13 Gener 2025










Dades del Servei de Mediació - 2024
Al llarg de l’any 2024 el Servei de Mediació ha atès un total de 1.006 persones. S’han rebut 290 sol·licituds, de les quals se n’han tancat 261. El 62% han evolucionat cap a un resultat favorable i els acords han beneficiat a 3.018 persones.
Hi ha hagut un augment significatiu de casos atesos (41%). Aquest creixement s’atribueix a una major sensibilització sobre els beneficis de la mediació gràcies a la tasca de divulgació que s’ha fet des del servei tant a nivell municipal (agents derivadors interns) com a agents derivadors externs.
Pel que fa a les problemàtiques ateses, la gran majoria, el 70% dels casos, es situen a l’àmbit veïnal, en temes com ara els sorolls (32%); les molèsties ocasionades per animals de companyia (16,4%); les humitats (6,55%), molèsties per arbres i plantes (5,46%) o, simplement, les dificultats de relació entre el veïnat (6,55%), entre d’altres. En segon lloc, amb un 12,26% de casos, es troben les casuístiques vinculades específicament a les comunitats de veïns, com ara l’organització de la comunitat i les quotes (18,75%), neteja (18,75%); i obres (13%). Les problemàtiques de l’àmbit familiar representen el 14,94% dels casos i les de l’àmbit escolar un 2,7%.
El 36,71% de les sol·licituds que han arribat al Servei han estat presentades directament per la ciutadania, fet que evidencia un major coneixement de la mediació. La resta de peticions provenen principalment de derivacions d’altres serveis municipals, com la Policia Municipal, les oficines del Sabadell Atenció Ciutadana, Acció Social, Urbanisme o Benestar Animal. També n’arriben a través d’altres institucions com els Mossos d’Esquadra, centres educatius o a través de la derivació de professionals externs a l’Ajuntament (administradors de finques, advocats, entitats...).
>> Descarregar pdf







