Tots els articles
El banc d'experiències és un espai que permet visualitzar la feina que desenvolupen les entitats membres de la Xarxa de la Infància. A cada plenari anual s'expliquen tres projectes dels diferents àmbits d'actuació: educació, acció social, salut, serveis socials... amb l'objectiu de donar a conèixer quines accions es duen a terme a la ciutat per famílies amb infants de zero a tres anys.
Les experiències que podeu consultar són:
- La Closca - Servei de Suport Matern Infantil de Cáritas Sabadell
- Programa Mare-Fill - Centre d'Atenció i Seguiment a les Drogodependències (CASD). Ajuntament de Sabadell
- Família i escola caminem junts - CEIF Can Llong
- Laboratoris d'aprenentatge - CEIF Can Puiggener
- La Bebeteca, quan la lectura és mirar i escoltar - Biblioteques Municipals de Sabadell
- Taller de mares: enfortint arrels - Serveis Socials Bàsics de Ca N'Oriac
- Espais per reflexionar i compartir - Equip de Salut a l'escola. Ajuntament de Sabadell
- Experiència d'un CDIAP en l'àmbit sanitari - Parc Taulí Sabadell
La Xarxa de la Infància 0-3 de Sabadell es reuneix en sessió plenària habitualment un cop cada curs. En aquestes sessions s'analitza la tasca realitzada durant el curs i es proposen les línies de treball que han de marcar el curs següent.
Des del curs 2007-08 s'han realitzat quatre sessions plenàries on s'han presentat les següents ponències:
- La qualitat de vida dels infants. La seva promoció mitjançant el treball en xarxa en el context d'una societat (acceleradament) canviant. A càrrec del sr. Ferran Casas, director de l'Insstitut de recerca de Qualitat de Vida de la Universitat de Girona.
- Les polítiques de suport a la petita infància i a les famílies, un repte de ciutat. A càrrec de Lluís Flaquer, catedràtic de sociologia de la UAB i responsable del grup d'investigació: Infància, famílis i polítiques socials comparades de la UAB.
- El treball en xarxa, un valor afegit per a l'atenció dels infants i les famílies. A càrrec de Carles Parellada, psicomotricista, membre de la Unitat de Formació Permanent del Professorat de l'ICE de la Universitat Autònoma de Barcelona i terapeuta sistèmic.
- La situació dels infants 0-3 anys a Catalunya, com abordem els reptes de futur des d'una perspectiva de treball en xarxa. A càrrec de Mª Jesús Larios, adjunta al Síndic de Greuges per als temes d'Infància.
Podeu consultar l'ordre del dia, les línies de treball que es van proposar o el resum de les sessions:
- Curs 2007-08: Plenari i línies de treball
- Curs 2008-09: Plenari i línies de treball
- Curs 2009-10: Plenari i línies de treball
- Curs 2010-11: Plenari i línies de treball
- Curs 2011-12: Línies de treball
- Curs 2013-14: Plenari i resum de la trobada
- Curs 2014-15: Plenari i resum de la trobada
- Curs 2015-16: Plenari

L'escola bressol (el primer cicle de l'educació infantil) és l'etapa educativa dels infants dels 0 als 3 anys. Aquesta etapa es caracteritza per oferir un entorn molt proper al marc familiar, amb flexibilitat quant al temps i la forma d'acolliment, i s'adequa sovint a les necessitats de la família, amb una relació intensa amb els pares i les mares.
[widgetkit id="1195"]
CERCADOR DE CENTRES PER PROXIMITAT
[widgetkit id="1196"]

La Generalitat de Catalunya publica anualment la normativa que regula els processos de preinscripció i matriculació dels diferents ensenyaments.
PROCÉS DE PREINSCRIPCIÓ I MATRÍCULA
L’oferta inicial de places escolars per centre i curs es pot consultar aquí.
Presentació de sol·licituds:
- Educació infantil (3-6 anys) i educació primària: del 12 al 26 de març mitjançant el següent enllaç
- Educació secundària obligatòria: del 14 al 26 de març mitjançant el següent enllaç

Altres dates importants:
- Presentació de reclamacions a les llistes d'assignació: 17, 18 i 19 de juny
- Matriculació: del 25 de juny al 3 de juliol
JORNADES DE PORTES OBERTES
XERRADES INFORMATIVES PER A FAMÍLIES
- I3:
- Telemàtiques (enllaç https://meet.google.com/bwm-ksyc-noe)
- Dilluns 17 de febrer, a les 18 h
- Dilluns 3 de març, a les 18 h
- Presencial (no requereix inscripció prèvia)
- Dimarts 18 de febrer, a les 15 h al Centre d'Educació Infantil i Familiar Can Puiggener
- Dilluns 24 de febrer, a les 15 h a l'Escola Bressol Municipal Joan Montllor
- Dimarts 25 de febrer, a les 15 h al Centre d'Educació Infantil i Familiar Joaquim Blume
- Dimecres 26 de febrer, a les 15 h al Centre d'Educació Infantil i Familiar Creu Alta
- Telemàtiques (enllaç https://meet.google.com/bwm-ksyc-noe)
- ESO:
- Telemàtiques (enllaç https://meet.google.com/bwm-ksyc-noe)
- Dimecres 19 de febrer, a les 18 h
- Dimarts 4 de març, a les 18 h
- Dimecres 5 de març, a les 18 h
- Telemàtiques (enllaç https://meet.google.com/bwm-ksyc-noe)
PRESENTACIÓ RECLAMACIONS A LES LLISTES D'ASSIGNACIÓ
Les reclamacions a les llistes d'assignació es podran presentar els dies 17, 18 i 19 de juny de forma telemàtica:
- Amb certificat digital: Enllaç al tràmit d’educació infantil, primària i ESO
- Sense certificat digital: Properament s'informarà de l'enllaç
_______________________________________________________________________________________________________________________
Al llarg del curs, per matricular un infant o jove als ensenyaments obligatoris (educació infantil, primària i ESO) contacteu amb l'Oficina Municipal d'Escolarització (OME).
_______________________________________________________________________________________________________________________
CONSULTA ELS CENTRES EDUCATIUS DE SABADELL:
[widgetkit id="1267" name="Educació - Cercador de centres educatius (ACTIU)"]
{module [1549]}
PER DISTRICTE:
Districte 1
Districte 2
Districte 3
Districte 4
Districte 5
Districte 6
Districte 7
PER TIPUS:
Públiques
Privades-Concertades

Els programes de formació i inserció (PFI) s'adrecen a joves no ocupats que compleixin com a mínim 16 anys d'edat i com a màxim 21 en l'any de l'inici del programa, que hagin deixat l'educació secundària obligatòria sense obtenir-ne el títol i que en el moment d'iniciar els programes no segueixin estudis en el sistema educatiu ni participin en altres accions de formació.
Els programes de formació i inserció tenen una finalitat formativa i professionalitzadora en un perfil professional concret.
Tenen tres modalitats:
- Plans d'iniciació professional
- Plans de transició al treball
- Programes de formació i aprenentatge professional
La seva durada és d'un curs i comprèn un mínim de 750 hores i un màxim de 1.050 hores.
La superació d'aquells mòduls dels PFI que formin part d'un títol professional bàsic té caràcter acumulable per a l'obtenció d'aquest títol.
Els PFI contenen unitats de comptetència corresponents a qualificacions de nivell 1 del Sistema Nacional de Qualificacions i Formació Professional i condueixen a l'obtenció dels certificats de professionalitat que emet l'Administració laboral.

L'alumnat amb discapacitats físiques, psíquiques o sensorials que requereix una atenció educativa específica s'escolaritza en centres d'educació especial, tenint en compte les seves condicions, possibilitats i necessitats educatives.
PREINSCRIPCIÓ I MATRÍCULA
El procediment general és el mateix que per a la resta de nivells a excepció que s'ha de tenir en compte que l'educació especial té un àmbit territorial que supera al municipi. A més, prèviament a la preinscripció, els equips d'assessorament i orientació psicopedagògica (EAP) de la zona on l'alumnat tingui la residència habitual tenen la responsabilitat d'informar i orientar la família sobre els centres en els quals podrà ser atès adequadament el seu fill o filla i la de realitzar un dictamen d'escolarització atenent a les seves necessitats.
JORNADES DE PORTES OBERTES
CEE Francesc Bellapart: per determinar - Contacta amb el centre
Escola d'Educació Especial Xaloc: per determinar - Contacta amb el centre
Escola Taller Xalest: per determinar - Contacta amb el centre

De l'oferta possible d'Ensenyaments esportius de règim especial, a Sabadell només s'ofereix la modalitat de Salvament i socorrisme de grau mitjà. La resta de modalitats s'ofereixen fora del municipi i es poden consultar al web del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.
Els Ensenyaments esportius s'ordenen en dos graus: el grau mitjà i el grau superior.
El grau mitjà comprèn dos nivells en el cas de les modalitats esportives regulades per la LOGSE i de dos cicles en les modalitats regulades per la LOE
- el primer nivell o cicle inicial, comporta l'obtenció del certificat corresponent
- el segon nivell o cicle final, comporta l'obtenció del títol de tècnic o tècnica d'esport en l'especialitat cursada
Amb el grau superior s'obté el títol de tècnic o tècnica superior d'esport en l'especialitat cursada.
Els títols de tècnic o tècnica d'esport i tècnic o tècnica superior d'esport són equivalents als títols de grau mitjà i de grau superior de formació professional, respectivament.
El cicle de Salvament i Socorrisme és una titulació de l'àmbit de les activitats físiques i de l'esport que té una durada de 1.155 hores.
El cicle inicial d'aquests estudis capacita per dinamitzar, instruir, dirigir i concretar la iniciació al medi aquàtic i esportiva en salvament i socorrisme, i per organitzar, acompanyar i tutelar els socorristes i usuaris en la participació d'activitats, competicions i esdeveniments propis d'aquest nivell, tot això d'acord amb les directrius que s'estableixen en la programació de referència, les mesures de prevenció i rescat necessàries per garantir les condicions de seguretat dels usuaris en piscines i instal·lacions aquàtiques (intervenint-hi amb eficàcia en l'ajuda o el rescat en cas d'accident) i el nivell òptim de qualitat que permeti la satisfacció dels socorristes i usuaris de l'activitat i la instal·lació. Té una durada de 495 hores. Si se supera el curs, s'obté el certificat de cicle inicial de salvament i socorrisme.
El cicle final capacita per adaptar, dirigir i dinamitzar l'entrenament bàsic i el perfeccionament tècnic en l'etapa de tecnificació esportiva de salvament i socorrisme; organitzar, acompanyar i tutelar els esportistes i usuaris en la participació d'activitats, competicions i esdeveniments; gestionar els recursos materials necessaris i coordinar les activitats dels tècnics al seu càrrec, i organitzar activitats, competicions i esdeveniments dels nivells d'iniciació esportiva, garantint la seguretat dels usuaris d'activitats aquàtiques i d'espais aquàtics naturals, fent una vigilància permanent i eficient, preveient situacions potencialment perilloses i intervenint de forma eficaç davant un accident o situació d'emergència, tot això d'acord amb les directrius que s'estableixen en la programació de referència i amb el nivell òptim de qualitat que permeti la satisfacció dels socorristes i usuaris que participen en l'activitat, i d'espais aquàtics naturals. Té una durada de 660 hores.
Aquests cicles inicial i final es poden fer en un o dos cursos acadèmics.
Les persones que superen el cicle inicial obtenen un certificat que els permet accedir:
- al cicle final
- al món laboral com a: monitor/a de salvament i socorrisme, Jutge/sa cronometrador/a o socorrista en piscines, parcs aquàtics o piscines naturals
Les persones que superen el cicle final obtenen el títol de tècnic/a esportiu, que els permet accedir:
- A un cicle de grau superior o un cicle de tècnic esportiu superior de salvament i socorrisme, si se supera la corresponent prova d'accés.
- Al batxillerat
- Al món laboral, com a: entrenador/a de salvament i socorrisme, coordinador/a en escoles esportives de salvament i socorrisme, Responsable d'instal·lació aquàtica i/o d'equip de socorristes en el medi natural, Socorrista en: platges marítimes i fluvials, llacs i envasaments, de suport d'unitats d'intervenció aquàtica, en activitats aquàtiques en l'entorn natural i en activitats nauticoesportives o Àrbitre auxiliar.
