PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

Les escoles bressol municipals CEIF Arraona, CEIF Can Llong i CEIF Can Puiggener reprenen la seva participació en el projecte europeu d’art Interstice

1 Interstice

Imatge de l’espectacle BLÅfugl representat durant el Festival elPetit 2021; fotògraf Artur Gavaldà, imatge cedida per laSala.

FORMACIÓ, ART I FAMÍLIES

Durant el curs 2021-22, un total de 36 educadores i educadors de les escoles bressol municipals CEIF Arraona, CEIF Can Llong i CEIF Can Puiggener van reprendre la formació de Mestres que es mouen que forma part del projecte europeu INTERSTICE, interromput per la COVID19.

Les professionals d’aquestes escoles bressol municipals, al llarg del curs, varen estar treballant estretament en aquest projecte amb professionals de laSala, la Universitat noruega de Staävenger, la companyia noruega de dansa Dybwikdans i la Universitat Autònoma de Barcelona.

1 Interstice

Imatge de l’espectacle BLÅfugl representat durant el Festival elPetit 2021; fotògraf Artur Gavaldà, imatge cedida per laSala.

FORMACIÓ, ART I FAMÍLIES

Durant el curs 2021-22, un total de 36 educadores i educadors de les escoles bressol municipals CEIF Arraona, CEIF Can Llong i CEIF Can Puiggener van reprendre la formació de Mestres que es mouen que forma part del projecte europeu INTERSTICE, interromput per la COVID19.

Les professionals d’aquestes escoles bressol municipals, al llarg del curs, varen estar treballant estretament en aquest projecte amb professionals de laSala, la Universitat noruega de Staävenger, la companyia noruega de dansa Dybwikdans i la Universitat Autònoma de Barcelona.

El passat mes de novembre, 52 famílies i 10 educadores i educadors d’aquestes escoles bressol van poder gaudir, de manera gratuïta, a través del programa Tàndem de l’Ajuntament de Sabadell, de l’espectacle de dansa i comunicació musical Ocell Blau (BLÅfugl) de la companyia noruega Dybikdans (que està dirigida per la investigadora noruega Siri Dibwik de la Universitat de Staävenger).

LaSala, que és un important centre de creació, producció i exhibició d’Arts per a famílies i infants de 0 a 14 anys; centre organitzador del festival internacional d’Arts per a la primera infància elPetit, formador de docents, i amb seu principal a Sabadell, ofereix anualment, des del 2016, la formació Mestres que es mouen. Aquesta formació té l’objectiu de connectar artistes i mestres d’educació infantil i primària d’una manera més significativa i profunda, per treballar junts el llenguatge artístic com a forma de relació, comunicació i expressió amb infants.

A partir de l’experiència de l’espectacle i la formació Mestres que es mouen, la Universitat Autònoma de Barcelona s’està encarregant d’avaluar sistemàticament en aquests tres centres l’impacte d’aquestes experiències en els infants, els mestres i els artistes, mitjançant observacions a l’aula, entrevistes, trobades de reflexió i aprofundiment.

El passat curs 2021-22 es varen realitzar formacions específiques a cadascun dels equips docents de les 3 escoles bressol segons les demandes que van treballar amb l’equip de formació de laSala.

Al mes de juny es va celebrar el tancament d’aquesta part del projecte amb una trobada oberta a  les 11 escoles bressol municipals mitjançant una jornada on es va poder compartir i donar a conèixer tota la trajectòria i feina feta durant el curs.

PROJECTE EUROPEU

El projecte INTERSTICE té com a finalitat un canvi de paradigma en la incorporació de l’art de qualitat dins de l’educació, mitjançant la promoció d’espais d’aprenentatge mutu. És un projecte on participen la Universitat de Bath SPA (Regne Unit), la Universitat de Bologna (Itàlia), la Universitat de Staävenger (Noruega) i la Universitat Autònoma de Barcelona, que el coordina.

Es desplega, entre d’altres, en les següents accions:

  • L’apropament de l’art contemporani de qualitat a les escoles bressol, els centres d’educació infantil i primària.
  • La promoció d’oportunitats de participació en experiències culturals i la reducció de les desigualtats en el seu accés.
  • La millora del nivell de competències dels/de les mestres, per poder desenvolupar pràctiques estètiques en educació.

És un projecte co-finançat pel programa Erasmus+ de la Unió Europea i el Sepie.

L’avaluació de tot aquest procés, juntament amb els projectes que estan duent a terme les altres universitats que participen en l’INTERSTICE, serà treballada en xarxa per desenvolupar estratègies metodològiques i materials pedagògics innovadors que puguin repercutir en la comunitat educativa i en la formació universitària de futures mestres.

Per saber-ne més podeu consultar la web i les xarxes del projecte: www.interstice.eu i @interstice_eu a twitter i instagram.