PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

Moviment lliure al Vapor Buxeda

 moviment lliure Buxeda

 

Al CEIF Vapor Buxeda Nou tot allò que l'infant viu a l'escola, com a professionals, se li dona molta importància. Des de l'arribada i la trobada amb l'adult de referència i la resta d'infants, fins als moments de joc, alimentació, descans, higiene, expressivitat motriu... I tant allò que es reprodueix de forma periòdica com allò més inesperat: una descoberta, una mirada, un gest...

Avui ens volem fixar concretament en un d’aquests aspectes de la vida quotidiana al què donem especial importància: el moviment lliure.


Però què és exactament el “moviment lliure”?

En paraules de la pedagoga Romina Pérez Toldi “el moviment lliure és una part de l’anomenada pedagogia Pikleriana. Aquesta pedagogia entén sempre a l’infant com una persona competent i capaç”. I aquesta concepció de l’infant es tradueix en què l’adult no col·loca a l’infant en postures a les que no hagi arribat per si mateix: no s’ensenya a seure ni a caminar; no s’indica com pujar ni baixar. És el propi infant, que a mesura que va descobrint les possibilitats i capacitats del seu propi cos, va experimentant i posant-se els seus propis reptes; però sempre, amb l’acompanyament atent i expert de l’adult  

Per què és important?

El moviment lliure a l'escola bressol és important perquè permet als infants explorar, experimentar i desenvolupar les seves habilitats físiques de manera natural. A través del joc i l'exploració lliure, els infants poden millorar la seva coordinació, equilibri i força, així com desenvolupar habilitats socials i emocionals. A més, el moviment lliure fomenta la  seva creativitat i autonomia, cosa que és fonamental pel seu creixement i desenvolupament global.

Per acompanyar aquest moviment lliure al CEIF Vapor Buxeda, a més de l’observació i acompanyament professional que fan les educadores, les propostes amb les que interaccionen els infants al llarg dels mesos van canviant periòdicament, ja que de la mateixa manera que els infants creixen i els seus interessos i necessitats canvien, els espais i materials que s’ofereixen canvien i evolucionen amb elles i ells.

I és per això, que amb aquest seguiment expert de l’equip educatiu i amb l’adaptació a les diferents etapes del desenvolupament infantil, es promou que els infants es sentin segurs i competents i puguin ser el motor dels seus propis aprenentatges i de la descoberta progressiva del món que els envolta.