PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES
 
          

NOTÍCIES

  Ajuntament de Sabadell

  • Sabadell, referent en reutilització d’aigua

  • Els jocs infantils del Parc Taulí i de Benjamín García ja estan renovats!

  • Així han quedat els espais de joc infantil a la plaça de Lluís Mas i al carrer de Lucreci

  • Portes obertes de l'Escola Illa

  • Sessió informativa Ajuntament i Toyota Handling Material

  • Transformació a la Via Alexandra de Sabadell

  • Sabadell planta més de 300 arbres en carrers d’elevat trànsit

  • Sabadell, Capital de la Cultura Catalana 2024

  • La Unitat de Vigilància Rural de la Policia Municipal de Sabadell

  • Asfaltatge al carrer de 𝗖𝗮𝗹𝗮𝘀𝘀𝗮𝗻𝗰̧ 𝗗𝘂𝗿𝗮𝗻 de Sabadell

  • El Portal Sud de Sabadell

  • Resum de l'acte institucional de cloenda de 𝗦𝗮𝗯𝗮𝗱𝗲𝗹𝗹 𝗖𝗮𝗽𝗶𝘁𝗮𝗹 𝗱𝗲 𝗹𝗮 𝗖𝘂𝗹𝘁𝘂𝗿𝗮 𝗖𝗮𝘁𝗮𝗹𝗮𝗻𝗮 𝟮𝟬𝟮𝟰

19
Desembre
2018

La 4a edició del Fòrum del Vallès Occidental de Secundària ha girat al voltant del canvi climàtic

L’activitat ha girat al voltant del canvi climàtic

La 4a edició del Fòrum del Vallès Occidental de Secundària ha girat al voltant del canvi climàtic

A la Biblioteca del Nord de Sabadell ha tingut el 4t Fòrum del Vallès Occidental de Secundària, organitzat per la Xarxa d’Escoles per a la Sostenibilitat de Catalunya (XESC) i la Fundació Catalana de l’Esplai, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Sabadell. Enguany el fil conductor del Fòrum ha sigut el canvi climàtic i han participat dos centres del nord de Sabadell: l’Institut Ca n’Oriac i l’Institut Arraona.

Aquestes trobades formen part del pla de treball de la XESC, que aglutina més de 1.050 centres de tot Catalunya que treballen de forma proactiva per la sostenibilitat. En clau local, l’Agenda 21 Escolar hi treballa des del 2003.

Els alumnes que han format part del Comitè Ambiental han intercanviat experiències i han dut a terme una gimcana. Concretament han fet una prova sobre canvi climàtic i consum, i han tractat el consum de l’oli de palma i la desforestació. La segona prova està relacionada amb l’energia i s’han plantejat quin tipus de bombeta consumeixen més i si és real que un fluorescent gasta més si s’encén i s’apaga o si és millor deixar-lo encès. La prova 3 ha consistit en la contaminació de l’aire amb la dispersió. I, finalment, la quarta prova estava relacionada amb la biodiversitat i els alumnes s’han plantejat què passarà amb l’ós polar i han qüestionat el futur del mosquit tigre.

El professorat ha discutit i reflexionat sobre el futur de la mobilitat sostenible, a partir d’una presentació de Som Mobilitat com també sobre el futur de les glaceres, a càrrec de l’expert català Jordi Camins i d’un pagès de proximitat.

D’altra banda, el Fòrum també ha servit per tractar les bones pràctiques per dur a terme en l’entorn escolar. Així, han destacat onze accions, com ara reduir el consum i reaprofitar els objectes i els materials o bé potenciar la cuina pròpia i els aliments de proximitat en els menjadors educatius o bé com es poden aprofitar les energies renovables.

Els alumnes han fet també una acció conjunta, que ha consistit en una acte simbòlic de sensibilització i difusió sobre el canvi climàtic.

Finalment, el Fòrum ha acabat amb una valoració dels alumnes que hi han participat, els quals han definit els aspectes que més els han agradat i els que menys de l’activitat i han fet propostes per a futurs fòrums. Per la seva banda, el professorat també ha expressat propostes de millora de cara a propers anys.

Categories Sabadell 2030, Educació, Transició Ecològica Tags Agenda 21 Escolar Local, canvi climatic, sostenibilitat