PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

Joves dels instituts Arraona, Jonqueres, Ribot i Serra i Ramar 2 reflexionen sobre el canvi climàtic al programa Ciència per Nadal a Sabadell

Ciencia

El científic Santiago Giralt, que ha coordinat el programa formatiu, imparteix una conferència oberta a la ciutadania

Un centenar d’estudiants dels instituts Arraona, Jonqueres, Ribot i Serra i Ramar 2 participen aquest curs en el projecte Ciència per Nadal a Sabadell que té com a finalitat familiaritzar els ciutadans amb els mètodes que empra la ciència per generar coneixement. Els participants han treballat aquest any el tema “Les fluctuacions del clima”,  a partir de diversos recursos pedagògics i sota la coordinació i assessorament de Santiago Giralt, , investigador del clima a l’Institut Geociències Barcelona, organisme dependent del Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC).

Tot el treball dels estudiants va concloure en un acte obert al públic el dilluns 19 de desembre a les 10 del matí a l’auditori de l’Espai Cultura. A l’acte, conduït per la periodista Elisabet Carnicé, l’alumnat que participant en el programa va presentar un compendi de les activitats realitzades i Santiago Giralt va dissertar sobre el canvi climàtic, a més de respondre a preguntes dels estudiants.

El mateix dilluns 19 a les 7 de la tarda, es celebrà a l’auditori de la Fundació Bosch i Cardellach, una conferència col·loqui, a càrrec també del científic Santiago Giralt, que va estar oberta a tota la ciutadania i va versar sobre el tema “La petita edat de gel, les erupcions volcàniques i la Revolució Francesa: determinisme natural o social”.

Cinquena edició

Són ja cinc les edicions organitzades d’aquest projecte que té la finalitat de familiaritzar la ciutadania amb els mètodes que empra la ciència per generar coneixement. D’aquesta manera l’alumnat participant entra en contacte amb la metodologia científica que posteriorment podrà utilitzar com a recurs en el seu treball de recerca a segon de batxillerat. Al llarg d’aquest procés, els nois i noies hauran revisat documentació, processat dades relatives a la metodologia científica i practicat les tècniques que utilitza la ciència per validar els resultats obtinguts.

A partir d’una iniciativa de la secció de Ciència i Tecnologia de la Fundació Bosch i Cardellach, el projecte està organitzat conjuntament per aquesta entitat, el Centre de Recursos Pedagògics de Sabadell-Sant Quirze i l’Ajuntament de Sabadell i compta amb una llarga llista d’entitats locals adherides com a col·laboradores.