PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

[widgetkit id="372" name="Participació - Consell districte 7 - preguntes"]

 

A qui s'adreça:
Alumnes de 1r d’ESO

Descripció:
Bullying. Tothom n'ha sentit a parlar, però sabem identidicar-ho?
El taller es desenvolupa al voltant de dos eixos principals. Per una banda, les conseqüències derivades de qualsevol situació d'assetjament i violència i, per l'altra, les opcions que tenen les persones observadores quan presencien una situació de violència i/o assetjament.
A través de tres activitats, es dona peu a parlar de conceptes clau com maltractament, baralla, maltractament reiterat, diferència, ciberbullying, etc.
Es parla dels rols que es donen en una situació d'assetjament: persona víctima, persona/es agressora/es i persona observadora/es, del triangle que s'estableix entre elles i de com es pot trencar. Es busca que els i les joves reflexionin sobre com poden modificar les seves actituds, prenguin un paper actiu, trencant el seu silenci, posicionat-se seriosament i sense mantenir-se'n al marge per evitar aquests maltractaments.
Per a dur-ho a terme, s'incorporen elements de joc i debat per fer l'activitat més dinàmica i vivencial. També s'incentiva la participació de grup, ja que es treballen casos reals que proposa el propi alumnat i que, per tant, els interpel·len més directament.

Bromes

Objectius:
- Desenvolupar el coneixement crític per analitzar i interpretar fets.
- Promoure la participació i la implicació en la lluita contra qualsevol tipus d’assetjament.
- Identificar conductes d’assetjament i tot allò que comporten aquestes accions.

Competències clau:
- Competència ciutadana
- Competència emprenedora
- Competència personal, social i aprendre a aprendre

Desenvolupament:
Dates de realització i horaris: durant el primer trimestre (octubre-novembre), a concretar amb el centre.

Durada: 1 hora

Nombre d'alumnes per sessió: 1 grup classe

Lloc de realització: al centre educatiu

Cost: gratuït

Observacions: cal tenir ordinador i projector o pantalla digital i connexió a Internet. És necessari demanar hora amb un mínim d’una setmana d’antelació.
És obligatòria l’assistència de professorat a l’aula

Organització: Regidoria de Drets Civils, Joventut i Igualtat. Oficina jove 

 [widgetkit id="421"]

A qui s'adreça:
Alumnat de 2n d’ESO

Descripció:
Aquest taller posa l'accent en la pressió estètica i les influències que aquesta exerceix sobre els i les joves actualment.
Totes les persones patim aquesta pressió sobre la construcció que fem i la mirada que tenim sobre els nostros cossos i les nostres identitats. Això té una especial transcendència en el cas de les persones joves, ja que es troben en una etapa de construcció de la seva identitat i pot afectar-los en múltiples formes.
A patir d'exemples propers, es busca reflexionar al voltant de com la publicitat i, sobretot les xarxes socials i l'entorn, ens aboquen a comparar-nos als prototips de "cossos" ideals i normatius. A vegades, la recerca i la construcció d'aquest cos "impossible", pot portar als i a les joves a pràctiques d'hàbits poc saludables.
Veient com intervenen en aquest procés els factors psicològics, els i les joves podran adquirir estratègies per treballar la seva autoestima i una consciència crítica de l'entorn.

 Objectius:
- Debatre per a potenciar l'esperit crític envers la pressió social sobre els nostres cossos i l`estètica.
- Donar elements i recursos per evitar realitzar judicis i comentaris envers els cossos de les altres persones i treballar en pro de l'autoestima.
- Reflexionar envers la realitat i la ficció que es mostra a les xarxes socials i el consum de cossos a través de les pantalles.

Competències clau:
- Competència ciutadana
- Competència emprenedora
- Competència personal, social i aprendre a aprendre

Desenvolupament:
Dates de realització i horaris: durant el tercer trimestre (a concretar amb el centre)

Durada: 1 hora

Nombre d'alumnes per sessió: un grup classe

Lloc de realització: al centre educatiu

Cost: gratuït

Material didàctic per a l'alumnat: publicacions pròpies del servei de diferents temàtiques d’interès juvenil

Observacions: cal tenir ordinador i projector o pantalla digital i connexió a Internet.
És obligatòria l’assistència de professorat a l’aula

Demanar hora amb un mínim d’una setmana d’antelació

Organització: Regidoria de Drets Civils, Joventut i Igualtat. Oficina Jove 

[widgetkit id="421" name="Info afectivitat - JOVES nomes OJ"]

[widgetkit id="554" name="Participació - Construint Ciutat"]

 

 

[widgetkit id="378" name="Participació -decidim"]

 

 

Gimcana:

A qui s'adreça:
Alumnes de 4t d' ESO.

Descripció:
Passi d'un vídeo sobre alcohol, tabac i cànnabis creat a Sabadell. Seguidament, els nois i noies, es distribuiexen en tres grups per fer tres activitats on es treballarà específicament:

  • Mites i tabús en relació a l’alcohol, tabac, begudes energètiques, cànnabis i informació general sobre aquestes substàncies addictives.
  • Interessos econòmics darrere el consum d'alcohol, tabac i cànnabis per part del jovent.
  • Reforç del no consum d'alcohol i d'altres drogues en ambients de festa. Reflexió sobre canvis en actituds i comportaments relacionats amb  el consum d’alcohol.

Posteriorment a la gimcana es realitzarà una sessió d'assessorament al professorat de 4t d'ESO i una proposta d'activitat per tal que pugui complementar a l’aula els continguts tractats a la gimcana.

Objectius:
- Informar sobre les característiques i els efectes del consum s'alcohol, tabac, cànnabis i begudes energètiques.
- Facilitar reflexions sobre els motius d'aquestes substàncies addictives per part del jovent i sobre la publicitat  utilitzada per a promocionar-ne el seu consum.
- Contribuir a fomentar l’esperit crític de les persones joves a l’hora de prendre decisions relacionades amb el consum de drogues.
- Reforçar el no consum d'alcohol o d'altres drogues en ambients de festa i reflexionar sobre canvis, en actituds i comportaments, relacionats amb el seu consum.

Competències bàsiques:
- Competència d'autonomia i iniciativa personal
- Competència en el coneixement i interacció amb el món físic
- Competència social i ciutadana

Desenvolupament:
Dates de realització i horaris: entre l'1 al 28 de febrer, a concretar amb el centre
Durada: 2 hores
Nombre d'alumnes per sessió: 2 grups classe, màxim 60 alumnes
Lloc de realització: centre educatiu
Cost: gratuït
Material didàctic per a l'alumnatconsulteu el material de la web del Pep, on hi ha informació, vídeos i un espai de consulta personal.
Es lliura al professorat material divulgatiu i didàctic de l'Oficina Jove de Sabadell, pensat especialment per als joves.
La gimcana està vinculada a l'activitat La Unitat Canina de la PM ens visita: aspectes legals sobre la prevenció de drogues i tinença responsable d'animals. Recomanem que feu la inscripció de les dues activitats, doncs es complementen.
 
[widgetkit id="257" name="Info afectivitat - JOVES"]

 

A qui s'adreça:
Alumnes de 1r de batxillerat.

Descripció:
Aquest dinàmica busca connectar l'alumnat a exemples i vivències relacionades amb les violències masclistes, que sovint els són molt quotidianes i properes (Watshapp, expressions, anècdotes, etc.) i que els interpel·len directament.
A través de varies activitats i recursos audiovisuals, es descriu què són les violències masclistes, quines formes prenen, com funciona el cicle de la violència, es promou la identificació de redflags que es poden donar en relacions sexoafectives i es treballa la relació entre les violències masclistes (en totes les seves formes, inclosos els feminicidis) i el sistema patriarcal. 
Aquesta activitat també es vol plantejar com un itinerari educatiu que vinculi alumnat de diferents nivells del mateix centre. Així, un cop feta la sessió amb l’alumnat de Batxillerat, es promou una segona acció en la que persones voluntàries que acaben de rebre el taller dissenyin i implementin una intervenció per l’alumnat de 2n d’ESO. Des de l’Oficina Jove, s’ofereix l’acompanyament a aquest alumnat voluntari en el disseny de l’acció que voldran desenvolupar.Imatge Violncies masclistes
 
Objectius:
- Donar elements per identificar situacions de desigualtat i de violències masclistes
- Promoure la reflexió i l'esperit crític envers les actituds de desigualtat de gènere.
- Donar a conèixer els recursos de ciutat en matèria d’atenció i prevenció de les violències masclistes.
 
Competències clau:
- Competència ciutadana
- Competència emprenedora
- Competència personal, social i aprendre a aprendre
 
Desenvolupament:
Dates de realització i horaris: durant el tercer trimestre (abril-juny), a concretar amb el centre
 
Durada: 1 hora + 1 sessió de treball posterior amb alumnat voluntari
 
Nombre d'alumnes per sessió: 1 grup classe
 
Lloc de realització: al centre educatiu i Oficina Jove
Cost: gratuït
 
Observacions: es dona per entès que amb aquesta activitat adreçada a batxillerat, el centre educatiu es compromet a programar les sessions adreçades a 2n d'ESO resultants de la implicació dels i de les alumnes voluntàries que les portaran a terme
 
Cal tenir: ordinador i projector o pantalla digital i connexió a Internet
 
És obligatòria l’assistència de professorat a l’aula
Demanar hora amb un mínim d’una setmana d’antelació

[widgetkit id="442"]

 

Per formar una associació, almenys heu de ser 3 persones. El primer pas és constituir l’entitat. Per això, els membres fundadors us heu de reunir, redactar l’acta fundacional i els estatus.  Més informació

CENS D'ENTITATS JUVENILS DE LA GENERALITAT
La inscripció en aquest cens té avantatges interessants per a les entitats juvenils, com rebre informació o accedir a ajuts. Més informació

NIF PER A ENTITATS
Qualsevol persona jurídica, així com els obligats tributaris a què es refereix l'article 35.4 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària, tindran un número d'identificació fiscal per a les seves relacions de natura o amb transcendència tributària. Es tramita a l’Agència Tributària (Hisenda) . Prèviament cal que l’associació estigui registrada. Més informació

REGISTRE MUNICIPAL D'ENTITATS DE SABADELL
La inscripció al Registre és imprescindible per accedir a una subvenció municipal i a molts dels serveis de suport a l'associacionisme. Més informació

SERVEIS PER A ENTITATS
Consulta els serveis adreçats a les entitats que s’ofereixen a Sabadell a Més informació

 assso

 

Les subvencions són aportacions econòmiques que atorga l’administració per la realització d’un programa, projecte o activitat. Les convocatòries són públiques.

Consulteu les bases i requisits de cada convocatòria a:
Ajuntament de Sabadell
Generalitat de Catalunya
Diputació de Barcelona
Més informació sobre finançament

 assso

 

Les entitats poden sol·licitar diferents recursos per tal de portar a terme les seves activitats. Podeu realitzar el tràmit de petició de manera telemàtica o bé presentant una instància al registre municipal d’entitats.
Consulteu les cessions a les que podeu optar i no dubteu en demanar hora a l’assessoria d’associacionisme.

Participació ciutadana
Cessió i lloguer d’espais municipals
Cessió d’immobles de propietat municipal per a entitats sense ànim de lucre

 assso