
La formació professional impulsada per l’Ajuntament de Sabadell a través del Vapor Llonch, continua millorant els seus resultats d’inserció laboral. Segons l’Informe Anual d’Activitats 2025, el 71,6% de les persones participants han trobat feina, 1,6 punts més que l’any anterior i el registre més alt fins ara.
Durant l’any 2025, un total de 1.072 persones es van formar en els 108 cursos i programes formatius impartits al centre municipal de formació Cal Molins, vinculat al Vapor Llonch. Aquesta formació respon a les necessitats del mercat laboral i del teixit empresarial del territori amb l’objectiu de facilitar l’accés a una feina. El grau de satisfacció de l’alumnat va ser del 95%, el més alt dels darrers anys.
Els bons resultats en inserció laboral també es reflecteixen en altres àmbits de l’activitat de Promoció Econòmica. Els serveis d’orientació i intermediació laboral han continuat ampliant la seva capacitat d’acompanyament a les persones en recerca de feina i han facilitat 1.265 insercions laborals al llarg del 2025. Aquesta xifra, la més elevada dels darrers anys, suposa un increment del 13% respecte a 2024.
En aquest mateix període, 2.718 persones han participat en programes d’orientació laboral, mentre que s’han gestionat milers de candidatures vinculades a ofertes de treball i s’ha comptat amb 2.000 col·laboracions d’empreses per cobrir vacants i desenvolupar accions conjuntes. Tant les persones usuàries com les empreses han valorat molt positivament aquests serveis, amb nivells de satisfacció superiors al 90%.
Programes d’ocupació
Paral·lelament, els programes municipals d’ocupació han continuat sent una eina important perquè les persones amb més dificultats d’accés al mercat de treball trobessin feina. L’any passat, 308 persones van participar en aquests programes, que combinen experiència laboral i acompanyament professional.
A més de facilitar la inserció laboral, aquests programes han tingut un impacte directe en la ciutat, amb centenars d’actuacions i projectes desenvolupats en l’àmbit municipal.
L’activitat del Vapor Llonch també ha tingut una incidència destacada en el suport a l’emprenedoria i al teixit empresarial de la ciutat. L’informe recull que s’han atès més de 1.800 persones emprenedores o empresàries i han contribuït a la creació de 99 noves empreses.
Pel que fa als espais municipals d’allotjament empresarial, aquests han mantingut un alt nivell d’ocupació, i el programa Reempresa ha facilitat la continuïtat de negocis viables, reforçant l’activitat econòmica local.
En conjunt, els serveis de Promoció Econòmica de Sabadell han atès 9.478 persones durant el 2025, una xifra que reflecteix l’ampli abast de les actuacions desenvolupades en àmbits com la formació, l’ocupació, l’orientació i la intermediació laboral i el suport a l’empresa i a l’emprenedoria.