2017
[widgetkit id="372" name="Participació - Consell districte 7 - preguntes"]
A qui s'adreça:
Alumnes de 1r d’ESO
Descripció:
Bullying. Tothom n'ha sentit a parlar, però sabem identidicar-ho?
El taller es desenvolupa al voltant de dos eixos principals. Per una banda, les conseqüències derivades de qualsevol situació d'assetjament i violència i, per l'altra, les opcions que tenen les persones observadores quan presencien una situació de violència i/o assetjament.
A través de tres activitats, es dona peu a parlar de conceptes clau com maltractament, baralla, maltractament reiterat, diferència, ciberbullying, etc.
Es parla dels rols que es donen en una situació d'assetjament: persona víctima, persona/es agressora/es i persona observadora/es, del triangle que s'estableix entre elles i de com es pot trencar. Es busca que els i les joves reflexionin sobre com poden modificar les seves actituds, prenguin un paper actiu, trencant el seu silenci, posicionat-se seriosament i sense mantenir-se'n al marge per evitar aquests maltractaments.
Per a dur-ho a terme, s'incorporen elements de joc i debat per fer l'activitat més dinàmica i vivencial. També s'incentiva la participació de grup, ja que es treballen casos reals que proposa el propi alumnat i que, per tant, els interpel·len més directament.
Objectius:
- Desenvolupar el coneixement crític per analitzar i interpretar fets.
- Promoure la participació i la implicació en la lluita contra qualsevol tipus d’assetjament.
- Identificar conductes d’assetjament i tot allò que comporten aquestes accions.
Competències clau:
- Competència ciutadana
- Competència emprenedora
- Competència personal, social i aprendre a aprendre
Desenvolupament:
Dates de realització i horaris: durant el primer trimestre (octubre-novembre), a concretar amb el centre.
Durada: 1 hora
Nombre d'alumnes per sessió: 1 grup classe
Lloc de realització: al centre educatiu
Cost: gratuït
Observacions: cal tenir ordinador i projector o pantalla digital i connexió a Internet. És necessari demanar hora amb un mínim d’una setmana d’antelació.
És obligatòria l’assistència de professorat a l’aula
Organització: Regidoria de Drets Civils, Joventut i Igualtat. Oficina jove
[widgetkit id="421"]
A qui s'adreça:
Alumnat de 2n d’ESO
Descripció:
Aquest taller posa l'accent en la pressió estètica i les influències que aquesta exerceix sobre els i les joves actualment.
Totes les persones patim aquesta pressió sobre la construcció que fem i la mirada que tenim sobre els nostros cossos i les nostres identitats. Això té una especial transcendència en el cas de les persones joves, ja que es troben en una etapa de construcció de la seva identitat i pot afectar-los en múltiples formes.
A patir d'exemples propers, es busca reflexionar al voltant de com la publicitat i, sobretot les xarxes socials i l'entorn, ens aboquen a comparar-nos als prototips de "cossos" ideals i normatius. A vegades, la recerca i la construcció d'aquest cos "impossible", pot portar als i a les joves a pràctiques d'hàbits poc saludables.
Veient com intervenen en aquest procés els factors psicològics, els i les joves podran adquirir estratègies per treballar la seva autoestima i una consciència crítica de l'entorn.
Objectius:
- Debatre per a potenciar l'esperit crític envers la pressió social sobre els nostres cossos i l`estètica.
- Donar elements i recursos per evitar realitzar judicis i comentaris envers els cossos de les altres persones i treballar en pro de l'autoestima.
- Reflexionar envers la realitat i la ficció que es mostra a les xarxes socials i el consum de cossos a través de les pantalles.
Competències clau:
- Competència ciutadana
- Competència emprenedora
- Competència personal, social i aprendre a aprendre
Desenvolupament:
Dates de realització i horaris: durant el tercer trimestre (a concretar amb el centre)
Durada: 1 hora
Nombre d'alumnes per sessió: un grup classe
Lloc de realització: al centre educatiu
Cost: gratuït
Material didàctic per a l'alumnat: publicacions pròpies del servei de diferents temàtiques d’interès juvenil
Observacions: cal tenir ordinador i projector o pantalla digital i connexió a Internet.
És obligatòria l’assistència de professorat a l’aula
Demanar hora amb un mínim d’una setmana d’antelació
Organització: Regidoria de Drets Civils, Joventut i Igualtat. Oficina Jove
[widgetkit id="421" name="Info afectivitat - JOVES nomes OJ"]
Gimcana:
A qui s'adreça:
Alumnes de 4t d' ESO.
Descripció:
Passi d'un vídeo sobre alcohol, tabac i cànnabis creat a Sabadell. Seguidament, els nois i noies, es distribuiexen en tres grups per fer tres activitats on es treballarà específicament:
Mites i tabús en relació a l’alcohol, tabac, begudes energètiques, cànnabis i informació general sobre aquestes substàncies addictives.
- Interessos econòmics darrere el consum d'alcohol, tabac i cànnabis per part del jovent.
- Reforç del no consum d'alcohol i d'altres drogues en ambients de festa. Reflexió sobre canvis en actituds i comportaments relacionats amb el consum d’alcohol.
Posteriorment a la gimcana es realitzarà una sessió d'assessorament al professorat de 4t d'ESO i una proposta d'activitat per tal que pugui complementar a l’aula els continguts tractats a la gimcana.
Objectius:
- Informar sobre les característiques i els efectes del consum s'alcohol, tabac, cànnabis i begudes energètiques.
- Facilitar reflexions sobre els motius d'aquestes substàncies addictives per part del jovent i sobre la publicitat utilitzada per a promocionar-ne el seu consum.
- Contribuir a fomentar l’esperit crític de les persones joves a l’hora de prendre decisions relacionades amb el consum de drogues.
- Reforçar el no consum d'alcohol o d'altres drogues en ambients de festa i reflexionar sobre canvis, en actituds i comportaments, relacionats amb el seu consum.
Competències bàsiques:
- Competència d'autonomia i iniciativa personal
- Competència en el coneixement i interacció amb el món físic
- Competència social i ciutadana
A qui s'adreça:
Alumnes de 1r de batxillerat.

[widgetkit id="442"]
Per formar una associació, almenys heu de ser 3 persones. El primer pas és constituir l’entitat. Per això, els membres fundadors us heu de reunir, redactar l’acta fundacional i els estatus. Més informació
CENS D'ENTITATS JUVENILS DE LA GENERALITAT
La inscripció en aquest cens té avantatges interessants per a les entitats juvenils, com rebre informació o accedir a ajuts. Més informació
NIF PER A ENTITATS
Qualsevol persona jurídica, així com els obligats tributaris a què es refereix l'article 35.4 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària, tindran un número d'identificació fiscal per a les seves relacions de natura o amb transcendència tributària. Es tramita a l’Agència Tributària (Hisenda) . Prèviament cal que l’associació estigui registrada. Més informació
REGISTRE MUNICIPAL D'ENTITATS DE SABADELL
La inscripció al Registre és imprescindible per accedir a una subvenció municipal i a molts dels serveis de suport a l'associacionisme. Més informació
SERVEIS PER A ENTITATS
Consulta els serveis adreçats a les entitats que s’ofereixen a Sabadell a Més informació
Les subvencions són aportacions econòmiques que atorga l’administració per la realització d’un programa, projecte o activitat. Les convocatòries són públiques.
Consulteu les bases i requisits de cada convocatòria a:
Ajuntament de Sabadell
Generalitat de Catalunya
Diputació de Barcelona
Més informació sobre finançament
Les entitats poden sol·licitar diferents recursos per tal de portar a terme les seves activitats. Podeu realitzar el tràmit de petició de manera telemàtica o bé presentant una instància al registre municipal d’entitats.
Consulteu les cessions a les que podeu optar i no dubteu en demanar hora a l’assessoria d’associacionisme.
Participació ciutadana
Cessió i lloguer d’espais municipals
Cessió d’immobles de propietat municipal per a entitats sense ànim de lucre