PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

2021-Petició d’anàlisi de l’existència d’un possible conflicte d’interès d’un regidor en l’atorgament de subvencions

Es va sol·licitar que s’analitzés l’existència d’un possible conflicte d’interès per part d’un alt càrrec del consistori durant l’adopció de l’acord d’atorgament de les subvencions directes de caràcter excepcional per raons d’interès públic, socials, econòmiques o humanitàries, a les entitats sense ànim de lucre de Sabadell que conformen el teixit associatiu de la ciutat, per pal·liar els efectes econòmics derivats de l’estat d’alarma decretat a conseqüència de la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19.

La Comissió va admetre a tràmit aquesta comunicació en la seva sessió de 1 de març de 2021, i va concloure:

1.    La Comissió d’Ètica Pública és competent per tractar la comunicació núm. 00121, atès que es refereix als presumptes fets d’un càrrec electe en exercici de les seves funcions. No obstant això, la Comissió no té competències decisòries ni pot substituir les funcions dels òrgans que tenen atribuïda la competència per adoptar resolucions.

2.    La Comissió d’Ètica Pública considera que l’actuació del regidor no s’ha ajustat a les determinacions que el Codi ètic estableix en el cas que un càrrec electe es trobi davant d’un potencial conflicte d’interès.

3.    No obstant això, la intervenció del regidor no ha influït en el resultat de la votació de l’acord, que hauria estat el mateix encara que se n’hagués abstingut, per la qual cosa el seu vot no ha estat determinant.

4.    La Comissió d’Ètica Pública atenent als principis de responsabilitat i de proporcionalitat ha de considerar tots els antecedents i tenir en compte l’existència o no d’intencionalitat.

5.    En aquest sentit la Comissió d’Ètica Pública considera que, ateses les circumstàncies del cas que s’han constatat, el regidor no ha actuat amb mala fe ni tenia un interès personal en l’atorgament de la subvenció a una entitat concreta en el moment de la votació,  sinó que han estat un seguit de fets els que han portat a aquesta situació no desitjable pel que fa a la percepció d’un potencial conflicte d’interès, com ara la manca de diligència o descoordinació per part del grup municipal a l’hora de preparar la sessió i la tardança en adonar-se d’una possible causa d’abstenció.

6.    S’ha pogut constatar, igualment, la voluntat del regidor de corregir immediatament l’error, que va ser impossible perquè la votació ja s’havia efectuat.

7.    En qualsevol cas, la percepció de qui no conegui les circumstàncies dels fets d’aquest cas pot ser la de que no s’ha gestionat correctament un conflicte d’interès. És per això que la Comissió d’Ètica Pública considera oportú que el regidor o bé el grup municipal en què s’integra facin públics la successió de fets anteriors i posteriors a l’adopció de l’acord en qüestió, per tal de garantir la transparència i el retiment de comptes en la seva actuació i es permeti que l’opinió pública pugui tenir tota la informació del cas.

8.    La Comissió d’Ètica Pública recomana que el portaveu de cada grup municipal s’asseguri que els membres respectius que participen en òrgans col·legiats tinguin coneixement íntegre de tots els assumptes que se sotmeten a votació.