Tots els articles
Dijous 13 de desembre de 2018 a les 09:00h
Ubicació: Despatx regidora, 2a planta plaça Sant Roc, 1Assistents: El cap del Servei de Participació Ciutadana i el cap de negociat de Participació Ciutadana
Dijous 13 de desembre de 2018 a les 09:00h
Ubicació: Corporació Sanitària Parc Taulí de SabadellAssistents: Ramon Vidal, regidor de Salut i membres del Comitè d'Empresa del Taulí
[widgetkit id="710" name="MediacióIC - àmbits de mediació home"]
Què és la mediació?
La mediació és una metodologia que fa possible gestionar els conflictes pacíficament. La mediació proporciona a les persones en conflicte un procediment per restablir el diàleg, conciliar els diferents interessos i necessitats i cercar la solució més satisfactòria a les seves diferències, amb l’ajut d’un/a professional imparcial.
La persona mediadora no decideix sobre el conflicte; no jutja, no dóna o treu la raó. La seva funció és facilitar una anàlisi objectiva de la situació; canalitzar la comunicació entre les parts i conduir el procés perquè les persones afectades elaborin el millor acord possible. En definitiva, la mediació és un instrument que l’Ajuntament posa a l’abast de la ciutadania a través del Servei de Mediació, amb el propòsit de facilitar l’abordatge dels conflictes de convivència, de manera responsable i cívica.
Què és el Servei de Mediació?
[widgetkit id="1141" name="MediacióIC - Què és el servei de mediació?"]
[widgetkit id="1147" name="MediacióIC - Avantatges i conflictes"]
- És voluntària.
- És confidencial.
- És imparcial. La persona mediadora és a disposició de totes les parts; garanteix que tothom serà escoltat i respectat i vetlla perquè la solució inclogui els interessos i les necessitats de les diferents parts.
- La solució al conflicte és a mans de les persones afectades i s’adequa a les seves necessitats.
- Preserva la cohesió social i no deteriora les relacions personals.
- És ràpida i gratuïta.
Processos formals de mediació en els diferents àmbits de la convivència ciutadana (familiars, veïnals, escolars, associatius, etc.)
Gestió directa dels conflictes a través d'un procés formal de mediació conduit pels professionals del Servei. Les intervencions es fan a dos nivells:
- Entrevistes individuals d'anàlisi i orientació: Són sessions individuals de treball que tenen per objecte ajudar-vos a analitzar la vostra situació de conflicte i avaluar opcions viables de solució.
- Taules de diàleg: Són sessions de treball que tenen per objecte facilitar el diàleg entre totes les parts afectades per una situació de conflicte, per tal de cercar solucions de consens, satisfatòries per tots.
Intervencions especialitzades de mediació en assetjament escolar (Bullying)
La nostra intervenció es basa en els models de la mediació reparadora, les pràctiques restauratives i el model de no inculpació de Maines i Robinson. És una intervenció integral, que incorpora a les víctima/es i l'agressor/s, però també al grup classe, les famílies i el centre educatiu. S'intervé a diferents nivells: Sensibilització, intervenció directa en el cas, seguiment posterior a la intervenció i prevenció. El centre educatiu és el que ha de sol·licitar expressament la intervenció.
Intervencions especialitzades de mediació a les comunitats de veïns
Són accions que, adreçades de manera específica a les comunitats de veïns i veïnes, tenen per objecte millorar la seva organització i funcionament. Comprenen accions informatives i d'assessorament; accions de suport a la convivència, l'organització i gestió de la comunitat; d'acompanyament en la presa de decisions i accions de caràcter formatiu.
Servei d'Informació Mediadora del Centre de Mediació de Dret Privat de Catalunya - SIM
Com a centre adscrit al registre del Centre de Mediació de Dret Privat, del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya, en el Servei de Mediació Comunitària us informarem sobre com us podeu acollir a una mediació, pel que fa a processos de separació i divorci, i tramitarem la vostra sol·licitud al Centre de Mediació.
Tallers formatius de divulgació i sensibilització en la cultura de la mediació
Tallers de caràcter pedagògic i de sensibilització que tenen per objecte la formació i capacitació en habilitats socioafectives, comunicatives i de gestió positiva del conflicte.
Marc Normatiu
Legislació Estatal
- Llei 15/2005, de 8 de juliol que modifica el Codi Civil i la Llei d'Enjudiciament Civil en matèria de separació i divorci.
- Llei 5/2012 de mediació en assumptes civils i mercantils
- Llei Orgànica 5/2000, de 12 de gener, reguladora de la responsabilitat penal dels menors, ofereix la possibilitat que el menor participi en processos de conciliació i reparació del dany.
Legislació Catalana
- Llei 15/2009, de 22 de juliol, de mediació en l'àmbit del dret privat.
- Llei 25/2010, del 29 de juliol, del llibre segon del Codi Civil de Catalunya, relatiu a la persona i la família.
- Llei 22/2010, de 20 de juliol, del Codi de Consum de Catalunya.
Carta de serveis
Processos formals de mediació en els diferents àmbits de la convivència ciutadana (familiars, veïnals, escolars, associatius, etc.)
Gestió directa dels conflictes a través d'un procés formal de mediació conduit pels professionals del Servei. Les intervencions es fan a dos nivells:
- Entrevistes individuals d'anàlisi i orientació: Són sessions individuals de treball que tenen per objecte ajudar-vos a analitzar la vostra situació de conflicte i avaluar opcions viables de solució.
- Taules de diàleg: Són sessions de treball que tenen per objecte facilitar el diàleg entre totes les parts afectades per una situació de conflicte, per tal de cercar solucions de consens, satisfatòries per tots.
Intervencions especialitzades de mediació en assetjament escolar (Bullying)
La nostra intervenció es basa en els models de la mediació reparadora, les pràctiques restauratives i el model de no inculpació de Maines i Robinson. És una intervenció integral, que incorpora a les víctima/es i l'agressor/s, però també al grup classe, les famílies i el centre educatiu. S'intervé a diferents nivells: Sensibilització, intervenció directa en el cas, seguiment posterior a la intervenció i prevenció. El centre educatiu és el que ha de sol·licitar expressament la intervenció.
Intervencions especialitzades de mediació a les comunitats de veïns
Són accions que, adreçades de manera específica a les comunitats de veïns i veïnes, tenen per objecte millorar la seva organització i funcionament. Comprenen accions informatives i d'assessorament; accions de suport a la convivència, l'organització i gestió de la comunitat; d'acompanyament en la presa de decisions i accions de caràcter formatiu.
Servei d'Informació Mediadora del Centre de Mediació de Dret Privat de Catalunya - SIM
Com a centre adscrit al registre del Centre de Mediació de Dret Privat, del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya, en el Servei de Mediació Comunitària us informarem sobre com us podeu acollir a una mediació, pel que fa a processos de separació i divorci, i tramitarem la vostra sol·licitud al Centre de Mediació.
Tallers formatius de divulgació i sensibilització en la cultura de la mediació
Tallers de caràcter pedagògic i de sensibilització que tenen per objecte la formació i capacitació en habilitats socioafectives, comunicatives i de gestió positiva del conflicte.
La mediació possibilita a les entitats sense ànim de lucre analitzar i gestionar situacions de discrepàncies i/o conflictes que s’originen dins de les pròpies entitats o en la interacció amb altres.
Les entitats compten amb espais de relació on la participació i implicació de les persones és fonamental pel desenvolupament de la finalitat de l’entitat. El bon funcionament d’una associació passa per una bona gestió dels aspectes organitzatius, funcionals, relacionals i de comunicació.
Dins d’una entitat o associació un conflicte pot generar molt malestar entre els seus membres fins el punt d’afectar les activitats que s’hi desenvolupen o provocar que persones sòcies i/o voluntàries es desvinculin de l’entitat.
Tipologia de conflictes que poden aparèixer:
- Conflictes d’organització interna
- Conflictes entre els membres de l’entitat
- Conflictes amb altres entitats o persones de fora l’entitat
En els casos en que la pròpia entitat no trobi estratègies per poder resoldre els conflictes demanar ajuda a algú extern i imparcial, pot ser un camí per desencallar la situació d’una manera pacífica, constructiva i respectuosa. Un conflicte per a una entitat o organització pot ser una oportunitat de revisió, canvi i millora.
>> Si voleu demanar una mediació o consultar-nos qualsevol dubte ho podeu fer aquí.
>> L'Ajuntament compta amb una Oficina d'Entitats que dona suport personalitzat i assessorament a les entitats i associacions de la ciutat.
