Tots els articles

Cursos adreçats a entitats, inclosos al Pla de Formació per a entitats i persones voluntàries 2023
[widgetkit id="1382" name="Oficina Entitats - Formació entitats"]
[widgetkit id="788" name="Oficina Entitats - Tràmits"]
[widgetkit id="799" name="Oficina Entitats - tràmits altres"]
Us presenten un seguit d'infografies amb les que intentarem resoldre els dubtes més freqüents amb els que us trobeu a les entitats
[widgetkit id="862" name="Oficina Entitats - Què haig de saber si? Infografies"]
Si hi ha algun tema que penseu que seria interessant desenvolupar, envieu-nos un correu electrònic a: entitats@ajsabadell.cat
Necessitem el certificat digital
[widgetkit id="982" name="Oficina Entitats - Sol·licitar certificat digital"]
[widgetkit id="1789" name="Oficina Entitats - Sol·licitar certificat digital pdf"]
>> Més informació relacionada amb l'obtenció del certificat digital i de l'administració electrònica
Busquem finançament
[widgetkit id="970" name="Oficina Entitats - Finançament"]
[widgetkit id="984" name="Oficina Entitats - Finançament micromecenatge"]
Volem aprendre a consumir de forma més sostenible i transformadora
[widgetkit id="1161" name="Oficina Entitats - Guía de consum transformador per a entitats"]
Volem fer accessible el Pla de Voluntariat de la nostra entitat
[widgetkit id="1138" name="Oficina Entitats - Guía: Com fer accessible el teu pla de voluntariat"]
[widgetkit id="811" name="Oficina Entitats - directori d'entitats"]
Federacions, coordinadores i plataformes d'entitats
[widgetkit id="1062" name="Oficina Entitats -- Federacions, coordinadores i plataformes"]
Campanya publicitària Construint Ciutat 2019
El Construint Ciutat d'enguany ha arrencat amb una campanya publicitària innovadora que s'ha ideat amb l'objectiu de motivar la ciutadania a presentar projectes.
Construint Ciutat 2017
Es va posar a disposició de la ciutadania un milió d’euros del pressupost municipal 2017 perquè els veïns i les veïnes presentessin projectes per ser executats des de l’Ajuntament. A través del suport ciutadà, es va decidir a quins projectes destinar aquests recursos. D’aquesta quantitat econòmica, la meitat (500.000 €) es van destinar a projectes que tenien com a objectiu una intervenció a l’espai públic o als equipaments municipals, i l’altra meitat a projectes que tenien com a objectiu el finançament d’activitats o serveis dirigits a les persones i/o d’intervenció comunitària.
A continuació, es detalla l'estat d'execució dels diversos projectes seleccionats a data març de 2018:
Projectes
[widgetkit id="558" name="Participació - Construint Ciutat 2017 projectes"]
Gràfica d'evolució
Construint Ciutat 2018
2a edició dels pressupostos participatius Construint Ciutat 2018
Es posa a disposició de la ciutadania un milió d’euros del pressupost municipal 2018 perquè els veïns i les veïnes presentin projectes per ser executats des de l’Ajuntament. A través del suport ciutadà, es decideix a quins projectes destinar aquests recursos.
D’aquesta quantitat econòmica, la meitat (500.000 €) es destinen a projectes que tenen com a objectiu una intervenció a l’espai públic o als equipaments municipals, i l’altra meitat a projectes que tenen com a objectiu el finançament d’activitats o serveis dirigits a les persones i/o d’intervenció comunitària.
El procés
- Fases
- Propostes
- Taula definitiva amb els resultats
- Projectes d'Espai Públic, ubicats al mapa
- Localització de les entitats que desenvolupen projectes de cohesió social
- Trobades que s'han dut a terme al llarg del procés
Estat d'execució dels projectes
Àmbit d'Espai Públic i Equipaments
[widgetkit id="910" name="Participació - Construint Ciutat 2018 àmbit espai públic"]
Àmbit de Serveis Comunitaris
[widgetkit id="917" name="Participació - Construint Ciutat 2018 àmbit comunitari"]
CONSTRUINT CIUTAT 2019 - FASES DEL PROCÉS
L’Ajuntament posa a disposició 1.000.000€ del pressupost municipal 2019 amb l’objectiu que la ciutadania aporti propostes per a millorar l’espai públic, els equipaments municipals i la cohesió social a la nostra ciutat.
Àmbit temàtic, pressupost total i quantia màxima de les propostes
1. Propostes per a la millora de l’espai públic o equipaments municipals de ciutat o barri, que facin referència a:
• Nova urbanització i/o rehabilitació d’espais públics.
• Inversió per a la millora d’equipaments de titularitat municipal adreçats a ús ciutadà.
Es destinaran 500.000€, amb un pressupost màxim de 100.000€ per proposta
Els projectes finalment seleccionats s’executaran per part de l’Ajuntament de Sabadell amb despesa d’inversió (això exclou despeses associades al manteniment ordinari).
2. Propostes de caire social que millorin la cohesió a la ciutat o a un barri, que siguin:
• D’àmbit social, cultural, educatiu, esportiu, etc. adreçades a les persones en general i/o a col·lectius específics.
• A l’entorn de la intervenció comunitària, que tinguin per objecte el canvi estructural, la millora de la cohesió i de les condicions de vida de la ciutadania.
Es destinaran 500.000€, amb un pressupost màxim de 100.000€ per proposta
Els projectes finalment seleccionats els executaran les entitats proposants, i es finançaran mitjançant l’atorgament de subvencions plurianuals per concessió directa (amb formalització de convenis i l’obligatorietat de justificar despeses).
FASES DEL PROCÉS
1. Informació: de l'1 al 16 de setembre de 2018
- Campanya publicitària Construint Ciutat 2019
- Roda de premsa: 14 de setembre de 2018
2. Presentació de propostes: Del 17 de setembre al 29 d’octubre de 2018
3. Valoració tècnica i viabilitat de les propostes: Del 8 de novembre al 14 de desembre de 2018
- Vegeu la relació de projectes que han estat validats tècnicament
- Nota de premsa: Un total de 38 projectes podran rebre suports de la ciutadania per ser executats amb els pressupostos 2019
4. Suport a les propostes: Del 8 al 21 de gener de 2019
5. Resultats finals: Del 22 al 28 de gener de 2019
Les propostes s’ordenaran, de major a menor, segons nombre final de suports rebuts, admetent com a màxim una proposta per barri i tres per districte.
[widgetkit id="863" name="Smatsa - Manteniment dels llocs de treball"]
CONSTRUINT CIUTAT 2019 - Presenta la teva proposta!
Termini presentació de propostes: del 17 de setembre al 29 d’octubre de 2018
Qui les pot presentar:
Propostes per a la millora de l’espai públic o equipaments municipals de ciutat o barri
· Persones majors de 18 anys empadronades a Sabadell.
· Entitats inscrites al registre Municipal d’Entitats Ciutadanes de l’Ajuntament de Sabadell.
Propostes de caire social que millorin la cohesió a la ciutat o a un barri
· Entitats inscrites al registre Municipal d’Entitats Ciutadanes de l’Ajuntament de Sabadell.
Com s’han de presentar:
Les propostes (amb màxim d’una per àmbit temàtic) es poden presentar únicament de forma presencial a qualsevol Oficina d’Atenció Ciutadana de Sabadell (OAC) emplenant la fitxa de presentació que trobareu als mateixos punts d’atenció. També us la podeu descarregar aquí: Fitxa a omplir per les entitats / Fitxa a omplir per la ciutadania
Les propostes presentades per persones majors de 18 anys empadronades a Sabadell (les entitats queden excloses d’aquest requeriment) han d’adjuntar un mínim de 30 signatures de recolzament (graella inclosa a la fitxa de presentació) per part de veïns o veïnes majors de 18 anys, també empadronats/des a la ciutat. Els serveis tècnics municipals validaran l’autenticitat de les signatures en base al Padró Municipal d’Habitants.
Les propostes s’han d’ajustar a allò establert en aquestes bases quant a temàtica, pressupost i quantia. Les propostes vinculades a projectes que van ser seleccionats per passar a execució en el marc dels processos participatius dels 2 anys immediatament anteriors (Construint Ciutat – Pressupost 2017 i Construint Ciutat – Pressupost 2018), no es podran tornar a presentar a aquesta tercera edició.
El registre de la fitxa de presentació implica la declaració de conèixer i acceptar les condicions que regulen el procés participatiu Construint Ciutat – Pressupost 2019.
Documents relacionats
>> Fitxa de presentació de propostes. A omplir per entitats pdf 30 KB
>> Fitxa presentació de propostes. A omplir per la ciutadania pdf 40 KB
En cas de dubte...
Per dubtes i incidències amb el procés participatiu: tel. 93 745 31 84 o correu electrònic a participacio@ajsabadell.cat
Per dubtes i incidències amb el funcionament de Plataforma Decidim Sabadell: tel. 93 745 31 84 o correu electrònic a decidim@ajsabadell.cat
>> Més informació: Fases del procés