutadania.

Alhora s’habilitaran punts per facilitar sal a responsables d’equipaments i veïnat i demà i demà passat s’aturaran les fonts ornamentals de la ciutat. En previsió  que les temperatures baixin dels dos graus de forma sostinguda, Sabadell activa el nivell 2 de l’Operació Fred, que preveu espais d’acollida diürna i nocturna per acollir persones sense llar.

L’Ajuntament recorda a la ciutadania que es mantingui sempre informada sobre les previsions meteorològiques i extremi la prevenció en els desplaçaments. Especialment en aquests punts que poden comportar un especial risc en cas de gelades:

  • Ronda de l’Ebre: pel fort pendent d’accés a Torre Romeu i al polígon de Can Roqueta.
  • Gran Via
  • Carretera de Prats de Lluçanès des del Polígon de la Llanera
  • Carretera de Matadepera, des de Can Deu fins a final del límit municipal
  • Carrer Atlanta
  • Lluís Companys, entre Plaça Olímpia i Av. de Francesc Macià
  • Paraires, entre Plaça Olímpia i Av. de Francesc Macià.
  • Carrer de Prat de la Riba, des de Plaça Catalunya fins a Andreu Nin.
  • de Pablo Iglesias, entre Sol i Padrís i La Bassa
  • Carrer de las Navas
  • Carrer de Florit
  • Carrer Puig de la Creu, entre la rotonda de la ctra. de Prats i Amílcar Barca.
  • Passeig de Can Feu: últim tram fins a Plaça Mil•lenari

Policia Municipal reforçarà la vigilància d’aquests punts les dues properes nits i l’empresa concessionària de neteja viària mantindrà activat un dispositiu específic per llençar sal en cas de gelades. També en tot moment hi haurà coordinació amb la xarxa de transport públic urbà i Transports Urbans de Sabadell (TUS) per fer seguiment de possibles afectacions.

En relació a la sal per evitar glaçades, i a banda dels punts on se’n llençarà de manera preventiva, l’Ajuntament habilitarà punts de distribució als punts blaus de Can Llong (rda. d’Europa, 310) i Parc Central del Vallès (c. de Moragas i Barret, 33) i a Policia Municipal (c. de Pau Claris, 100) per facilitar-la als ciutadans i ciutadanes que en puguin necessitar. I es manté contacte amb equipaments esportius, escoles i centres de salut per proporcionar-los sal si cal.

 Operació Fred

 L’activació del nivell 2 de l’Operació Fred comporta l’obertura avui mateix del centre nocturn gestionat per Creu Roja, cedit per Aigües Sabadell, perquè les persones sense sostre puguin passar la nit. En aquest espai, que compta amb 20 places, a més de lloc per dormir s’hi podran dutxar, sopar i esmorzar. A banda, també es podran derivar persones a pensions o al Centre d’Emergències de la ciutat. Aquests serveis s’adrecen a ciutadans i ciutadanes que es trobin a Sabadell sense un lloc per dormir ni recursos per resoldre la situació de vulnerabilitat extrema.

En nivell 2, es mantindran les sortides de vehicles que ja es realitzen habitualment per la ciutat o en nivell 1 per derivar les persones sense sostre als espais d’acollida o donar-los sopar calent i roba d’abric si no hi volen anar.

També amb nivell 2, Càritas obrirà l’espai d’acollida diürna del carrer de Duran i Sors. Podrà acollir fins a 25 persones i se’ls oferirà servei de dutxa, esmorzar, roba neta i acompanyament.

El dispositiu Operació Fred l’impulsen l’Ajuntament, Creu Roja i Càritas, en col·laboració amb Actuavallès, Ningú Sense Sostre i Aigües Sabadell.

Col·laboració ciutadana

Des de l’Ajuntament es demana la col·laboració ciutadana per poder arribar a tothom que necessiti atenció. En cas de detectar persones que passin la nit al carrer, sense atenció, es demana avisar la Policia Municipal (tel. 900 112 092) per tal d’actuar.