PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES
Diumenge 7 d'octubre de 2018 a les 10:00h
Ubicació: Tarragona

Assistents: alcalde tinenta d'alcalde de Promoció de la Ciutat i Innovació regidora de Cultura cap de Dinamització Cultural

Dilluns 8 d'octubre de 2018 a les 10:00h
Ubicació: Edifici Ateneu

Assistents: regidora de Cultura secretàries

Taula de Coordinació del Lleure dels Merinals

Els objectius principals de la Taula són: contribuir al desenvolupament i a la transformació social i cultural del barri, millorar les condicions de vida de la població que en forma part i, especialment, dels infants i joves.


Del 23 al 28 d'octubre de 2018

La Taula de Coordinació del Lleure dels Merinals organitza un programa d’activitats per exposar la seva tasca al barri

merinals destacatLa Taula de Coordinació del Lleure dels Merinals, impulsada per l’Ajuntament de Sabadell, organitza aquesta setmana, conjuntament amb el Casal Cívic Arraona-Merinals, un ampli ventall d’activitats, amb l’objectiu de posar en valor la feina realitzada els darrers mesos des d’aquest espai de participació per dinamitzar el barri.

La festa coincideix, a més, amb la celebració del 18è aniversari del Casal Cívic Arraona-Merinals, gestionat pel Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat.

El programa compta amb diverses activitats totes dedicades a infants, a joves i a les seves famílies, com els tallers de cuines del món, el torneig jove, els jocs infantils i la xocolatada popular, entre altres.

D’aquesta manera, la ciutadania podrà gaudir durant sis dies d’una festa participativa i compartida entre molts agents del barri dels Merinals, especialment les entitats, ja que la Taula de Coordinació del Lleure dels Merinals està constituïda per diferents entitats del barri i per un equip format per tècnics municipals on hi ha representats diferents departaments de l’Ajuntament i personal tècnic d’altres administracions.

 

Notícies relacionades:


 

 

 

 

 

 

Taula de Can Llong

La Taula de Can Llong es va crear  l'any 2017 amb l’objectiu d’apoderar i implicar les veïnes i els veïns de Can Llong en la presa de decisions sobre aquelles qüestions que afecten al barri, des de la convivència fins els serveis públics, per exemple.  

A les reunions assisteixen veïnes i veïns a títol individual i entitats del barri com ara les dues associacions veïnals del barri de Can Llong: l’Associació de Veïns Nous barris oest – Can Llong i l’Associació Unió veïnal de Can Llong i Castellarnau.

L’equip de govern va mantenir la primera de les reunions ara fa un any per exposar diversos temes com ara els principis del Pla de Mandat del Govern (PAM) en referència a la Participació, el model actual, la diagnosi de les seves fortaleses i debilitats i els objectius i els reptes de futur.

De la mateixa manera es van recollir aportacions de la Federació d’Associacions de Veïns (FAV) sobre el model de participació territorial i altres experiències de participació en l’àmbit internacional per tal d’oferir eines per iniciar el debat.

Tal i com explica la regidora de Participació Ciutadana, Glòria Rubio,

“un dels objectius de l’Ajuntament és l’apoderament de la ciutadania en les decisions de tot allò que afecta a la ciutat. Treballem per proveir els mitjans necessaris perquè la participació ciutadana esdevingui eina fonamental d’incidència, implicació i presa de decisions de la ciutadania sabadellenca sobre allò que l’afecta”.


taulacanllong 23101828 d'octubre de 2018

Nova trobada de la Taula de Can Llong per tractar qüestions que afecten el barri

A debat aspectes com ara la mobilitat o la remodelació de la placa de Lisboa

Els veïns i veïnes de Can Llong estan citats el proper dimarts, 23 d’octubre a 2/4 de 7 de la tarda, al centre cívic, a una nova sessió de treball de la Taula de Can Llong, per parlar de qüestions que actualment preocupen al veïnat i a les entitats del barri.

Entre els temes que figuren a l’odre del dia destaca la nova línia d’autobús que va començar a funcionar el passat mes de setembre i que connecta Castellarnau amb la plaça d’Espanya. Es tracta de la línia L11 Exprés, un bus llançadora que facilita la mobilitat d’alumnes i treballadors de l’Institut de Castellarnau. A més, la darrera parada, ja que esta situada a la plaça d’Espanya, permet connexions amb els Ferrocarrils de la Generalitat i Rodalies.

Un altra de les qüestions que es tractaran al llarg de la sessió serà el projecte de remodelació de la plaça de Lisboa, que té per objectiu cosir els dos costats de la ronda d’Europa amb plataformes de connexió per a vianants i molta vegetació. L’ordenació proposa dues zones d’estada, sobre la llosa que cobreix el ferrocarril, als dos extrems.taulacanllong1

També es posarà sobre la taula una proposta de projecte per urbanitzar la llosa del pont que passa per sobre de la ronda d’Oest, ubicada al giratori del carrer d’Estrasburg. La voluntat és que s’iniciï un procés de debat per definir aquest espai en el marc de la Taula i que sigui el veïnat qui decideixi com ha de ser.

El darrer dels temes que consten a l’ordre del dia són les actuacions realitzades a l’entorn del parc d’Odessa pel que fa a la detecció de rosegadors. En aquest sentit, s’explicaran les accions conjuntes que s’han fet darrerament entre els departaments de Salut i Parc i Jardins.


10 de juliol de 2018

La mobilitat centra una nova trobada participativa al barri de Can LlongLa mobilitat centra una nova trobada participativa al barri de Can Llong

Es van debatre aspectes com l’estacionament, els autobusos o l’estació de ferrocarril

Una trentena de persones van participar ahir en una nova sessió de treball de la Taula de Can Llong, per parlar de la mobilitat al barri. A la trobada també hi van assistir la regidora de Participació Ciutadana, Glòria Rubio i el regidor d’Espai Públic, Xavier Guerrero.

Els veïns i veïnes del barri van debatre sobre diversos aspectes relacionats amb la mobilitat a la zona, com ara els autobusos, el trànsit, les zones de càrrega i descàrrega, les places d’aparcament o les estacions de tren. A més, en el transcurs de la sessió es van tractar altres qüestions que actualment preocupen al veïnat i a les entitats del barri de Can Llong.


 

 

 

Sessions informatives a districtes

Ordre del Dia: Presentació de les Ordenances Fiscals i del Pressupost Municipal 2019

  • Districte 2: 8 de novembre, a 2/4 de 8 del vespre al Centre Cívic de Can Puiggener (pl del Primer de Maig, 1)
  • Districte 3, 13 de novembre a 2/4 de 8 del vespre al Centre Cívic de Ca n'Oriac (c. d'Arousa, 2)
  • Districte 6, 14 de novembre a les 8 del vespre al Centre Cívic de la Creu de Barberà (pl de Castelao, 1)
  • Districte 7, 13 de novembre a les 6 de la tarda al Centre Cívic de Torre-romeu (pl de Montcortès, 1)

Als districtes 1, 4 i 5 aquest tema s'ha tractat en el marc del Consell de Districte.

 

EspaisParticipacioDte3

Espai de treball per l'enfortiment comunitari i la millora de la convivència i la cohesió social al Districte 3


Dte3 1012191a trobada d'entitats del Districte


10 de desembre, 18 h a l'Espai Polivalent del Parc del Nord
Convoca el sr. Manuel Robles, regidor del Districte 3

ORDRE DEL DIA

  1. Reflexió sobre el model de participació al Districte 3
  2. Torn obert de paraules

 

Entitats que hi participen:

Entitats veïnals de: Ca n’Oriac, La Plana del Pintor, Torrent del Capellà, Can Deu, La Roureda, Torreguitart, Sant Julià.
Associació Gitana de Sabadell, Associació Esportiva Can Deu, Red Solidaria la Planada, Associació Todos por Can Deu, Fundació Main, Centre Regional de Múrica, ONG - Jesed, Biblioteca del Nord


   

Agora Nord Cap

Àgora Nord

Espai de treball per l'enfortiment comunitari i la millora de la convivència i la cohesió social al Districte 3

Àgora Nord és la concreció d’un procés pilot d’intervenció comunitària en què hi participen entitats veïnals, centres educatius, entitats socials, cossos de seguretat i l’Ajuntament per analitzar, decidir i avaluar actuacions a fer a la zona.

L’Àgora té l'objectiu de millorar la convivència, la cohesió social i la qualitat de vida de la ciutadania a través del diàleg i el respecte. La voluntat és que les veïnes i veïns, mitjançant les entitats o associacions de la seva zona, s’impliquin i participin activament en la millora del barri.

El funcionament s'estructura en un plenari on existeixen quatre taules de treball: la de convivència i seguretat; la d’espai públic; la d'ocupació i inserció sociolaboral i el comerç, i la d'intervenció socioeducativa amb infants, adolescents i joves.

Fins ara, han participat persones que representen a:

Entitats veïnals de: Ca n’Oriac, La Plana del Pintor, Torrent del Capellà, Can Deu, La Roureda, Torreguitart, Sant Julià.
Entitats socials: Asoc. Gitana de Sabadell, Asoc. Gitana de Ca n’Oriac, Culte al polígon La Llanera, Culte “La Perla”, Fund. Secretariado Gitano, Associació Esportiva Can Deu, Club Unió Esportiva Sabadell-Nord, UD La Planada, Ca n’Oriac Comerç, Secunde, JESED, Fundació Main.
Administració pública: Policia Municipal, Cos de Mossos d’Esquadra, Biblioteca del Nord, Regidories d’Acció Social, Participació i Atenció Ciutadana, Promoció Econòmica, Espai Públic, Educació, Cultura, Esports, Salut, Drets Civils i Ciutadania.

La coordinació tècnica correspon a l'Oficina del Distrite 3: c. d’Arousa, 2. Tel. 93 723 14 95 districte3@ajsabadell.cat


Informació relacionada

>> Ajuntament i veïnat treballen junts per millorar la convivència al barri de Can Deu. 09/10/2018

 

 

 

Dilluns 22 d'octubre de 2018 a les 08:30h
Ubicació: Edifici Consistorial- Sala de govern

Assistents: Membres de la Comissió

Dilluns 22 d'octubre de 2018 a les 09:30h
Ubicació: Edifici Consistorial- Sala de govern

Assistents: Portaveus dels Grups Municipals

Dilluns 22 d'octubre de 2018 a les 10:00h
Ubicació: Edifici Consistorial- Sala de govern