PLÀNOL DE SABADELL Adreces i telèfons d'emergències FARMÀCIES DE GUÀRDIA RESTRICCIÓ DE TRÀNSIT

CA EN ES
 
          

NOTÍCIES

  Ajuntament de Sabadell

  • Punt Net al Mercat de la Creu Alta

  • Presentem 3 autobusos articulats

  • Zona de Baixes Emissions de Sabadell (CAT)

  • Ofrena floral de la Diada Nacional de Catalunya a Sabadell

  • Festa Major de Sabadell 2025

  • Asfaltat puntual de la Gran Via

  • Actuacions coordinades contra les plagues

  • Renovació de la Via Massagué

  • Punt Òmnia a Cal Molins

  • Dispositiu Policial a l'estació de Sabadell Sud

  • Asfaltatge de la Via Massagué

  • Sabadell tindrà la primera residència pública

  • FPO Dual d'electricitat

  • Servei de recollida de voluminosos

  • Millorem l'accés a l'escola Teresa Claramunt

  • Visita a la potabilitzadora

  • Comencen els Grans Vespres

  • Obres de millora a l'escola Juan Ramón Jiménez

  • Circuit esportiu de l'Avinguda de Matadepera

    11
    Desembre
    2024

    Nou espai de memòria per recordar i homenatjar sabadellencs que van participar en la lluita antifranquista

    Nou espai de memòria per recordar i homenatjar sabadellencs que van participar en la lluita antifranquista

    El proper divendres 13 de desembre, a les 17 hores, tindrà lloc l’acte de senyalització d’un nou espai de memòria a Ca n’Oriac, en homenatge i record a totes les veïnes i veïns dels barris de Ca n’Oriac, Can Deu, Sant Julià, La Plana del Pintor, Can Puiggener i El Torrent del Capellà que van participar en la lluita antifranquista i en la recuperació de la democràcia a Sabadell. Aquest nou espai s’incorpora a la Xarxa d’Espais de Memòria del Memorial Democràtic de Catalunya.

    Amb aquesta acció també es vol dignificar la memòria dels 134 sabadellencs que van ser processats pel Tribunal de Orden Público (TOP), principalment entre els anys 1968 i 1974. Van ser acusats pels delictes de reunió o manifestació, associació il·lícita i propaganda il·legal, i van patir les dures conseqüències de la repressió: detencions, sancions, lesions i fins i tot, l’exili.

    L’acte, promogut per l’Ajuntament de Sabadell, forma part del programa d’activitats de Memòria Democràtica “Dictadura, repressió i lluita antifranquista”. Es farà al voltant del monòlit col·locat a l’avinguda Matadepera, davant de la parada d’autobús de Ca n’Oriac i a prop de la plaça de l’Església i del carrer de Sant Bernat, un espai amb una simbologia especial que ens recorda un dels fets més significatius de l’època, la batalla de Sant Bernat, de l’1 de maig de 1967.

    L’acte comptarà amb l’assistència del director del Memorial Democràtic de la Generalitat, Jordi Font, la regidora de Drets Civils, Sílvia Garcia, i testimonis d’aquells fets.

    Categories Memòria democràtica, Drets Civils i Gènere Tags Espais de memòria