PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

Teixint relacions: nou projecte entre el CEIF Arraona i el CEE Bellapart

 Arraona i CEE Bellapart

 

Teixir vincles, compartir, créixer, aprendre, cuidar-nos, incloure, somriure...viure! (CEIF Arraona)

El Centre d’Educació Especial Francesc Bellapart i el Centre d’Educació Infantil i Familiar Arraona situats ambdós al carrer de la Palma, del barri dels Merinals, han iniciat un projecte que, en paraules dels seus responsables, està resultant un regal per totes les persones que hi formen part.

Avui parlem amb les seves organitzadores:

Com va sorgir el projecte?

CEE Francesc Bellapart – El projecte va sorgir de la voluntat d’oferir noves i diverses oportunitats de relació als joves del CEE Francesc Bellapart i als infants de l’escola bressol amb el seu entorn més proper.

Arraona i CEE Bellapart 2


I per què una col·laboració entre un centre d’Educació Especial i una Centre d’Educació Infantil i Familiar?

CEE Francesc Bellapart – Sovint, ens costa trobar espais en els què els i les nostres joves es relacionin amb persones que no siguin pròpies del centre.   

No podem ensenyar als i les alumnes a treballar en equip i fer xarxa sense models que exemplifiquin els beneficis d’aquests intercanvis. És per això que des del CEE vam començar a buscar oportunitats de relació que el territori ens oferia. De seguida vam anar a l’escola bressol i vam començar a teixir aquest projecte amb molta il·lusió. 

CEIF Arraona –  I per què no??? Qualsevol projecte que ens pugui aportar situacions d’aprenentatge i de vinculació entre persones és una oportunitat com a escola, com a professionals i sobretot, per als nostres infants. Des del primer dia que vam tenir oportunitat de seure amb les responsables del Bellapart que vam tenir clar que el benefici era compartit, no ho vam dubtar gens, estem creixent tots!

Quins joves del CEE Bellapart participen en el projecte?

CEE F. B. –  Els nois i noies  amb diversitat funcional que participen en el projecte tenen entre 14 i 21 anys. Dues mestres del CEE els  acompanyen cada més i l’equip de biblioteca del centre els adapta i prepara el material per explicar un conte diferent cada mes.

Quins infants del CEIF Arraona participen en el projecte?

CEIF A. –  Hi participaran tots, cadascú amb les seves possibilitats i als seu ritme.  Hem començat amb els grups de 2-3 perquè a nivell d’organització i dinàmiques de grup era més senzill. Cada mes fem la proposta amb una estança i quan acabem amb els grups de més grans ja començarem amb els d’1-2anys per acabar aquest projecte al juny amb els més petits de l’escola.

En què consisteix el projecte entre el CEIF Arraona i el CEE F. Bellapart?

CEIF A. –  Cada setmana compartim una estona de jocs i vivències, de cançons i rialles, i un cop al mes, les i els  alumnes del CEE F. Bellapart ens representen del conte que han estat assajant amb esforç i il·lusió. 


Quina finalitat buscava el compartir aquestes estones?

CEE F. B. –  Oferir a l’alumnat de CEE i de l’escola bressol l’oportunitat de relacionar-se amb altres grups que no sorgirien sinó fos pel projecte.

CEIF A.  –  Si aconseguim que les criatures normalitzin la diversitat des de ben petits, estarem projectant un futur socialment més just, igualitari i tolerant.

CEE F. B.  –  Per altra banda també buscàvem adaptar els Projectes d’Aprenentatge Servei (APS) que es fan als instituts ordinaris a la realitat del centre d’educació especial. Els i les nostres joves també tenen capacitat per fer-ne si adaptem aquests projectes i els acompanyem.

A més a més, buscàvem poder treballar la competència escènica i artística en un escenari real i amb públic de veritat.

Quina rebuda tenen les intervencions dels joves per part dels infants?

CEIF A. –  Molt bona! Quan vam començar a plantejar aquesta col·laboració no érem conscients de quantes emocions es mourien dins de cadascuna. Sovint les mirades i els gestos diuen molt més que les paraules!!!

CEE F. B. –  Veure aquestes reaccions i relacions ens està sorprenent, són dos col·lectius molt diferents però que estan congeniant molt més del què ens esperàvem.

Encara s’estan fent el projecte?

CEE F. B. –  Sí, cada mes. Els infants i joves canvien igual que el conte que es representa, però cada mes estem fent la proposta. Així, cada divendres seguim gaudint d'aquestes estones junts i un divendres al mes es fa la representació. Tenim un calendari establert ja fins al juny per passar per totes les estances i infants de l'escola bressol.