PLÀNOL DE SABADELL Adreces i telèfons d'emergències FARMÀCIES DE GUÀRDIA RESTRICCIÓ DE TRÀNSIT

CA EN ES
 
          

NOTÍCIES

  Ajuntament de Sabadell

  • Punt Net al Mercat de la Creu Alta

  • Presentem 3 autobusos articulats

  • Zona de Baixes Emissions de Sabadell (CAT)

  • Ofrena floral de la Diada Nacional de Catalunya a Sabadell

  • Festa Major de Sabadell 2025

  • Asfaltat puntual de la Gran Via

  • Actuacions coordinades contra les plagues

  • Renovació de la Via Massagué

  • Punt Òmnia a Cal Molins

  • Dispositiu Policial a l'estació de Sabadell Sud

  • Asfaltatge de la Via Massagué

  • Sabadell tindrà la primera residència pública

  • FPO Dual d'electricitat

  • Servei de recollida de voluminosos

  • Millorem l'accés a l'escola Teresa Claramunt

  • Visita a la potabilitzadora

  • Comencen els Grans Vespres

  • Obres de millora a l'escola Juan Ramón Jiménez

  • Circuit esportiu de l'Avinguda de Matadepera

    26
    Juny
    2019

    Una acció creativa i la lectura del manifest, accions destacades de l’acte central del Dia de l’Orgull LGTBI

    La commemoració tindrà lloc divendres en el marc del programa Ventilem els Armaris

    Una acció creativa i la lectura del manifest, accions destacades de l’acte central del Dia de l’Orgull LGTBI

    Coincidint amb el Dia de l’Orgull LGTBI, Sabadell celebrarà l’acte central de commemoració d’aquesta jornada internacional el divendres 28 de juny, a la tarda. L’activitat, que s’emmarca en el programa Ventilem els Armaris, Sabadell amb els drets de lesbianes, gais, bisexuals, trans i intersex, tindrà lloc a la plaça de la Creu de Barberà i començarà a les 6 de la tarda, amb una acció creativa per la diversitat sexual i de gènere.

    A les 7 de la tarda, a la mateixa plaça de la Creu de Barberà, tindrà lloc la lectura del manifest a càrrec de Ca l’Enredus i, tot seguit, es podrà gaudir d’una actuació musical de la mà de les sabadellenques Ona Lasalle i Marta Cascales.

    Defensa de la diversitat sexual

    El 28 de juny es commemora el Dia Internacional de l’Orgull LGTBI, que rememora els aldarulls de Stonewall que van tenir lloc a Nova York (EUA) el 1969 i que es considera que marquen l'inici de l'alliberament homosexual.

    Amb l’acte central, es vol fer visible la riquesa de la diversitat sexual i de gènere i posar de manifest els esquemes que ens limiten la llibertat de ser, d’expressar-nos i estimar com vulguem.

    Tot plegat forma part del programa Ventilem armaris, impulsat per l’Ajuntament i les entitats de la Taula de Gènere, Feminismes i LGTBI per commemorar conjuntament el Dia Internacional contra l’Homofòbia, la Bifòbia i la Transfòbia, que es celebra arreu el 17 de maig, i del Dia Internacional de l’Orgull LGTBI.

    La tinenta d’alcaldessa de l’àmbit de Feminisme, Benestar Animal i Participació, Marta Morell, assenyala que

    volem sumar-nos i donar el nostre suport a totes les manifestacions que es produeixen aquesta setmana en pro de la consecució d'aquestes llibertats. Però, sobretot, volem agrair als que han lluitat per donar-nos el dret de sentir-nos orgullosos de la nostra forma d'estimar i compartir la vida, lliurement i sense prejudicis. D’elles és l’orgull

    Amb les activitats, que s’estan celebrant entre maig i juny, es vol promoure la igualtat i la dignitat de les persones, tot evitant discriminacions i violències i defensant la diversitat sexual i afectiva en plena llibertat. Cal recordar, a més, que l’Ajuntament va hissar la bandera LGTBI i Trans al mes de maig i la mantindrà al balcó del consistori fins al 28 de juny per reivindicar la diversitat sexual.

    Categories Gènere, feminismes, LGBTI, Drets Civils i Gènere Tags Dia contra l’Homofòbia, Dia Internacional de l'orgull LGTBI, la Bifòbia i la Transfòbia, LGBTI, Orgull LGTBI