Tots els articles

[widgetkit id="354" name="Participació - Consell districte 1 - preguntes"]
[widgetkit id="367" name="Participació - Consell districte 2 - preguntes"]
[widgetkit id="368" name="Participació - Consell districte 3 - preguntes"]
[widgetkit id="369" name="Participació - Consell districte 4 - preguntes"]
[widgetkit id="370" name="Participació - Consell districte 5 - preguntes"]
[widgetkit id="371" name="Participació - Consell districte 6 - preguntes"]
[widgetkit id="372" name="Participació - Consell districte 7 - preguntes"]
A qui s'adreça:
Alumnes de 1r d’ESO
Descripció:
Bullying. Tothom n'ha sentit a parlar, però sabem identidicar-ho?
El taller es desenvolupa al voltant de dos eixos principals. Per una banda, les conseqüències derivades de qualsevol situació d'assetjament i violència i, per l'altra, les opcions que tenen les persones observadores quan presencien una situació de violència i/o assetjament.
A través de tres activitats, es dona peu a parlar de conceptes clau com maltractament, baralla, maltractament reiterat, diferència, ciberbullying, etc.
Es parla dels rols que es donen en una situació d'assetjament: persona víctima, persona/es agressora/es i persona observadora/es, del triangle que s'estableix entre elles i de com es pot trencar. Es busca que els i les joves reflexionin sobre com poden modificar les seves actituds, prenguin un paper actiu, trencant el seu silenci, posicionat-se seriosament i sense mantenir-se'n al marge per evitar aquests maltractaments.
Per a dur-ho a terme, s'incorporen elements de joc i debat per fer l'activitat més dinàmica i vivencial. També s'incentiva la participació de grup, ja que es treballen casos reals que proposa el propi alumnat i que, per tant, els interpel·len més directament.

Objectius:
- Desenvolupar el coneixement crític per analitzar i interpretar fets.
- Promoure la participació i la implicació en la lluita contra qualsevol tipus d’assetjament.
- Identificar conductes d’assetjament i tot allò que comporten aquestes accions.
Competències clau:
- Competència ciutadana
- Competència emprenedora
- Competència personal, social i aprendre a aprendre
Desenvolupament:
Dates de realització i horaris: durant el primer trimestre (octubre-novembre), a concretar amb el centre.
Durada: 1 hora
Nombre d'alumnes per sessió: 1 grup classe
Lloc de realització: al centre educatiu
Cost: gratuït
Observacions: cal tenir ordinador i projector o pantalla digital i connexió a Internet. És necessari demanar hora amb un mínim d’una setmana d’antelació.
És obligatòria l’assistència de professorat a l’aula
Organització: Regidoria de Drets Civils, Joventut i Igualtat. Oficina jove
[widgetkit id="421"]
A qui s'adreça:
Alumnat de 2n d’ESO
Descripció:
Aquest taller posa l'accent en la pressió estètica i les influències que aquesta exerceix sobre els i les joves actualment.
Totes les persones patim aquesta pressió sobre la construcció que fem i la mirada que tenim sobre els nostros cossos i les nostres identitats. Això té una especial transcendència en el cas de les persones joves, ja que es troben en una etapa de construcció de la seva identitat i pot afectar-los en
múltiples formes.
A patir d'exemples propers, es busca reflexionar al voltant de com la publicitat i, sobretot les xarxes socials i l'entorn, ens aboquen a comparar-nos als prototips de "cossos" ideals i normatius. A vegades, la recerca i la construcció d'aquest cos "impossible", pot portar als i a les joves a pràctiques d'hàbits poc saludables.
Veient com intervenen en aquest procés els factors psicològics, els i les joves podran adquirir estratègies per treballar la seva autoestima i una consciència crítica de l'entorn.
Objectius:
- Debatre per a potenciar l'esperit crític envers la pressió social sobre els nostres cossos i l`estètica.
- Donar elements i recursos per evitar realitzar judicis i comentaris envers els cossos de les altres persones i treballar en pro de l'autoestima.
- Reflexionar envers la realitat i la ficció que es mostra a les xarxes socials i el consum de cossos a través de les pantalles.
Competències clau:
- Competència ciutadana
- Competència emprenedora
- Competència personal, social i aprendre a aprendre
Desenvolupament:
Dates de realització i horaris: durant el tercer trimestre (a concretar amb el centre)
Durada: 1 hora
Nombre d'alumnes per sessió: un grup classe
Lloc de realització: al centre educatiu
Cost: gratuït
Material didàctic per a l'alumnat: publicacions pròpies del servei de diferents temàtiques d’interès juvenil
Observacions: cal tenir ordinador i projector o pantalla digital i connexió a Internet.
És obligatòria l’assistència de professorat a l’aula
Demanar hora amb un mínim d’una setmana d’antelació
Organització: Regidoria de Drets Civils, Joventut i Igualtat. Oficina Jove
[widgetkit id="421" name="Info afectivitat - JOVES nomes OJ"]
