Tots els articles
Es va plantejar una consulta sobre el possible incompliment de l’obligació legal de demanar tres pressupostos per una contractació menor, relacionat amb el possible conflicte d’interès entre una persona que ocupa un càrrec directiu de l’Ajuntament i una persona representant de l’empresa contractada, que podria entrar en conflicte amb el Codi ètic dels alts càrrecs
La Comissió la va admetre a tràmit i va tractar aquesta comunicació en la sessió ordinària de 17 d’octubre i la sessió extraordinària del 7 de novembre de 2022, i va concloure:
- Analitzada la documentació corresponent a la contractació referida a la consulta, es conclou que pel que fa al fet de no haver demanat tres pressupostos, estaríem davant d’un tema del procediment legal de contractació, i no dins de l’àmbit d’actuació d’aquesta Comissió. Tot i que sí s’ha constatat que existeix un informe tècnic que acredita la idoneïtat d’aquesta empresa per complir les necessitats objecte de la contractació, en tot cas, la persona que fa la comunicació hauria de demanar una revisió d’ofici de l’expedient en qüestió.
- Pel que fa a l’existència d’un possible conflicte d’interès, sí que és la Comissió l’encarregada de valorar si aquest existeix i si la persona que ocupa un càrrec directiu, que dona el vist i plau a l’informe tècnic d’adjudicació del contracte, s’hauria d’haver abstingut.
- Després de la compareixença de la persona implicada que ocupa un càrrec directiu es desprèn que la relació, és una relació dins l’àmbit laboral, i no existeix amistat personal. En tot cas, la Comissió considera que del tipus de contacte al que es fa referència a la comunicació, no es pot concloure que existeix una amistat personal.
- La Comissió té en compte que la persona implicada que ocupa un càrrec directiu, és la que dona el vist i plau a l’informe tècnic d’adjudicació del contracte i que, encara que no s’hagués donat aquest vist i plau, això no afectaria al procediment de contractació.
- Per tots aquests motius, es considera que no s’ha pogut acreditar que existeixi una relació d’amistat íntima entre les dues persones implicades, que pogués donar lloc a un conflicte d’interès per part de la persona que ocupa un càrrec directiu, pel fet de donar el vist i plau a l’informe de contractació de l’empresa contractada a través d’un contracte menor.
Es va plantejar una consulta sobre si l’Ajuntament tenia coneixement i havia investigat unes possibles irregularitats en el control horari d’una persona que van tenir lloc durant l’any 2020, i de les que es va informar al responsable del Servei.
La Comissió, en aquest cas, no va admetre a tràmit aquesta comunicació, pels següents motius:
- La Comissió considera que aquest tema no és de la seva competència, ja que es tracta d’un assumpte de gestió ordinària del Servei, que correspon resoldre-ho al mateix Servei o a Recursos humans.
- Quant a la possible responsabilitat per inacció davant d’un fet que s’hauria d’haver investigat, la Comissió considera que aquest supòsit no entraria dins el seu àmbit d’actuació ja que seria susceptible d’una possible responsabilitat administrativa que comportaria l’obertura d’un expedient disciplinari, pel fet que el funcionari ha omès per inacció, d’avant d’uns fets que hauria d’haver investigat , la possibilitat d’incoar un expedient disciplinari.






Dimecres, 12 de juliol, a les 13 h
Sala de premsa de l'Ajuntament (pl. Sant Roc, 1, 2a planta)


El tinent d'alcaldessa de Presidència i Projectes Estratègics es reuneix amb un mitjà de comunicació





